2026-04-18, 09:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Om bara män hade varit lika ärliga och rakryggade som kvinnor så hade världen sett helt annorlunda ut.

Japp, hade män kunnat reglera sina känslor och drifter lika bra som kvinnor så hade världen sett rejält annorlunda ut
Citera
2026-04-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag ser fortfarande inte var du hittar "misogynin" i detta.

Och berätta gärna på vilket sätt JAG hycklar. Jag om någon är väl konsekvent här. Det är du som ena stunden benämner påbörjade mänskliga liv som "celler" och embryon, för att i nästa beklaga dig över att "kvinnor inte får födas". Det är du som försvarar abort och kvinnors rätt att bestämma över sina egna kroppar, för att sedan klaga när de gör abort av "fel" anledningar.
Verkligen?

Du ser inte misogynin i att man i Indien låter sina döttrar svälta ihjäl, inte satsar på att ta döttrarna till sjukvård men väl sönerna, låter sönerna äta först....gäller för övrigt även vuxna....Indien har gammal tradition av att männen äter sig mätta först, och kvinnorna i hushållet får det som blir över, vilket automatisk leder till att i tider eller platser med dålig tillgång på föda, så är det flickor och kvinnor som svälter ihjäl först...vilekt altlså också är bidragande till att det fattas 200 miljoner kvinnor i världen.

det antifeministiska hyckleriet är ju uppenbart....

Män = moraliskt "rätt" till fri sex utan konsekvenser...blir det befruktningar av det manliga sexandet....Bah! kvinnors ansvar inte mäns. Män ska inte påtvingas barn mot sin vilja, inte byta blöjor, inte ta ut föräldraledighet eller vab .... Men sex det bara MÅSTE män ha så mycket som det bara går med så många som möjligt, och allra helst utan kondom, annars mår män sååååååååå dåligt. Stackars, stackars män.

Kvinnor = ingen moralisk "rätt" till fri sex, och 100% ansvar för alla konsekvenser...abort? inte på frågan....DU ska stå där och ha ENSAMT ansvar för barn i 18 år, tänk på de små baaaaaarnen! mår kvinnor dåligt av detta? klarar inte kvinnor av detta? det skiter jag i, jag är ju man.

Där har du dubbelmoralen/ hyckleriet. Mer hyckleri än detta går inte få.

Att göra abort för att man inte vill ha barn, inte kan ta hand om barn, inte har förutsättningar/ resurser etc till att ta hand om barn, så är det rätt skäl, rakt igenom... och någonting som är bra moralsikt, eftersom det viktigaste här i livet är inte att celler promt! ska utvecklas till spädbarn utan att barn får värdiga uppväxtvillkor, och sina behov tillgodosedda så de blir välmående trygga människor och inte vrak.

Gör man däremot abort, av egen vilja, eller för att man tvingas av andra, enkom för att man, eller samhället, bara accepterar söner, så är det misogyni.

Att du inte klarar greppa det senare har jag redan sagt får vara ditt problem, alla med normal intelligens fattar detta....att du inte verkar göra det kan jag inte hjälpa dig med, så lägg ner den debatten tack, blir enkom pinsamt.
Senast redigerad av Merapi 2026-04-18 kl. 09:33.
Citera
2026-04-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här kan vi diskutera hur mycket män njuter av att våldta kvinnor.
Det verkar tillhöra ämnet feminism och jämställdhet så kör på.

Varför gillar män att våldta kvinnor och barn kan vi ju också tillägga?
och varför bryr sig samhällen i världen så lite om detta?

I sverige hatas verkligen våldtäktsmän och ännu jävligare hatas pedofiler.

Jag antar att du kanske blandar ihop sverige med något annat land, utan att jag vet var du har rötter.

Men utan att vara ofin, hur och varför inbillar du dig detta?
Citera
2026-04-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
I sverige hatas verkligen våldtäktsmän och ännu jävligare hatas pedofiler.

Jag antar att du kanske blandar ihop sverige med något annat land, utan att jag vet var du har rötter.

Men utan att vara ofin, hur och varför inbillar du dig detta?

Denna tråd skapades av mig för flera år sen som ett sarkastiskt svar på en annan existerande tråd med motsvarande vidrig rubrik som moderatorerna vägrade ta bort.
jag tror alltså inte att män i regel gillar att våldta.
Citera
2026-04-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Så de logiska följderna som någon pekar ut av vad någon säger är oärligt? På vilket sätt är det oärligt? Det blir den logiska följden av det hon sa.

Det kallas för reductio ad absurdum. Jag har tagit hennes ståndpunkt till sin yttersta spets för att illustrera absurditet.

Ifall hon menar något annat än det hon skrev så får hon uttrycka sig tydligare.

