2005-11-16, 19:51
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Den allmän uppfattningen är väl att ghostrider är Patrik Fürstenhoff. Han har starka kopplingar till ghostrider-teamet, har tagit 16 olika världsrekord på MC, ägde turbo-hayabusan som e med i en av filmerna, före detta roadracingförare osv.
Låter som en ganska bra gissning. =)

hans namn har jag också hört nämnas vääääldigt ofta.. spec på BIKEs forum där han själv e medlem å berättar då han körde runt nurmburgring som är med i den ena GR filmen... men som han sa.. "jag e inte GR bara lånade hans hoj å hans kläder för å spela in nurmburgring frekvensen"
Citera
2005-11-16, 20:08
Medlem
Avva66s avatar
Ghostrider är en tönt i klass med fantomen.
Ingen har väl gjort mer skada för hojjåkare än han i Sverige,
och det vore en välgärning om nån kunde preja ner den fan i närmaste dike.
Förlåt om jag var Ot.
Citera
2005-11-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Den allmän uppfattningen är väl att ghostrider är Patrik Fürstenhoff. Han har starka kopplingar till ghostrider-teamet, har tagit 16 olika världsrekord på MC, ägde turbo-hayabusan som e med i en av filmerna, före detta roadracingförare osv.
Låter som en ganska bra gissning. =)

Nej GR är inte Patrik Fürstenhoff han är dock mycket riktigt en av personerna bakom filmerna men det är inte han som kör det är jag övertygad om efter att ha träffat Patrik på ett helt annat ställe i sverige samtidigt som GR gjorde uppsalarun II.

Tittar man sen på filmerna där man ser GR gåendes och jämför personens kroppsbyggnad med Patriks så matchar den rätt illa.
Citera
2005-11-16, 21:19
Medlem
Tabls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepia
Hitta dennna bilden på nätet.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/G-L2004.JPG

Lite frågor:

1. Någon som vet vem Ghostrider är?
Jag har sätt några filmer med han. Han verkar livsfarlig. Han har tur som inte dött än. Men det kanske kommer?

2. Han som tagit bilden är det hans nummer? Eller är det till Ghostrider själv? Har inte vågat ringa ifall han blir sur som svarar. Men hans adress funkar inte.

3. Är det sant att Ghostrider aldrig blivit tagen av polisen?

4. Om det är så hur lyckas han? Kan inte polisen fixa helikopter och spåra honom?

1.Allmänna uppftattningen är Fürstenhoff aka. NO1 på internet...

här har du två historier av no1:
http://zatzy.com/showthread.php?t=42...&highlight=no1
http://zatzy.com/showthread.php?t=41...&highlight=no1

3. Inte direkt på bar gärning men vid ett rödlyse:

Skrivet av NO1 på sporthoj.com

Vad skall man säga...

Bra polisarbete polisen!!!

Dom visar först ett klipp när dom följer efter en mc som försvinner i från dem vid ett rödljus, i nästa situation hur jag försöker leda upp min mc mot muren (saknar sidostöd) efter att dom "överraskat" mig när jag stog HELT STILLA med avslagen tändning!!!

Jag vart vid det tillfället rapporterad för olovlig körning samt framförande av ett ej registrerat fordon till trotts att dom gick igenom videon dom hade i från dom senaste minuterna utan att se en enda bild av mig framföra min mc.............duktigt jobbat polisen då åklagaren la ner ärendet i dag!!!

En tanke: var det samma skinnställ på mc föraren som smet och som jag hade.....................Hhmmm!!!

No1...

Ps! dessutom visar dom upp en enorm körskicklighet och säkerhets tänkande då dom hoppar ut ur sitt tjänste fordon med växeln varför oskyldiga kunnat drabbats!!! Ds!
Citera
2005-11-16, 22:20
Medlem
ghostrider är väl ett spöke, en vålnad? ghost = spöke/vålnad
Citera
2005-11-24, 01:02
Medlem
Mr Coffees avatar
Såg just GR IV. Fan vad de kör grymt men djävlar vad det är oschysst mot medtrafikanterna. Speciellt när de kör med BMW´n. I Getaway Sthlm körde de ju ändå på vettiga tider och på rätt vettiga platser. Här dundrar de dagtid i 150 på 30-sträckor. Det är fascinerande att se men det retar mig också eftersom en riktigt allvarlig olycka med stor sannolikhet skulle kunna drabba oskyldiga.

Coolt ändå med polistemat Dessa filmer borde väl vara av väldigt hög klass internationellt. Hur spridda är de?

Hur känner ni inför dessa filmer?
Citera
2005-11-24, 03:23
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Hur känner ni inför dessa filmer?

Samtidigt som jag fascineras så erkänner jag att någon större sorg inte skulle infinna sig om han frontade med en timmerbil i 270 knyck....
Citera
2005-11-24, 05:51
Bannlyst
Min unga galna sida säger "Wow, ghostrider äger!"
Min lite äldre och mognare sida säger "Usch, att sätta så många liv på spel. Trafikfara! Ansvarslöst!"

Well, det är iaf fascinerande att titta på.
Ska se den nu.
Citera
2005-11-24, 23:20
Medlem
Zanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepia
1. Någon som vet vem Ghostrider är?
Jag har sätt några filmer med han. Han verkar livsfarlig. Han har tur som inte dött än. Men det kanske kommer?

När han var i Tyskland och åkte Ringen (tror jag den kallas) 2004 så fotades det en hel del. En del av bilderna cirkulerade på Internet med en avmaskerad förare i GR-utrustning. Den personen är också den som folk förknippar GR med. Den svenska registreringsskylten på GR:s MC (som han körde då) gick till en person som bor på Gotland
Citera
2005-12-06, 10:53
Medlem
RBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Har hört mängder av historier runt Ghostrider, Mr X, Mr Y och allt va de heter, men har aldrig lyckats luska fram sanningshalten i dem..

Mr X är han en snubbe från "get a way in stockholm"
De sa dom på en interjuv med killen..

Ghostrider kallas Fisher
de sa min kompis far som är bästa kompis med han
Citera
2005-12-06, 11:59
Medlem
Jag får en stark känsla av att han riskerar andra trafikanters liv med sin hobby/yrke. Därför skulle jag vara djupt tacksam om någon skulle stoppa hans framfart på ett eller annat sätt. Försök vara oömma mot motorcykeln om ni kan, den är ju faktiskt värd något.
Citera
2005-12-06, 14:48
Medlem
MunchenCallings avatar
Har ocksa hört GR:s namn är Patrik F.

Vidare har jag hört att han gjort wheelies och topfarter som slagit världrekord med extrema marginaler. Senast sa var det en USA mc-tidning som sa att det var inte en chans han hade gjort det han pastar sig ha gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in