Citat:
Ursprungligen postat av
Trxhobit
Är det verkligen ingen här på Flashback som vill ge en kommentar eller respons om detta bolag? Vad tror ni? Soltech har ju så mycket på gång.
Jag tycker det är riktigt trist att den gått ner så mycket senaste veckan. Bara för att de tar in nya obligationer så sjunker den kraftigt för att sedan få någon kedjeeffekt att folk får panik och börjar sälja av. De har varit väldigt tydliga med att de kommer expandera väldigt aggressivt och köpa in företag för att kunna erbjuda helhetslösningar med solceller, och då är det inte förvånade att de måste ta in pengar för att kunna expandera så kraftigt.
Jag tycker företaget känns väldigt spännande och gillar deras framtidsutsikter och planer. Jag äger aktier och ligger fortfarande plus men tror verkligen på att det kommer att komma en hel del bra PMs under 2020 så jag planerar att ha kvar dem ett bra tag framöver.
Något som är lite oroande är att deras integrerade solceller är 30% mindre effektiva jämfört mot "vanliga" solceller man kan placera på tak men som inte är lika estetisk tilltalande, om jag har förstått det rätt.
Jag skrev även detta fast i en annan tråd:
Även om de har gått upp 200% i år så tror jag de kommer fortsätta växa enormt under 2020. Deras intäktsmål till 2024 är 4,7 miljarder jämfört mot i år då målet är 300 miljoner vilket beräknas att nås. Soltech har haft flera trevliga PMs på senare tid om deras verksamhet i Kina och under 2020 så kommer de notera den kinesiska verksamheten på börsen, vilket gör att intäktsmålet på 4,7 miljarder inte ens är inräknat med Kinaverksamheten.
Men någon som vet hur Soltech-kursen påverkas när deras kinesiska bolag börsnoteras?