Jag trodde inte du var såhär korkad.

Tankeläsning är inget jag sysslar med.
Förutom att det inte alls var ett reductio då.

Du la till både egna antaganden och bytte begrepp.
Citera
2026-04-19, 00:03
Medlem
Citat:
Denna tråd skapades av mig för flera år sen som ett sarkastiskt svar på en annan existerande tråd med motsvarande vidrig rubrik som moderatorerna vägrade ta bort.
jag tror alltså inte att män i regel gillar att våldta.

Tråden dök bara upp för mig bland andra som diskuteras, Jeg visste inte bakgrunden. Då får du ha en fin kväll och hoppas helgen blir lika fantastisk som man hoppas på en tisdag kväll :-)
Citera
2026-04-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Förutom att det inte alls var ett reductio då.

Du la till både egna antaganden och bytte begrepp.

Jag illustrerar den absurda följden, det är precis det jag gör. Jag utgår ifrån Merapis resonemang och det hon själv har sagt.

Det är bra moraliskt och av rätt skäl säger Merapi att göra abort ifall det är fråga om att man inte vill ha barn, inte kan ta hand om barn, inte har förutsättningar/resurser etc. till att ta hand om barn. Merapi betonar vikten av värdiga uppväxtvillkor och att få sina behov tillgodosedda. På vilket sätt testas inte dessa villkor inte i mitt hypotetiska scenario?

Jag uppfann ett hypotetiskt scenario där vi befinner oss i månad 9 och där samtliga av de saker som Merapi nämnde är uppfyllda.

Frågan är ställd på ett sådant sätt så det är uppenbart hur vad som är absurt.

Om hon uttrycker sig slarvigt så är det hennes problem. Jag tolkar in det hon säger.

Citat:
Att göra abort för att 1) man inte vill ha barn, 2) inte kan ta hand om barn, 3) inte har förutsättningar/ resurser etc till att ta hand om barn, så är det rätt skäl, rakt igenom... och någonting som är bra moralsikt, eftersom det viktigaste här i livet är inte att celler promt! ska utvecklas till spädbarn utan att barn får värdiga uppväxtvillkor, och sina behov tillgodosedda så de blir välmående trygga människor och inte vrak.

Min fråga:
Citat:
Så om en kvinna är i månad 9 och 1) inte vill ha barnet, 2) inte kan ta hand om det, 3) inte har förutsättningar/resurser att ta hand om det så är det bra moraliskt att ta död på barnet, enligt dig ?

Så nej, extremt schysst fråga är det. Återigen, ifall Merapi inte ställer sig bakom det hon skriver så är det hon som får lära sig att uttrycka sig tydligare. Tolkningen är helt rimlig.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-19 kl. 00:18.
Citera
2026-04-19, 00:19
Medlem
Citat:
Jag illustrerar den absurda följden, det är precis det jag gör. Jag utgår ifrån Merapis resonemang och det hon själv har sagt.

Det är bra moraliskt och av rätt skäl säger Merapi att göra abort ifall det är fråga om att man inte vill ha barn, inte kan ta hand om barn, inte har förutsättningar/resurser etc. till att ta hand om barn. Merapi betonar vikten av värdiga uppväxtvillkor och att få sina behov tillgodosedda. På vilket sätt testas inte dessa villkor inte i mitt hypotetiska scenario?

Jag uppfann ett hypotetiskt scenario där vi befinner oss i månad 9 och där samtliga av de saker som Merapi nämnde är uppfyllda.

Frågan är ställd på ett sådant sätt så det är uppenbart hur vad som är absurt.

Om hon uttrycker sig slarvigt så är det hennes problem. Jag tolkar in det hon säger.
Precis, du ”uppfann ett scenario” och tror att det är logisk följd.
Citera
2026-04-19, 00:21
Medlem
Citat:
Precis, du ”uppfann ett scenario” och tror att det är logisk följd.

Det påhittade scenariot är inte den logiska följden. Den logiska och absurda följden blir att om hon står bakom det hon skrev, så behöver hon (för att vara konsekvent) vara för det hypotetiska scenariot i månad 9.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-19 kl. 00:23.
Citera
2026-04-19, 00:25
Medlem
Citat:
Det påhittade scenariot är inte den logiska följden. Den logiska följden blir att om hon står bakom det hon skrev, så behöver hon (för att vara konsekvent) vara för det hypotetiska scenariot i månad 9.
Härled månad 9.
Citera
2026-04-19, 00:54
Medlem
Citat:
Härled månad 9.

Månad 9 är den detalj som är påhittad.
Citera
2026-04-19, 01:01
Medlem
Citat:
Månad 9 är den detalj som är påhittad.
Så varför påstod du att det var ett reductio af absurdum när det i själva verket var nåt som du hittade på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in