2026-04-15, 07:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Magdalena tillsattes enbart på grund av sitt kön , inte för att hon var mest kompetent eller för att hon hade störst förtroende bland svenska folket , S-ledningen ville presentera en kvinnlig statsminister kosta vad det kosta ville .

I valet mellan Strandhäll , Andersson eller Mona Sahlin så tog sossarna helt enkelt den kandidat som hade minst antal kända anmärkningar hos kronofogden , troligen hade den totalt blåsta kossan Mona Sahlin eller fyllekärringen Strandhäll gjort ett ännu sämre arbete än Arga Magda men ingen av de tre har imponerat varken i debatter eller pressträffar .

Sedan visade Magdalena sig vara helt inkompetent i rollen som statsminister i likhet med sin föregångare Stefan Löfven , som dock var folkvald .

Han klarade dock av att debattera med en meningsmotståndare utan att bli tjejsur ......
Du tycker inte själv att det blir lite tramsigt när du någon som pluggat i Wien, Harvard och HHS med två som nätt och jämt gått ut gymnasiet? En dessutom från ett praktiskt program? Jag är inte heller särskilt förtjust i Magdalena Andersson eller den politik hon bedriver, men om din tes är att hon blev inkvoterad som statsminister får du gärna peka på vem i den dåvarande S regeringen var/är mer kompetent. För inte fan är det Morgan Johansson.
Citera
2026-04-15, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Ett prima exempel på känslostyrd och ologisk kvinna .
Hon blev inte vald till posten utan tillsattes internt efteråt så svenska folket har alltså INTE röstat fram henne som statsminister , hennes insatser fram till regeringsskiftet visade också tydligt att logik , rationalitet och faktabaserade beslut inte var hennes starka sida .

Och? den jag svarade på hävdade att det aldrig funnits en kvinnlig statsminister i Sverige, och jo det har det alltså.
Och hon skötte sig för övrigt utmärkt. Betydligt bättre än en uppsjö av manliga ledare som nuförtiden gör slarvsylta av det mesta, för att nu inte tala om historiska manliga ledares grava misslyckanden.
Så om nått så borde väl erfarenheten säga åt oss att kanske dags för lite fler kvinnor.
Citera
2026-04-15, 18:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och? den jag svarade på hävdade att det aldrig funnits en kvinnlig statsminister i Sverige, och jo det har det alltså.
Och hon skötte sig för övrigt utmärkt. Betydligt bättre än en uppsjö av manliga ledare som nuförtiden gör slarvsylta av det mesta, för att nu inte tala om historiska manliga ledares grava misslyckanden.
Så om nått så borde väl erfarenheten säga åt oss att kanske dags för lite fler kvinnor.
Ribban på Statsministerposten ligger extremt låg efter typ Göran Persson. Det ska dock påpekas att Mp:s kvinliga språkrör har nästan oavkortat varit ruskigt usla.
Citera
2026-04-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ribban på Statsministerposten ligger extremt låg efter typ Göran Persson. Det ska dock påpekas att Mp:s kvinliga språkrör har nästan oavkortat varit ruskigt usla.

Skulle hävda att ingen av de svenska statsministrarna sen den titeln infördes i vårt land har varit så dåliga som ex. den nuvarande amerikanska gubbfisen på presidentposten, eller nuvarande gubben i Moskva, eller den nyss mördade gubben i Iran etc etc...

Med andra ord...det finns gott om exempel på rejält usla gubbar vid makt....men av naturliga skäl extremt få av lika stora katastrofer till kvinnor.
och den logiska slutsatsen över detta borde vara att OM könet ska spela roll för förtroende till maktposition, så borde vi satsa på det kvinnliga, och ge dem lika lång tid som vi gett män och se vad som händer.

Och får jag påminna om Maria Wetterstrand, kanske den MP politker som haft störst förtroende av alla.
Citera
2026-04-15, 22:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Med andra ord...det finns gott om exempel på rejält usla gubbar vid makt....men av naturliga skäl extremt få av lika stora katastrofer till kvinnor.
och den logiska slutsatsen över detta borde vara att OM könet ska spela roll för förtroende till maktposition, så borde vi satsa på det kvinnliga, och ge dem lika lång tid som vi gett män och se vad som händer.

Och får jag påminna om Maria Wetterstrand, kanske den MP politker som haft störst förtroende av alla.

Jag gillar Wetterstrand men med tanke på vilka tomtar som styrt miljöpartiet genom åren så ligger ribban lågt.

Korrupta skitländer skapar korrupta skitledare oavsett kön.

Här är några korrupta skitdamer som haft makten:

Park Geun-hye,
Dilma Rousseff,
Cristina Fernández de Kirchner,
Gloria Arroyo,
Sheikh Hasina,
Khaleda Zia,
Benazir Bhutto,
Yingluck Shinawatra,
Sirimavo Bandaranaike.
Citera
2026-04-15, 22:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Skulle hävda att ingen av de svenska statsministrarna sen den titeln infördes i vårt land har varit så dåliga som ex. den nuvarande amerikanska gubbfisen på presidentposten, eller nuvarande gubben i Moskva, eller den nyss mördade gubben i Iran etc etc...

