Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-01, 04:24
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasspis
Enorma summor i förhållande till vadå? I såfall döljer Sevedkillarna detta riktigt bra

Bara för att man är kriminell så betyder det inte att man är IQ befriad, man behöver inte gå köpa en M6 eller ha en guld kedja på 300g eller rolex på armen. Dom här grabbarna vet att dom har span på sig 24/7 snuten kontrollerar dom mer eller mindre var och varannan dag. Hur dom dock kan fortsätta sin verksamhet är för att dom alltid står och säljer i trappuppgångar och har folk som står ute och spanar efter snuten, så skulle snuten komma så går man ner i källaren och upp i en helt annan trappa.
Citera
2016-03-01, 04:37
  #218
Avstängd
scips avatar
Vem eller vilka styr och håller i försäljningen i seved ? Får exp M och K bäckna där eller är det nya entreprenörer som tagit över.
Citera
2016-03-01, 04:54
  #219
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
Förresten, medans vi är inne på detta med blodshämnd. Varför skulle folk få smaka handgranater? En sådan hämnd vad jag förstår ska väl vara personlig och det är det knappast om man kastar in en handgranat i någons lägenhet?

Nu är ju inte blodshämnd utfört exakt på ett sätt. alla gör som de vill verkar det som, MEN att man säger så kan tyda på att man känner att många av ens egna i familjen har stupat och man vill ta med sig så många som möjligt för att kompensera det. det är en teori. sen vet jag inte vem som skrev det där med handgranat osv kan bara va nån som hänger omkring dessa grabbar så man ska inte ta saker för ordagrant heller.

återstår att se..
Citera
2016-03-01, 05:08
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratte888
Bara för att man är kriminell så betyder det inte att man är IQ befriad, man behöver inte gå köpa en M6 eller ha en guld kedja på 300g eller rolex på armen. Dom här grabbarna vet att dom har span på sig 24/7 snuten kontrollerar dom mer eller mindre var och varannan dag. Hur dom dock kan fortsätta sin verksamhet är för att dom alltid står och säljer i trappuppgångar och har folk som står ute och spanar efter snuten, så skulle snuten komma så går man ner i källaren och upp i en helt annan trappa.

Det måste bara vara i Malmö som hög intelligenta knarkkungar utan feta kedjan, rolexen och feta poffran står i trappuppgångar med en spanare utanför som spanar efter bängen och själv becknar en bit röka eller några gram pulver till någon avdankad luffare från andra sidan av gatan.
För någon annan stans i världen pysslar inte dessa så kallade knarkkungarna som är smarta med golvfolkets syssla. Helt jävla otroligt eller rättare tragiskt samt Troll varning på dig att försöka påstå att denna kille som blev avrättad skulle vara med en raketforskares intelligens

Skulle killen varit smart så hade han inte beblandat sig själv med knarket, bara varit en no name snubbe som höll i finanserna där inte en jävel visste vem han va. Typ som Tomten, alla har hört talas om han men ingen har sätt han.. Jävla pajas, gå å snyt dig och kom tillbaka när du e torr bakom öronen.
Citera
2016-03-01, 06:11
  #221
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManfredRichthofen
Består M- falangen uteslutande av serber eller kroater? Är de rent av albaner? Känns ju som att dessa inte är direkt överrepresenterade i Malmö längre. Förmodligen araber och somalier som tar över den undre världen där inom en snar framtid.

Nej det gör det inte. Finns någon Asiat också vid namnet Hong. Fanns någon svensk tidigare också som hette Tim. Vet inte hur det är med honom nu längre.
Citera
2016-03-01, 06:47
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Detta låter som ett möjligt senario för något har han gjort för att förtjäna avrättningen.
Egna bröder gissade jag på tidigare i tråden är endast lite nyfiken på hur han skitit ut sig.
Polisinformatör kan vara ett möjligt senario, jag vet att polisen samt tullen i skåne jobbar väldigt mycket med informatörer.
Farliga vänner blir lätt farliga ovänner.
Hade det varit hans egna som sköt honom hade de lurat honom till ett mer avsides område och inte gjort det på öppen gata. Så det kan vi nog glömma..
Citera
2016-03-01, 06:48
  #223
Medlem
Citat:
Den 30-årige man som mördades i går natt när han satt i en leasad lyxbil var en kändis i Malmös undre värld. Han ansågs ha vad poliser kallar "våldskapital" och tillhörde ett hårt sammansvetsat kompisgäng som rutinerade mordutredare stämplar som extremt farliga.
Flera i kompisgänget förekommer i ett stort antal utredningar om mord och andra grova brott.
30-åringen uppgav själv så sent som förra året att han lämnat det livet och planerade för ett lugnt familjeliv.

http://www.expressen.se/kvallsposten...undre-varlden/
Citera
2016-03-01, 07:09
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratte888
Man ska inte glömma en sak att grabbarna på seved tjänar enorma summor pengar på knarkhandel och i min värld med så mycket pengar som dom omsätter kan man lätt betala snorungar på 16-18år för att avrätta han, sen att det skulle vara någon från grabbarna på seved som avrättat han själva finner jag högst obefintligt med tanke på det du skrev att ang inläggen dom skrivit. Men som sagt det ända man kan göra, för tillfället är att spekulera men en sak är säker det lär komma fram snart snacket går som en löpeld och det är bara en tidsfråga innan någon tabbar sig brukar vara så.
Nä det tjänas inga enorma summor på knarkhandel på seved. Beror ju iofs på vad du menar med enorma... Men jag det är någon enstaka i toppen som tjänar miljoner om året, resten kanske kan få in 5-10k i veckan. Men mer än så är inte speciellt vanligt, vissa som är driftiga kanske kan dubbla det. Men om du tror att det handlar om miljoner de tjänar så kan du glömma det.

