Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Problemet är inte att jag inte kan argumentera för mina åsikter eller för fakta, problemet är att jag sitter och diskuterar med bonnatölp som envisas med att kalla svarta för "negrer" trots att han är medveten om olämpligheten i det och historien bakom det. Jag tappar all jävla respekt för såna som du.
Jag har en ung kollega från "Afrika" (söder om Sahara) som är 10 ggr intelligentare och ödmjukare än du är. Korkad som du är så hatar du hela befolknigar utifrån hudfärg och sånt trams. "Kopplingar mellan vänster- och höger hjärnhalva"?? Kan du utveckla?
Ok, vi homo sapiens sapiens är för lika biologiskt sett för att tala om olika "raser".
Man hade kunnat tala om olika arter men den kategoriseringen skulle bli helt godtycklig.
Sen finns det skillnader i hur män och kvinnor bryter ner läkemedel. Skillnader i hur svarta och vita bryter ner läkemedel. Det finns också skillnader i vilka sjukdomar man är mer benägen att utveckla osv.
Men det räcker inte för att börja dela in människor i olika "raser" Då skulle kvinnor och män vara olika "raser" enligt dig?
Men...det har hetat negerbulle, negerjobb och neger hela mitt liv, varför ska du ha mig att ändra på det bara för att #metoo spårat ur?
Så en fråga på det, hur avgör man kön på en människa?
När har jag sagt att jag hatar utifrån hudgärg??
Jag har knullat ett antal av alla möjliga raser, hur bra dom helst.
Nu vet du inget om min intelligens, du gör ett antagande därom efter som din världsbild krockar med verkligheten.
Antagande som dessa är var fördomar föds så se upp med sådant.
När man säger att hjärnan är plastisk betyder det inte att hjärnan är föränderlig utan det är kopplingar mellan olika delar av hjärnan som bildas när man tex lär sig något nytt. Man behöver olika saker att kombineras tex balans och motorik för att utföra något så när man tränar och blir bättre så är det nya kommunikationsvägar som öppnas.
Hur stor tror du genetisk skillnaden är mellan gorilla och homosapiens? Så liten att det knappt märks men nog är vi tämligen olika.
Att blanda ihop kön och raser är något som inte låter sig göras så är ett icke argument.