Citat:
Ursprungligen postat av
Maharshi
Ja, inget är hugget i sten, men det är fullt normalt att börja diskutera vem den slutlige vinnaren blir i november. Varför skulle det vara en irrelevant eller ointressant fråga att diskutera? Rent historiskt kan man utifrån supertisdagens resultat utröna vilka de slutliga kandidaterna blir. Sannolikt blir det Trump Vs Clinton. Vem tror du vinner? Jag hoppas på Trump, men förmodligen blir det Clinton i slutändan, dock tycker jag att landet förtjänar en president som Donald "I have the best words" Trump.
Ja, alltså, jag menade inte att man
inte ska diskutera vem som kan bli vinnaren i november, utan just att det är meningslöst att diskutera det om man först inte diskuterar de specifika kandidaternas chanser att bli nominerad. Jag uppfattade det tidigare inlägget som att han ansåg att det ligger för stor fokus på kandidaters chanser inom partiet - "tjatet om vem som blir nominerad" - vilket är befängt, eftersom utgången i november givetvis beror på hur nomineringen slutar.
Det blir med stor sannolikhet Trump mot Clinton ja, och givetvis så hoppas jag på Trump. Inte mitt förstahandsval, men i och med att Rand Paul var ute ur leken så pass tidigt så har jag hoppats på Trump sedan dess. Inte för att jag tror att han skulle fungera speciellt bra inom ramen för hur en president ska vara, men det är också lite det jag gillar med honom. Hade Cruz tonat ned sin neokonservatism något så också han varit lite av en favorit.
Lögnaren Clinton är den siste kandidat jag skulle vilja se som president.