2019-08-02, 18:04
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Ni som har tänkt köpa in er, nu är ett bra läge för aktien har stöd vid ~15,70kr.
Köpte in mig idag, något för tidigt men jag tror på denna. Köpte vid 16 prick
Citera
2019-08-06, 15:51
Medlem
Bra pm idag! Snart 20kr
Citera
2019-08-16, 21:41
Medlem
Erik Östs avatar
Det är ju bara fjuttordrar som inte försvarar det höga börsvärdet!Några miljoner per år i x antal år efter investeringarna inger inget förtroende i ett miljardbolag. (jo det var nästan uppe i 1,8 miljarder innan raset)
Jag inväntar rapporten och sedan får vi se.

Iom vollan ligger det en hel kennel begravd, tror jag!

Helt sjukt bolag. Solkraft exploderar men inte Soltech tyvärr.Nånting är fel men jag vet inte vad.
Citera
2019-08-17, 14:44
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det är ju bara fjuttordrar som inte försvarar det höga börsvärdet!Några miljoner per år i x antal år efter investeringarna inger inget förtroende i ett miljardbolag. (jo det var nästan uppe i 1,8 miljarder innan raset)
Jag inväntar rapporten och sedan får vi se.

Iom vollan ligger det en hel kennel begravd, tror jag!

Helt sjukt bolag. Solkraft exploderar men inte Soltech tyvärr.Nånting är fel men jag vet inte vad.
Deras egna produkter blev aldrig den succé de hade hoppats på och det är ändå under en 10-års period. Med tanke på att konkurrensen hårdnar då det redan finns så många snarlika företag med snarlika produkter, så krävs det nytänkande på produktionssidan.
Gällande delårsrapporten som snart släpps, så tror jag inte den kommer att bjuda på några större överraskningar. Men jag hoppas den blir positiv för er skull.
Citera
2019-09-07, 03:19
Medlem
Jag tror ändå på bolaget. De växer med uppköp och organiskt. En aktiv VD som kommunicerar frekvent till ägarna och en egen produkt filosofi. Och där till en verksamhet internationellt och inte minst i Kina.
Citera
2019-09-21, 12:44
Medlem
Denna aktie är intressant. Ett avtal med Kraftpojkarna, som levererar till Vattenfall.
Jag tror det kommer en till stor nyhet innan nyår!
Citera
2019-11-03, 04:33
Medlem
Ett fantastisk företag anser jag! Framtiden är här?
Citera
2019-11-30, 04:21
Medlem
Är det verkligen ingen här på Flashback som vill ge en kommentar eller respons om detta bolag? Vad tror ni? Soltech har ju så mycket på gång.
Citera
2019-11-30, 13:26
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Är det verkligen ingen här på Flashback som vill ge en kommentar eller respons om detta bolag? Vad tror ni? Soltech har ju så mycket på gång.

Jag tycker det är riktigt trist att den gått ner så mycket senaste veckan. Bara för att de tar in nya obligationer så sjunker den kraftigt för att sedan få någon kedjeeffekt att folk får panik och börjar sälja av. De har varit väldigt tydliga med att de kommer expandera väldigt aggressivt och köpa in företag för att kunna erbjuda helhetslösningar med solceller, och då är det inte förvånade att de måste ta in pengar för att kunna expandera så kraftigt.

Jag tycker företaget känns väldigt spännande och gillar deras framtidsutsikter och planer. Jag äger aktier och ligger fortfarande plus men tror verkligen på att det kommer att komma en hel del bra PMs under 2020 så jag planerar att ha kvar dem ett bra tag framöver.

Något som är lite oroande är att deras integrerade solceller är 30% mindre effektiva jämfört mot "vanliga" solceller man kan placera på tak men som inte är lika estetisk tilltalande, om jag har förstått det rätt.

Jag skrev även detta fast i en annan tråd:
Även om de har gått upp 200% i år så tror jag de kommer fortsätta växa enormt under 2020. Deras intäktsmål till 2024 är 4,7 miljarder jämfört mot i år då målet är 300 miljoner vilket beräknas att nås. Soltech har haft flera trevliga PMs på senare tid om deras verksamhet i Kina och under 2020 så kommer de notera den kinesiska verksamheten på börsen, vilket gör att intäktsmålet på 4,7 miljarder inte ens är inräknat med Kinaverksamheten.

Men någon som vet hur Soltech-kursen påverkas när deras kinesiska bolag börsnoteras?
Citera
2019-12-01, 01:16
Medlem
Att Soltech solceller skulle vara mindre effektiva har jag svårt att tro. De skulle förmodligen aldrig acceptera något sämre än konkurrenterna. De satsar ju stenhårt på att vara spjutspetstecknologi med en förvärvsstarategi. Att de skulle vara minde effektiva än konkurrenternas är högst troligt en myt. Nej deras strategi är att ha den bästa estetiken med den allra bästa teknologin.
Citera
2019-12-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Jag tycker det är riktigt trist att den gått ner så mycket senaste veckan. Bara för att de tar in nya obligationer så sjunker den kraftigt för att sedan få någon kedjeeffekt att folk får panik och börjar sälja av. De har varit väldigt tydliga med att de kommer expandera väldigt aggressivt och köpa in företag för att kunna erbjuda helhetslösningar med solceller, och då är det inte förvånade att de måste ta in pengar för att kunna expandera så kraftigt.

Jag tycker företaget känns väldigt spännande och gillar deras framtidsutsikter och planer. Jag äger aktier och ligger fortfarande plus men tror verkligen på att det kommer att komma en hel del bra PMs under 2020 så jag planerar att ha kvar dem ett bra tag framöver.

Något som är lite oroande är att deras integrerade solceller är 30% mindre effektiva jämfört mot "vanliga" solceller man kan placera på tak men som inte är lika estetisk tilltalande, om jag har förstått det rätt.

Jag skrev även detta fast i en annan tråd:
Även om de har gått upp 200% i år så tror jag de kommer fortsätta växa enormt under 2020. Deras intäktsmål till 2024 är 4,7 miljarder jämfört mot i år då målet är 300 miljoner vilket beräknas att nås. Soltech har haft flera trevliga PMs på senare tid om deras verksamhet i Kina och under 2020 så kommer de notera den kinesiska verksamheten på börsen, vilket gör att intäktsmålet på 4,7 miljarder inte ens är inräknat med Kinaverksamheten.

Men någon som vet hur Soltech-kursen påverkas när deras kinesiska bolag börsnoteras?
Tack för svaret och mycket bra!
Citera
2019-12-01, 12:37
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Att Soltech solceller skulle vara mindre effektiva har jag svårt att tro. De skulle förmodligen aldrig acceptera något sämre än konkurrenterna. De satsar ju stenhårt på att vara spjutspetstecknologi med en förvärvsstarategi. Att de skulle vara minde effektiva än konkurrenternas är högst troligt en myt. Nej deras strategi är att ha den bästa estetiken med den allra bästa teknologin.
Hoppa till 6:36:00 i videon https://www.youtube.com/watch?v=F658S8xEwuo&t=10s

"Ful"paneler är 30% mer effektiva jämfört mot de integrerade solcellerna, dock så kan de integrerade solcellerna placeras ut på större delar av taken vilket kompenserar för deras sämre verkningsgrad. Om man lyckas få upp verkningsgraden på de integrerade solcellerna och de kan utnyttjas på större ytor så kommer de ha enorm potential, då de även är mycket snyggare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in