2016-03-05, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pppress8
Någon som vet varför BO och Omar bråkade om BOs flickvän Na*alie?
För att O och N var ett par under många år. N var otrogen med O. Ne sköt O.
Senast redigerad av Fuhrern 2016-03-05 kl. 03:39.
Citera
2016-03-05, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Håller inte alls med dig. Det hela känns väldigt mycket som en planerad attack, inte som något som plötsligt gick snett.

Dock, efter att ha plöjt hela tråden och även efter att ha haft en del insikt i dessa gäng sedan tidigare är gärningsmännen fortfarande ett mysterium för mig. OM jag skulle gissa så skulle jag gissa på ett konkurrerande gäng som plockade N för att de konkurrerade på ungefär samma kriminella marknad. Gissning nummer två är att det är personligt hat bakom, dock inte baserat på det tidigare M mot K kriget utan något annat. En kille som N lär ha haft en del fiender och inte bara i den mer eller mindre utrotade K faktionen.
Klart att det var personligt. N stal miljoner från en kille i Bandidos. Därefter misshandlade han honom och bestämde att alla skulder som skulle drivas in, var nu till N och inte Bandidos. Han behövde cash eftersom han skulle sitta...
Citera
2016-03-05, 04:00
Medlem
Vad heter liraren från bandidos då?
Citera
2016-03-05, 04:01
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuhrern
Klart att det var personligt. N stal miljoner från en kille i Bandidos. Därefter misshandlade han honom och bestämde att alla skulder som skulle drivas in, var nu till N och inte Bandidos. Han behövde cash eftersom han skulle sitta...

Du är obetalbar. Var skulle han sitta? Vill du säga något så säg det annars så vet du säkert vilket alternativ som gäller. Dummare än så är du inte. Kram.
Citera
2016-03-05, 04:01
Medlem
Jag är nog inne på BMC-spåret också.
Varför då då?
Jo, för att de hävdar revir och ökar sin trovärdighet på gatunivå...
Klippa en top dog från ett beryktat gäng är en fin trofé att hänga i klubbstugan, och efter det här lär ingen jävlas med en i onödan.
Naturligtvis är ingen med väst direkt inblandad i det här, utan det är de som vill platsa i gänget som får ta ansvaret.
Senast redigerad av jajeflar 2016-03-05 kl. 04:10.
Citera
2016-03-05, 06:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Förstår vad du menar. Men dom är troligtvis välbekanta med området, en och annan av dem bor säkert däromkring. För det är väl inte direkt en naturlig plats för kriminella att träffas?
Ja det är sant. Folk har fått för sig att det bara är blattekretsar.
Finns personer med svenska föräldrar också eller de som är födda i Sverige.
Sånt är läget i Malme.

Folk som köper säljer och fixar kan också va svenska polare.

Allt är inte babbegänget på gatan som vissa tror. Så lätt är det inte.
Citera
2016-03-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Förstår vad du menar. Men dom är troligtvis välbekanta med området, en och annan av dem bor säkert däromkring. För det är väl inte direkt en naturlig plats för kriminella att träffas?

Man glömmer lätt hur litet Malmö är, en person uppväxt på andra sidan stan kan mycket väl känna till området väldigt bra!

Och jo, just utanför Fosie livs och Motetten hänger det mycket bus. Precis som vid Minilivs på Rammels, men det är OT.
Citera
2016-03-05, 10:26
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajadagsigen
Vad heter liraren från bandidos då?
Abbdulla mohammdi han som ägde en java 350 i landet långt borta.
Citera
2016-03-05, 11:58
Medlem
Alla som tror Bandidos kan kamma sig, dem har inget med detta att göra.. Sanna min ord!
Citera
2016-03-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen1991
Alla som tror Bandidos kan kamma sig, dem har inget med detta att göra.. Sanna min ord!

Ja jag håller med dig fullständigt.
Citera
2016-03-05, 17:01
Medlem
Ingen som har någon info om några misstänkta eller dylikt? Spåren verkar ha kallnat helt eller så har snuten inte ens haft något spår att följa till att börja med.....

Jag tycker iallafall att de små pundarna från Seved kan uteslutas från detta. Ser inte de som kapabla till att utföra något sådant, den enda med motiv och kulor till att göra det är nog Om*r men han sitter inne ju. Kanske albanerna som blandat sig in igen? Torpeder från någon håla i Kosovo/Albanien?

Dock mest spekulationer; V.K har ju gått under jorden och det var längesen man hörde något av honom, eller så sitter han väl inne.
Citera
2016-03-05, 19:04
Medlem
Det är hämnd för mordet på Ashkan. Albanerna från Landskrona utförde det. Det blev ingen Game Over som N nämnde efter mordet. Nu undrar man vilken råtta från falangen M som sålde ut N för det måste ha varit någon han litade på. Om personen gjorde det för egen vinning eller för han kände sig hotad eller för en summa pengar. Fast finns väl många i hans närhet som hade sålt ut sin egen mamma för lite kola så han får skylla sig själv över dem vännerna han valde. Den enda av alla dem här personerna som inte förtjänade det som hände är Mevlur. Han hade ett hjärta av guld och ville inte att det skulle eskalera som det gjorde. Han hade bara otur att ha en idiot som Vali till lillebror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in