Kön spelar bara roll när man ska knulla. Maria Wetterstrand var väl inte helt usel, men att stå och böla i TV för att vi inte vill ha vidöppen dörr för tredjevärlden och all skit den gett oss är inte ledarskap.
Citera
2026-04-15, 22:45
Medlem
Citat:
Kön spelar bara roll när man ska knulla. Maria Wetterstrand var väl inte helt usel, men att stå och böla i TV för att vi inte vill ha vidöppen dörr för tredjevärlden och all skit den gett oss är inte ledarskap.

Nu blandar du ihop, det var Romson inte Wetterstrand.
Citera
2026-04-16, 18:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Nu blandar du ihop, det var Romson inte Wetterstrand.
Aa, det kanske jag gjorde.
Citera
2026-04-16, 19:23
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Du tycker inte själv att det blir lite tramsigt när du någon som pluggat i Wien, Harvard och HHS med två som nätt och jämt gått ut gymnasiet? En dessutom från ett praktiskt program? Jag är inte heller särskilt förtjust i Magdalena Andersson eller den politik hon bedriver, men om din tes är att hon blev inkvoterad som statsminister får du gärna peka på vem i den dåvarande S regeringen var/är mer kompetent. För inte fan är det Morgan Johansson.
Min tes att hon blev inkvoterad pga kön är baserad på vad Löfven privat sade efter att han slutat .
Vi har gemensamma bekanta sedan tiden han var anställd på Hägglunds och har råkats via dessa både i fackliga sammanhang innan han slutade arbeta och sedan han blev politiker .
Valberedningen fick i uppdrag att bara lägga fram kvinnliga kandidater och det var dessa tre de kom fram till hade störst chans att bli röstade på .

Det finns väldigt få ( om ens några ) begåvade socialdemokrater men nu handlar inte politik om begåvning utan att ljuga trovärdigt och berika sig själv och sina närstående .

Morgan Johansson är i mitt tycke en reklam för fria aborter och genetisk screening av foster .
Citera
2026-04-16, 19:32
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Nämn något hon gjorde bra ???
Att göra affärer med mullorna i Iran och klä sig i Hijab offentligt är kanske feministiskt korrekt men inte bra för varken män eller kvinnor ....

Att försöka skatta ihjäl alla är kanske god socialdemokrati men ger varken fler jobb eller ett bättre samhälle

Att försöka fylla landet med impulsstyrda våldsverkare importerade från världens alla rövhålsländer är visserligen bra för sysselsättningen inom rättsväsendet och kriminalvården men har lett till en tsunami av sprängningar , skjutningar , våldtäkter och andra övergrepp ......
Citera
2026-04-17, 06:24
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
samer, finnar, tornedalningar, även många judar och romer har vit hudfärg.

Vad gör du och din kultur, för gott för samhället?
Att ha ljus hy och vara vit är samma sak som att vara svensk eller svensk medborgare.
Det är som att jämföra tegelsten och tuggummi.
Citera
2026-04-17, 07:44
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Problemet är inte att jag inte kan argumentera för mina åsikter eller för fakta, problemet är att jag sitter och diskuterar med bonnatölp som envisas med att kalla svarta för "negrer" trots att han är medveten om olämpligheten i det och historien bakom det. Jag tappar all jävla respekt för såna som du.

Jag har en ung kollega från "Afrika" (söder om Sahara) som är 10 ggr intelligentare och ödmjukare än du är. Korkad som du är så hatar du hela befolknigar utifrån hudfärg och sånt trams. "Kopplingar mellan vänster- och höger hjärnhalva"?? Kan du utveckla?

Ok, vi homo sapiens sapiens är för lika biologiskt sett för att tala om olika "raser".

Man hade kunnat tala om olika arter men den kategoriseringen skulle bli helt godtycklig.

Sen finns det skillnader i hur män och kvinnor bryter ner läkemedel. Skillnader i hur svarta och vita bryter ner läkemedel. Det finns också skillnader i vilka sjukdomar man är mer benägen att utveckla osv.

Men det räcker inte för att börja dela in människor i olika "raser" Då skulle kvinnor och män vara olika "raser" enligt dig?
Men...det har hetat negerbulle, negerjobb och neger hela mitt liv, varför ska du ha mig att ändra på det bara för att #metoo spårat ur?
Så en fråga på det, hur avgör man kön på en människa?
När har jag sagt att jag hatar utifrån hudgärg??
Jag har knullat ett antal av alla möjliga raser, hur bra dom helst.

Nu vet du inget om min intelligens, du gör ett antagande därom efter som din världsbild krockar med verkligheten.
Antagande som dessa är var fördomar föds så se upp med sådant.

När man säger att hjärnan är plastisk betyder det inte att hjärnan är föränderlig utan det är kopplingar mellan olika delar av hjärnan som bildas när man tex lär sig något nytt. Man behöver olika saker att kombineras tex balans och motorik för att utföra något så när man tränar och blir bättre så är det nya kommunikationsvägar som öppnas.

Hur stor tror du genetisk skillnaden är mellan gorilla och homosapiens? Så liten att det knappt märks men nog är vi tämligen olika.

Att blanda ihop kön och raser är något som inte låter sig göras så är ett icke argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in