Citat:
Ursprungligen postat av
Kampfwurst
Finner du 25 km/h faktiskt vara långsamt för cykel då? Jag har ju bil, men ändå svårt att föreställa mig om 25km/h är skapligt för cykel eller om det är för långsamt...
Sedan så när kollar polisen cyklar såvida man inte åker inne i centrala stan? Har aldrig sett någon "kontroll" i yttre delarna av Göteborg
Om isåfall det skulle vara, blir det väl någon tusenlapp i böter? Eller kan dom beslagta cykeln?
Och om jag minns rätt så lär cykeln klassas som en Klass II moped, och dem får föras på cykelbanor
Beror ju på hur sträckan man cyklar ser ut.
Har runt 3km till jobbet,det går på 10min (stannar vid rödljus osv) om jag inte har bråttom och har gjort det på under 6minuter (mitt i natten,raka spåret,full fart) som snabbast.
Där räcker min single-speed bra,ligger väl 20-25km/h som normalt,går att veva upp till 30-35 kortare sträckor.
Till svärmor och min verkstad är det 25km,med liggcykel tar det mig en timme otränad som man är,toppar ut den runt 60km/h vid mindre med-lut..
Så just nu känns el-drivet mest,tja kul grej,skulle inte ha massiv nytta av det,men visst skulle det säkert vara bekvämt!