Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-24, 20:00
  #1
Medlem
Vad fan tänker folk från MENA och Afrika på? Ni har ett fantastiskt klimat. Ni MENA-folk har ju visat er vara jävligt driftiga med företagande och historiska upptäckter.

Vad gör att man vill komma hit upp till detta kalla skitland styrt av byråkratiska kommunister/sossar/liberaler som gör livet svårt för folk här redan att leva och tjäna pengar, att folk är suicidala och lever på lyckopiller, knark och alkohol för att klara vardagen.

Jag fattar inte hur korkade folk från MENA/Afrika är som väljer att komma hit till detta skitställe.

Är det inte lättare att sluta med Voodoo, islam, kristendom, judendom och annat idiotiskt och bygga paradis med välutvecklad ekonomi i tropiskt klimat?
Citera
2016-02-24, 20:03
  #2
Medlem
elliot1990s avatar
Kan det vara så att det är dom högutbildade som inte kommer hit Dom som hört från en väns vän att i Sverige får man boende, bidrag och en blond tjej utan prestation.
Citera
2016-02-24, 20:07
  #3
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Vad fan tänker folk från MENA och Afrika på? Ni har ett fantastiskt klimat. Ni MENA-folk har ju visat er vara jävligt driftiga med företagande och historiska upptäckter.

Vad gör att man vill komma hit upp till detta kalla skitland styrt av byråkratiska kommunister/sossar/liberaler som gör livet svårt för folk här redan att leva och tjäna pengar, att folk är suicidala och lever på lyckopiller, knark och alkohol för att klara vardagen.

Jag fattar inte hur korkade folk från MENA/Afrika är som väljer att komma hit till detta skitställe.

Är det inte lättare att sluta med Voodoo, islam, kristendom, judendom och annat idiotiskt och bygga paradis med välutvecklad ekonomi i tropiskt klimat?

Spelar ingen roll om det är 80 minus och isbjörnar på gatorna. Att slippa arbeta, hänga på köpcentrat hela dagarna, fika, handla, umgås o ha det trevligt. Gratis vård, begå brott utan påföljd. Allt betalat av landet du kommer till. Jag skulle dra hit i alla fall.
Citera
2016-02-24, 20:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Spelar ingen roll om det är 80 minus och isbjörnar på gatorna. Att slippa arbeta, hänga på köpcentrat hela dagarna, fika, handla, umgås o ha det trevligt. Gratis vård, begå brott utan påföljd. Allt betalat av landet du kommer till. Jag skulle dra hit i alla fall.

Bullshit. Kolla bara alla araber som de startar sina småföreta och verkligen har detta som livsstil.

Att folk går här på bidrag, beror på att 7K i decennier skapat bidragssamhälle och arbetslöshet med massiv byråkrati, höga skatter och massa dolda handelshinder. Sverige är ett bidragsland åt folk, storföretag och banker.

Jag undrar hur i helvete man kan komma hit här som driftiga araber och ha med korrupta sossepacket i 7K att göra?
Citera
2016-02-24, 20:12
  #5
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Till och med Negrerna hatar Negrers. Jag hade också flytt om jag bodde i en bajshydda och på det så finns det massa galna neger klaner som springer in i ens bajs by och tänder eld och bombar sönder allt.
Citera
2016-02-24, 20:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Till och med Negrerna hatar Negrers. Jag hade också flytt om jag bodde i en bajshydda och på det så finns det massa galna neger klaner som springer in i ens bajs by och tänder eld och bombar sönder allt.

Det är det jag menar. Negrerna hade kunnat bygga paradis av allt det de har. De kunnat göra oss till flyktingar som vill komma dit. Men istället väljer de att vara efterblivna. Ingen tvingar de att vara så.

Araberna är en annan femma. De är driftiga och smarta. Men verkar ha kört in på fel spår. Antagligen islam och liknande.
__________________
Senast redigerad av antischemetischm 2016-02-24 kl. 20:26.
Citera
2016-02-24, 20:28
  #7
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Bullshit. Kolla bara alla araber som de startar sina småföreta och verkligen har detta som livsstil.

Att folk går här på bidrag, beror på att 7K i decennier skapat bidragssamhälle och arbetslöshet med massiv byråkrati, höga skatter och massa dolda handelshinder. Sverige är ett bidragsland åt folk, storföretag och banker.

Jag undrar hur i helvete man kan komma hit här som driftiga araber och ha med korrupta sossepacket i 7K att göra?

Ok det är på den nivån. Jo det är så att om en driftig arab kan ta ut ca 1000 kr/månad ur firman i sitt hemland mot kanske det tiodubbla i Sverige, så är det värt att åka hit. Även efter skatt blir det en rejäl skillnad. Varför tror du bärplockare från.asien säljer sina hem för att lida bland mygg o kyla i detta land?
__________________
Senast redigerad av substitute 2016-02-24 kl. 20:30.
Citera
2016-02-25, 14:25
  #8
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Det är det jag menar. Negrerna hade kunnat bygga paradis av allt det de har. De kunnat göra oss till flyktingar som vill komma dit. Men istället väljer de att vara efterblivna. Ingen tvingar de att vara så.

Araberna är en annan femma. De är driftiga och smarta. Men verkar ha kört in på fel spår. Antagligen islam och liknande.

Jag tror att det handlar om att dom ser sig själva som offer och skylla på den vita mannen. Lättare än att gå vidare och bygga upp civiliserade samhällen. Offerkoftan förhindrar utveckling.
Citera
2016-02-25, 14:55
  #9
Medlem
De tänker på GRATIS och BIDRAG .. längre än så sträcker sig nog inte deras intelligens och/eller vilja.
Citera
2016-02-25, 15:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Spelar ingen roll om det är 80 minus och isbjörnar på gatorna. Att slippa arbeta, hänga på köpcentrat hela dagarna, fika, handla, umgås o ha det trevligt. Gratis vård, begå brott utan påföljd. Allt betalat av landet du kommer till. Jag skulle dra hit i alla fall.

Ja, självklart, allt som är gratis är bra.
Citera
2016-02-25, 15:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm

Araberna är en annan femma. De är driftiga och smarta. Men verkar ha kört in på fel spår. Antagligen islam och liknande.

Ja och då sticker de till ett fungerande land och börjar om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback