Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Intressant artikel idag i Expressen kopplat till sossarnas katastrofala lotteriverksamhet: https://www.expressen.se/nyheter/chef-i-forsaljningen-av-s-lotterna-var-efterlyst-i-sverige/

Det måste ju vara mordet på Nermin som avses? Vem skulle det kunna röra sig om av de som var misstänkta för mordet? Jag citerade mitt egen inlägg kring de misstänkta som var inblandade när det begav sig, någon som vet vem den kan vara?

Ja Nermin sköts väl på skottdagen 2016, av alla dagar? Rami och Omar sitter väl, så det skulle kanske kunna vara Jehja. Har varit tyst om honom rätt länge och det finns ju en del Uppsalabor där nere. Några samarbetade väl med storebror Mekky om en restaurang om jag minns rätt.
Citera
2024-09-15, 19:31
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja Nermin sköts väl på skottdagen 2016, av alla dagar? Rami och Omar sitter väl, så det skulle kanske kunna vara Jehja. Har varit tyst om honom rätt länge och det finns ju en del Uppsalabor där nere. Några samarbetade väl med storebror Mekky om en restaurang om jag minns rätt.

Enligt artikeln i Expressen ska personen ha suttit häktad för medhjälp till mord på Nermin. I ett dagsboksblad som skrevs när målet avskrivits står (min maskning):

Citat:
SLUTLIGT BESLUT - Målet skrivs av i olika delar:
I dess helhet när det gäller Ahm*d Abdul K*rim, Ahm*d
Alshh*be, Sondos Faghiy*zdin, R*mi El Moh*mad och
Sekretess D.

Jehj* El Soudi och Om*r El-Ali i den del det avser mord.

K*hlil El Hessi i den del det avser medhjälp till mord.

Ska man tolka det som att just Jehj* endast var misstänkt för mord och inte medhjälp? I så fall är det nog inte han som jobbat med sossarnas lotteri.
Citera
2024-09-15, 22:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Enligt artikeln i Expressen ska personen ha suttit häktad för medhjälp till mord på Nermin. I ett dagsboksblad som skrevs när målet avskrivits står (min maskning):

Ska man tolka det som att just Jehj* endast var misstänkt för mord och inte medhjälp? I så fall är det nog inte han som jobbat med sossarnas lotteri.

Hursomhelst, nu har jag grävt vidare i detta. Det är med allra största sannolikhet Ahm*d Alshh*be som det rör sig om, han har i alla fall varit eftersökt av kriminalvården för "bortfallande av påföljd" gällande ett fängelsestraff han skulle inställt sig för 2019.
Citera
2024-09-15, 23:03
Medlem
Citat:
Hursomhelst, nu har jag grävt vidare i detta. Det är med allra största sannolikhet Ahm*d Alshh*be som det rör sig om, han har i alla fall varit eftersökt av kriminalvården för "bortfallande av påföljd" gällande ett fängelsestraff han skulle inställt sig för 2019.

Känd som Jabboul, 29 år. Kanske det. Han kan gott stanna i Spanien om de vill ha honom.
Citera
2024-09-15, 23:34
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Känd som Jabboul, 29 år. Kanske det. Han kan gott stanna i Spanien om de vill ha honom.

Ah, just det ja, så var det ju Han skottskadades när Ibbe sköts ihjäl, för övrigt: (FB) Skottlossning Hermodsdal, Malmö. Ibrahim Badawi död, en allvarligt skadad. 2017-11-30

Det var det fallet där Om*r El-Alis syster gjorde otillåtna slagningar om patienter på sjukhuset, bland annat gällande Jabboul. Hon snackar skit om detta när hon pratar med C*rlo L*ssius i telefon.
Senast redigerad av Mapping 2024-09-15 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in