2016-02-23, 11:09
Medlem
Robin.Bentleys avatar
https://minfil.org/y9Icl3b9be/Peter_...sten_2016.jpeg

I Kungälvs kommun bor Peter Ward (51 år) 641108 som just nu sitter häktad.
Det går att läsa honom i Kungälvs-Posten.

Jag bifogar även handlingar ifrån aktuellt fall:
https://minfil.org/x6I8l9bdba/Peter_Ward.zip
Zipfil med innehåll samt bild på honom.

Han är dömd innan och har suttit i fängelse för sina brott mot olika kvinnor.
Han har kontaktförbud mot flera personer som han förstört livet för. Han har blivit av med sina olika jobb i Kungälv som tränade för bandylaget samt jobbet på Sportlife i Rollsbo. Nu driver han en enskild firma i sin bostad som går väldigt dåligt.
Han dopar sig och säger i förhör att han missbrukar kvinnor.
Han är mytoman och manipulerar folk i sin omgivning. Alltid slutar det med att folk anmäler honom och han blir dömd då han trakasserar och förföljer olika kvinnor.
2016-02-23, 11:14
Medlem
Om någon snäll själ kan ladda upp en bild på människan hade det uppskattats väldigt mycket!
2016-02-23, 11:43
Medlem
Renspluggs avatar
Från aktbilaga 13
Citat:
Misstankarna om grovt förtal, ofredande och olaga förföljelse hänger ihop och avser påståen-
den om vad som förekommit under och i kölvattnet efter en relation. Med hänsyn härtill och
mot bakgrund av att det tydligen förekommer utredning avseende olaga förföljelse är Ward i
behov av försvarare, inte minst med hänsyn till utredningen i saken.

Hell hath no fury like a woman scorned
2016-02-23, 12:10
Medlem
Robin.Bentleys avatar
https://minfil.org/32I3l3b5b3/1315996.pdf

"Ward har den 14 maj 1996 på södra parkeringsplatsen vid Slottskogen i Göteborg misshandlat
Sören Nordin (född 1930) genom att tilldela honom ett slag med knuten hand på höger sida av hakan..."
(bråk om en parkeringsplats)

-Fängelse 1 månad
2016-02-23, 12:39
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
2016-02-23, 13:08
Medlem
Robin.Bentleys avatar
https://minfil.org/49I7lebbb4/Peter_Ward_3.jpg

Tre bilder på honom hämtade ifrån hans Facebook.
2016-02-23, 13:13
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
https://minfil.org/49I7lebbb4/Peter_Ward_3.jpg

Tre bilder på honom hämtade ifrån hans Facebook.

Att han brukar steroider råder det ingen tvekan om. Jösses vilket svullet nylle människan har. Han passar bra in på beskrivningen som kvinnomisshandlare.
2016-02-23, 13:18
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Att han brukar steroider råder det ingen tvekan om. Jösses vilket svullet nylle människan har. Han passar bra in på beskrivningen som kvinnomisshandlare.

Läs hans egna ord :
https://minfil.org/5dIfl0b8b5/receiv...478012959.jpeg

Vem försöker han lura egentligen?
2016-02-23, 13:58
Medlem
hans vänner sprejar hennes bil, eller hur
2016-02-23, 14:20
Medlem
MonkMans avatar
Wow, det här känns som att det inte kommer sluta bra. Varför har man/(bara jag?),absolut ingen tilltro till bodybuilder-wannabee-män som hävdar att de absolut inte är kvinnomisshandlare? Det går lixom inte att tro på dem i just den aspekten. Han verkar helt störd i huvudet för övrigt så i hans fall är det inte så konstigt iof men även resten. Jag skulle tro vilken kvinna som helst som hävdar att hennes över-pumpade, träningsnarkoman till man slagit henne 100 gånger av 100. Tror även jag skulle tro henne även om jag kännde killen.
2016-02-23, 23:12
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Håller med om att kvinnor måste varnas för Peter Ward från Kungälv. Förföljer och trakasera kvinnor som lämnar han. Riktigt otäckt.