Det är lixom inga raketforskare vi pratar om, de lägger mer energi på att upprätthålla sin "heder" samt kriga med andra än att tjäna pengar. Till det får du lägga att de flesta pengarna går åt att flasha på krogen, om de får in 15k en vecka så är det i slutändan krogägarens ficka de hamnar i.

Nä det finns en eller två i varje gäng som får in miljoner, resten är fattiga luffare som får tigga pengar av sina polare.

Bara titta på utredningen runt södertälje morden, de som utförde morden tiggde ju 500kr här o 500kr där av benno hela tiden. Knappast något man gör om man har gott om pengar.
Citera
2016-03-01, 07:19
  #225
Medlem
Han ville nog dra sig tillbaka, därför blev han säkerligen avrättad av sina hombres.
Citera
2016-03-01, 07:19
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Vem eller vilka styr och håller i försäljningen i seved ? Får exp M och K bäckna där eller är det nya entreprenörer som tagit över.
Alltså det är ett väldans massa snacka om drogförsäljning på seved här i tråden. Jag är f.d. missbrukare från malmö och jag har aldrig sett någon större försäljning runt seved. Det jag skulle kunna tänka mig att de säljer är isf nån kalleanka drog som brass kanske, för annars skulle jag vara medveten om det.
Heroin&kokainförsäljningen i malmö har aldrig varit förpassad till en viss plats som t.ex. plattan i sthlm. Det enda stället är negrarna utanför parkgatans AA lokal i rondellen. Samma med tjack, har aldrig sålts på nån speciell plats direkt.
Jag bodde på rasmusgatan för 15 år sen, och då fanns det definitivt ingen försäljning där. Men då gick väl iofs de flesta i de här gängen i blöjor fortfarande.

Men det jag ville säga är att är det någon som köpt av någon på seved genom att bara dyka upp där o köpa droger som man kan göra på parkgatan av svartingarna? Så det inte bara är ett antagande? För jag misstänker att det är samma snorungar på seved som håller till i jesusparken på sommaren, och isf är det bara röka de säljer. Och det är inga jättepengar i det.
60-70k i månaden genom att sälja slängbitar på gatan är bara att glömma, möjligtvis om det är den sammanlagda försäljningen som ska delas på 6-7 pers.
Citera
2016-03-01, 07:22
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Det måste bara vara i Malmö som hög intelligenta knarkkungar utan feta kedjan, rolexen och feta poffran står i trappuppgångar med en spanare utanför som spanar efter bängen och själv becknar en bit röka eller några gram pulver till någon avdankad luffare från andra sidan av gatan.
För någon annan stans i världen pysslar inte dessa så kallade knarkkungarna som är smarta med golvfolkets syssla. Helt jävla otroligt eller rättare tragiskt samt Troll varning på dig att försöka påstå att denna kille som blev avrättad skulle vara med en raketforskares intelligens

Skulle killen varit smart så hade han inte beblandat sig själv med knarket, bara varit en no name snubbe som höll i finanserna där inte en jävel visste vem han va. Typ som Tomten, alla har hört talas om han men ingen har sätt han.. Jävla pajas, gå å snyt dig och kom tillbaka när du e torr bakom öronen.
De som är smarta håller inte på med droger öht utan de har gått över till ekonomisk brottslighet. Bluff-fakturer, företagsplundring,momsfusk, bedrägerier etc etc. Mycket mer pengar i det och straffen är nästan obefintliga.
Citera
2016-03-01, 07:39
  #228
Medlem
Det enda som tyder på internt hittills är ju att han var med sina polare innan och sa att han "skulle iväg och fixa affärer". Han gick dit tämligen oförberedd, dvs utan väst och vapen. Tänkbart scenario är att någon han känner bad honom mötas där och resten har gömt sig? Iallafall bara ett tänkbart scenario eftersom vissa påstår att det var internt.

Till alla som tror att man tjänar miljoner på att beckna lite knark, ja det finns miljoner att tjäna på knark men man tjänar inga pengar när man krigar. Möjligtvis så mycket så att de får dagarna att gå runt, äta någon falafel och köpa cigg kanske?
1. du har span hela tiden.
2. du vågar inte träffa kranar eller kunder när du hela tiden ska vakta ditt liv.

Tittar på man de flesta i de här kretsarnas facebook så ser man citat från Tony Montana, Tupac eller andra maffiafilmer, alltså är detta en drömvärld i början men tyvärr eskalerar det snabbt och plötsligt är man djupt inne i skiten utan någon utväg. Att ta sig ur ett kriminellt liv är minst lika tufft som att ta sig ur ett gravt heroinmissbruk.

Vad ska myndigheterna göra för att stoppa detta? Inte som de gör nu iallafall, att punktmarkera dessa grabbar utan att kunna sätta dit dem på kännbara straff ökar enbart deras street-status.

Eftersom efterfrågan på weed är så stort i hela Sverige som borde staten kanske legalisera och lägga fokus på de tunga drogerna. Då hade de flestas inkomstkälla försvunnit och det hade inte varit lika attraktivt för ungdomar att ge sig in i den banan, samt att polisen hade haft mycket färre langare att hålla koll på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback