Citat:
Ursprungligen postat av
Trxhobit
r det verkligen ingen hr p Flashback som vill ge en kommentar eller respons om detta bolag? Vad tror ni? Soltech har ju s mycket p gng.
Jag tycker det r riktigt trist att den gtt ner s mycket senaste veckan. Bara fr att de tar in nya obligationer s sjunker den kraftigt fr att sedan f ngon kedjeeffekt att folk fr panik och brjar slja av. De har varit vldigt tydliga med att de kommer expandera vldigt aggressivt och kpa in fretag fr att kunna erbjuda helhetslsningar med solceller, och d r det inte frvnade att de mste ta in pengar fr att kunna expandera s kraftigt.
Jag tycker fretaget knns vldigt spnnande och gillar deras framtidsutsikter och planer. Jag ger aktier och ligger fortfarande plus men tror verkligen p att det kommer att komma en hel del bra PMs under 2020 s jag planerar att ha kvar dem ett bra tag framver.
Ngot som r lite oroande r att deras integrerade solceller r 30% mindre effektiva jmfrt mot "vanliga" solceller man kan placera p tak men som inte r lika estetisk tilltalande, om jag har frsttt det rtt.
Jag skrev ven detta fast i en annan trd:
ven om de har gtt upp 200% i r s tror jag de kommer fortstta vxa enormt under 2020. Deras intktsml till 2024 r 4,7 miljarder jmfrt mot i r d mlet r 300 miljoner vilket berknas att ns. Soltech har haft flera trevliga PMs p senare tid om deras verksamhet i Kina och under 2020 s kommer de notera den kinesiska verksamheten p brsen, vilket gr att intktsmlet p 4,7 miljarder inte ens r inrknat med Kinaverksamheten.
Men ngon som vet hur Soltech-kursen pverkas nr deras kinesiska bolag brsnoteras?