Här är en tidigare dom på Peter Ward.

Göteborgs TR B 13132-08 Dom 2011-05-11
https://minfil.org/RbI9labdb6/G_tebo...2011-05-11.pdf
2016-02-23, 23:18
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Härregud detta har han skrivit om och lagt ut en bild på han och en tjej. Man märker verkligen hur dum i huvudet han är

9 september så är vi i Köpenhamn och säger att vi älskar varandra där vi går hand i hand på ströget. Vi ligger på kvällen i sängen och planerar att flytta ihop och det är mycket stark kärlek och sex.
20 september så åker vi hem och Magdalena säger att jag ska lita på henne när jag frågar om hon är säker? Hon säger att att hon älskar mig och vill dela livet med mig .

21 september får jag ett sms på morgonen att hon vill göra slut?

Jag får ingen förklaring och sedan dess har vi inte talats vid. Jag skickar många mail i början där jag ber om en förklaring! Jag ber vänner och kunder skriva till henne också eftersom hon inte svarar mig där de ber henne tala med mig. Men istället så vänder Magdalena detta till att hon blir trakasserad ? Jag skriver vad Magdalena har gjort på Facebook och när jag får veta att hon var otrogen med en man från hennes jobb så skriver jag det också. Många står då på min sida och kallar Magdalena för en hora. Det är t.o.m de som sprejar "hora" på hennes bil. Magdalena skriver på sin sida och beskyller mig för allt och att jag trakasserar henne ? Hon lägger nu också upp inlägg på män som slår kvinnor! Och många tror då att jag slagit henne Emoji frown
Magdalena skickar runt mail där hon säger att jag hotat henne och slagit henne och att hon är väldigt rädd? Då vänder många sig mot mig och jag tappar kunder och får hot riktade mot mig. Mina nära vänner tycker det är fruktansvärt fel att jag blir påhoppad på detta sätt och de fortsätter att göra saker mot Magdalena så att hon förstår att det inte är jag som sprejat och att hon tar tillbaka sina förtal om att jag skulle ha slagit henne. Men Magdalena fortsätter med att säga hon blir trakasserad och beskyller mig Emoji frown Nu har det gått så långt att någon har varit hemma hos mig och hällt färg på min bil och skurit sönder min bubbelpool Jag blir hotad varje dag och jag mår väldigt dåligt av att folk tror jag gjort något mot Magdalena. Men det enda jag har gjort är att jag har bett om en förklaring? Magdalena ljög för mig i Köpenhamn och hon lurade mig och var dessutom otrogen mot mig 😬 Nu sprider hon att jag är en kvinnomisshandlare och att jag trakasserar henne och har slagit henne Magdalena har förstört mitt liv med sina lögner och förtal och det här kommer inte få ett lyckligt slut om inte Magdalena Hamp tar tillbaka sina grova förtal, ber mig om ursäkt och sedan låter mig vara ifred 😇
jag mår så dåligt och kommer inte ur detta att bli kallad för en kvinnomisshandlare och att jag har trakasserat henne. Hon har inget bevis på något så det hon gör är rent förtal!
Men Magdalena Hamp har förstört mitt liv och jag kan inte leva med detta förtal och att hon ljög mig rätt i ansiktet Emoji frown
Jag går nu varje dag och funderar på att ta mitt liv eftersom jag är så kränkt Men jag har en överaskning i så fall så här illa kan det gå när man ljuger i en relation och är otrogen! Att säga att man älskar någon är ett starkt ord och när man använder det ordet är kärleken väldigt stark just nu och man skickar inte ett sms dagen efter o gör slut! Kärlek ljuger man inte om och dödar en människa
Hoppas ni lärt er av denna hemska historia att så gör man inte! Nu när jag har blivit så misshandlad och förtalad så måste jag göra det jag har funderat över i 4 månader. Så förlåt mig gud men jag är tvungen 😕
den 14 februari kl 14:00 · Har redigerats

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in