Citat:
Ursprungligen postat av
azami
Tack fr snabbt svar. Allts - vi r ju tillsammans i vardagligt tal, men vr skrala studentekonomi ger inte direkt utrymme fr ngot stort ekonomiskt samarbete. Jag menar, jag har bott med killkompisar - och d allts utan sexuella inslag (

) - och ven d r det ju inte s att man har ett separat smrpaket osv, utan man hjlps t med ekonomin ven dr. Lagar gemensamma storkok och s vidare. Var drar de grnsen? Och en sdan underskning eller utredning, vad innebr den? r det sjlva grejen att vrt frhllande inte r platoniskt som ska sabba fr oss? Fr mig r det helt befngt.
Min frga r kanske snarare: kan vi ska separata bostadsbidrag eller kan vi hamna i knipa d?
Det r lite av en gr linje, svrt att svara helt 100% hur de kommer agera med underskningen. Men du br ju inte oroa dig s vrst. Det r inte frsta gngen tror jag tv personer av motsatt kn flyttat in i en studentbostad och skt om bostadsbidrag..
Att ha en gemensam matbudget r inte samma sak. Det kan handla om typ att ni betalar tillsammans saker som r personliga, typ mobilabonommang. Man allt som hr till det som ni delar p i hushllet har de inget med och gra, typ bredband, mat, el, hyra osv.
Men som sagt, du har ju liksom inget att oroa dig ver, tror nog du nojar ver att de r misstnksamma till och med.