Citat:
Ursprungligen postat av
joffen87
Det vill dock mycket till för att du ska förlora på försäljningen dock. Antingen så går man i regel oftast + - 0 eller också gör man en grym vinst.
Men det är ju ett lotteri samt hur duktig du är på att ta hand om din bostadsrätt också.
Precis så är det ju
Det vill mycket till för att jag själv ska sätta mig i en hyresrätt dock
Har smakat på det ljuva livet för mycket för det

Googla på finanskris så får du se att ditt resonemang inte alls håller. Från och med 1 juni, tror jag att det är, kan vara 1 maj, inträder det amorteringskrav, man måste vara antingen korkad, eller obotlig optimist om man inte fattar att priserna kommer att minska då. Det som är intressant för en köpare idag är månadskostnaden, folk tittar inte på hur mycket lån dom har, vilket är otroligt korkat. Visst är månadskostnaden intressant, men man får inte stirra sig blind på denna. Jag sålde en villa i en relativt stor stad, men köpte inte en lägenhet, utan bytte jobb och flyttade ut till landet. Vem fan vill ge 1,8 miljoner för en etta på 30 kvm?
Tror dessutom inte att din bror köpte en lägenhet för 700 000 kr i varberg och sålde den 1 år senare för 1,4 miljoner, sådan prisutveckling har det inte varit i varberg. I så fall köpte han ett renoveringsobjekt och renoverade lägenheten, inte en chans att han sålde lägenheten 1 år senare utan att göra ett skit i lägenheten.