Citat:
Ursprungligen postat av
Kjome-och-Renvall
Har SD och deras anhängare utvecklat sig till en sekt som hatar allt och alla som inte är "sverigevänner"?
Några exempel på hur det känns som att SD glider allt längre in i sekttänkandet:
- Sd:svans på nätet delar in befolkningen i sverigevännerna (dom själva) och svenskhatarna (alla andra)
- Partiledningen i Stockholm utesluter alla som inte följer den rätta linjen.
- Samtliga media som finns, utom Avpixlat, Fria Tider, Exponerat och SD-kuriren, ljuger, sprider lögner och motarbetar sverigevännernas intressen.
- "Alla opinionsundersökningar visar på alldeles för låga siffror på SD."
- "Det kommer bli inbördeskrig om inte SD kommer till makten."
- "Ledarna för svenskhatarna kommer att straffas för landsförräderi när SD tar makten."
Eller har jag fel? Är SD ett helt vanligt parti som alla andra och alla dom nätkommentarer jag läst av SD:are inte på något är representativa för partiet?
Ha ha. Ja visst finns det klara sekteristiska tendenser bland SD-anhängarna. Tycker du redogjorde för dem ganska tydligt. Du får väl också ta med i analysen att gammelmedia faktiskt ljuger hej vilt, hänger ut privatpersoner med mera. Dessutom visar ju opinionsundersökningarna på låga siffror och har så gjort. Det beror nog snarast på att folk inte vill berätta för en okänd uppringare att de röstar på SD.
Drömmen bland oss sverigevänner är också att "ledarna för svenskhatarna" ska straffas, helst i en folktribunal, gärna i globen, med direktsändning över Sverige via SVT och över världen via internationell inbjuden media och över internet. Jag blir helt upprymd av såna tankar.
Men vi är ju också en ganska marginaliserad grupp, som dock växer till sig så det knakar. Inte för att jag tror att SD kommer kunna göra någon verklig skillnad, då undergången är mycket nära nu, men man kan ju alltid hoppas.
Vi sverigevänner har därmed gått över till att bli dystopiska. Det verkar vara en del av religionen.
SD-sektens religion:
Dystopisk framtidsvision
Tror på en bestraffande "gud" (folktribunal)
Ensamma om att se sanningen
fyll gärna på