2019-08-02, 18:04
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Ni som har tnkt kpa in er, nu r ett bra lge fr aktien har std vid ~15,70kr.
Kpte in mig idag, ngot fr tidigt men jag tror p denna. Kpte vid 16 prick
Citera
2019-08-06, 15:51
Medlem
Bra pm idag! Snart 20kr
Citera
2019-08-16, 21:41
Avstngd
Erik sts avatar
Det r ju bara fjuttordrar som inte frsvarar det hga brsvrdet!Ngra miljoner per r i x antal r efter investeringarna inger inget frtroende i ett miljardbolag. (jo det var nstan uppe i 1,8 miljarder innan raset)
Jag invntar rapporten och sedan fr vi se.

Iom vollan ligger det en hel kennel begravd, tror jag!

Helt sjukt bolag. Solkraft exploderar men inte Soltech tyvrr.Nnting r fel men jag vet inte vad.
Citera
2019-08-17, 14:44
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det r ju bara fjuttordrar som inte frsvarar det hga brsvrdet!Ngra miljoner per r i x antal r efter investeringarna inger inget frtroende i ett miljardbolag. (jo det var nstan uppe i 1,8 miljarder innan raset)
Jag invntar rapporten och sedan fr vi se.

Iom vollan ligger det en hel kennel begravd, tror jag!

Helt sjukt bolag. Solkraft exploderar men inte Soltech tyvrr.Nnting r fel men jag vet inte vad.
Deras egna produkter blev aldrig den succ de hade hoppats p och det r nd under en 10-rs period. Med tanke p att konkurrensen hrdnar d det redan finns s mnga snarlika fretag med snarlika produkter, s krvs det nytnkande p produktionssidan.
Gllande delrsrapporten som snart slpps, s tror jag inte den kommer att bjuda p ngra strre verraskningar. Men jag hoppas den blir positiv fr er skull.
Citera
2019-09-07, 03:19
Medlem
Jag tror nd p bolaget. De vxer med uppkp och organiskt. En aktiv VD som kommunicerar frekvent till garna och en egen produkt filosofi. Och dr till en verksamhet internationellt och inte minst i Kina.
Citera
2019-09-21, 12:44
Medlem
Denna aktie r intressant. Ett avtal med Kraftpojkarna, som levererar till Vattenfall.
Jag tror det kommer en till stor nyhet innan nyr!
Citera
2019-11-03, 04:33
Medlem
Ett fantastisk fretag anser jag! Framtiden r hr?
Citera
2019-11-30, 04:21
Medlem
r det verkligen ingen hr p Flashback som vill ge en kommentar eller respons om detta bolag? Vad tror ni? Soltech har ju s mycket p gng.
Citera
2019-11-30, 13:26
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
r det verkligen ingen hr p Flashback som vill ge en kommentar eller respons om detta bolag? Vad tror ni? Soltech har ju s mycket p gng.

Jag tycker det r riktigt trist att den gtt ner s mycket senaste veckan. Bara fr att de tar in nya obligationer s sjunker den kraftigt fr att sedan f ngon kedjeeffekt att folk fr panik och brjar slja av. De har varit vldigt tydliga med att de kommer expandera vldigt aggressivt och kpa in fretag fr att kunna erbjuda helhetslsningar med solceller, och d r det inte frvnade att de mste ta in pengar fr att kunna expandera s kraftigt.

Jag tycker fretaget knns vldigt spnnande och gillar deras framtidsutsikter och planer. Jag ger aktier och ligger fortfarande plus men tror verkligen p att det kommer att komma en hel del bra PMs under 2020 s jag planerar att ha kvar dem ett bra tag framver.

Ngot som r lite oroande r att deras integrerade solceller r 30% mindre effektiva jmfrt mot "vanliga" solceller man kan placera p tak men som inte r lika estetisk tilltalande, om jag har frsttt det rtt.

Jag skrev ven detta fast i en annan trd:
ven om de har gtt upp 200% i r s tror jag de kommer fortstta vxa enormt under 2020. Deras intktsml till 2024 r 4,7 miljarder jmfrt mot i r d mlet r 300 miljoner vilket berknas att ns. Soltech har haft flera trevliga PMs p senare tid om deras verksamhet i Kina och under 2020 s kommer de notera den kinesiska verksamheten p brsen, vilket gr att intktsmlet p 4,7 miljarder inte ens r inrknat med Kinaverksamheten.

Men ngon som vet hur Soltech-kursen pverkas nr deras kinesiska bolag brsnoteras?
Citera
2019-12-01, 01:16
Medlem
Att Soltech solceller skulle vara mindre effektiva har jag svrt att tro. De skulle frmodligen aldrig acceptera ngot smre n konkurrenterna. De satsar ju stenhrt p att vara spjutspetstecknologi med en frvrvsstarategi. Att de skulle vara minde effektiva n konkurrenternas r hgst troligt en myt. Nej deras strategi r att ha den bsta estetiken med den allra bsta teknologin.
Citera
2019-12-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Jag tycker det r riktigt trist att den gtt ner s mycket senaste veckan. Bara fr att de tar in nya obligationer s sjunker den kraftigt fr att sedan f ngon kedjeeffekt att folk fr panik och brjar slja av. De har varit vldigt tydliga med att de kommer expandera vldigt aggressivt och kpa in fretag fr att kunna erbjuda helhetslsningar med solceller, och d r det inte frvnade att de mste ta in pengar fr att kunna expandera s kraftigt.

Jag tycker fretaget knns vldigt spnnande och gillar deras framtidsutsikter och planer. Jag ger aktier och ligger fortfarande plus men tror verkligen p att det kommer att komma en hel del bra PMs under 2020 s jag planerar att ha kvar dem ett bra tag framver.

Ngot som r lite oroande r att deras integrerade solceller r 30% mindre effektiva jmfrt mot "vanliga" solceller man kan placera p tak men som inte r lika estetisk tilltalande, om jag har frsttt det rtt.

Jag skrev ven detta fast i en annan trd:
ven om de har gtt upp 200% i r s tror jag de kommer fortstta vxa enormt under 2020. Deras intktsml till 2024 r 4,7 miljarder jmfrt mot i r d mlet r 300 miljoner vilket berknas att ns. Soltech har haft flera trevliga PMs p senare tid om deras verksamhet i Kina och under 2020 s kommer de notera den kinesiska verksamheten p brsen, vilket gr att intktsmlet p 4,7 miljarder inte ens r inrknat med Kinaverksamheten.

Men ngon som vet hur Soltech-kursen pverkas nr deras kinesiska bolag brsnoteras?
Tack fr svaret och mycket bra!
Citera
2019-12-01, 12:37
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Att Soltech solceller skulle vara mindre effektiva har jag svrt att tro. De skulle frmodligen aldrig acceptera ngot smre n konkurrenterna. De satsar ju stenhrt p att vara spjutspetstecknologi med en frvrvsstarategi. Att de skulle vara minde effektiva n konkurrenternas r hgst troligt en myt. Nej deras strategi r att ha den bsta estetiken med den allra bsta teknologin.
Hoppa till 6:36:00 i videon https://www.youtube.com/watch?v=F658S8xEwuo&t=10s

"Ful"paneler r 30% mer effektiva jmfrt mot de integrerade solcellerna, dock s kan de integrerade solcellerna placeras ut p strre delar av taken vilket kompenserar fr deras smre verkningsgrad. Om man lyckas f upp verkningsgraden p de integrerade solcellerna och de kan utnyttjas p strre ytor s kommer de ha enorm potential, d de ven r mycket snyggare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in