Citat:
Ursprungligen postat av
azami
Tack för snabbt svar. Alltså - vi är ju tillsammans i vardagligt tal, men vår skrala studentekonomi ger inte direkt utrymme för något stort ekonomiskt samarbete. Jag menar, jag har bott med killkompisar - och då alltså utan sexuella inslag (

) - och även då är det ju inte så att man har ett separat smörpaket osv, utan man hjälps åt med ekonomin även där. Lagar gemensamma storkok och så vidare. Var drar de gränsen? Och en sådan undersökning eller utredning, vad innebär den? Är det själva grejen att vårt förhållande inte är platoniskt som ska sabba för oss? För mig är det helt befängt.
Min fråga är kanske snarare: kan vi söka separata bostadsbidrag eller kan vi hamna i knipa då?
Det är lite av en grå linje, svårt att svara helt 100% hur de kommer agera med undersökningen. Men du bör ju inte oroa dig så värst. Det är inte första gången tror jag två personer av motsatt kön flyttat in i en studentbostad och sökt om bostadsbidrag..
Att ha en gemensam matbudget är inte samma sak. Det kan handla om typ att ni betalar tillsammans saker som är personliga, typ mobilabonommang. Man allt som hör till det som ni delar på i hushållet har de inget med och göra, typ bredband, mat, el, hyra osv.
Men som sagt, du har ju liksom inget att oroa dig över, tror nog du nojar över att de är misstänksamma till och med.