• 1
  • 2
2016-02-22, 09:01
Medlem
Freddealfs avatar
Tjena!
Jag har funderat ett tag nu på att börja sälja på Amazon.com
Jag har tänkt att börja köpa in varor från antingen Alibaba eller Aliexpress. På Alibaba kan jag ofta få produkterna med eget märke på. Med ett märke på har jag hört att man kan sätta ett högre pris. Jag funderar på att testa först att skicka varorna hem till mig och sedan skicka ut dem till köpare. Sedan när jag har lärt mig lite mer, har jag tänkt att börja med Amazon FBA. FBA är när man skickar varorna direkt till Amazon och låter dem ta hand om varorna dvs, paketera om dem och skicka ut dem till en köpare när dem har betalat. Så jag ser aldrig mina produkter jag säljer.
Har ni några tips jag bör tänka på innan jag drar igång? Har börjat leta efter produkter osv, men det kan nog ta ett tag. Så jag vill gärna ha lite tips så det inte slutar med att jag gör alla fel i världen, jag har läst på ganska mycket men skulle ändå vara bra att höra vad ni säger!

Mvh
Citera
2016-02-22, 10:33
Medlem
Det är inte så svårt att använda Amazon, men det kostar en del. Avgiften per månad för att få vara registrerad är USD 39.95. Sedan tillkommer en avgift vid varje försäljning, brukar vara 10% av varans försäljningsvärde. För dessa kostnader får du tillgång till profilering hos Amazon, samt posthanteringen.

För varje individuell varuprodukt du önskar sälja, så måste du skaffa dig ett UPC/EAN-nummer. Det kostar cirka USD 250.

Sen är det bara att köra på.
Citera
2017-09-15, 14:06
Medlem
sadustenellers avatar
Sälja via Amazon, är USA/UK bäst?

Hejsan,

Jag ska börja sälja på Amazon, har dock funderingar på om jag ska börja inom UK/USA.

Det finns ju mer människor i USA vilket antagligen kommer öka försäljningen, men samtidigt så finns det nog mer människor som säljer där också o på så vis gör så att marknaden blir svårare för en nykomling att hantera?

Uppskattar åsikter!
Trevlig helg!

P.S. Ej säker om inlägget i rätt forum.
Citera
2017-09-15, 14:19
Medlem
AA-suiteds avatar
Halloj. Jag tror att UK är enklare eftersom det... är... inom EU tänkte jag säga men nu när jag skrev det här kom jag på hela brexit-grejen. Vet inte om de har hunnit ändra någonting men när jag köpte från Amazon för flera år sedan var det smidigare och billigare genom UK pga. att det tillkommer avgifter mellan EU och USA.
Citera
2017-09-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Hejsan,

Jag ska börja sälja på Amazon, har dock funderingar på om jag ska börja inom UK/USA.

Det finns ju mer människor i USA vilket antagligen kommer öka försäljningen, men samtidigt så finns det nog mer människor som säljer där också o på så vis gör så att marknaden blir svårare för en nykomling att hantera?

Uppskattar åsikter!
Trevlig helg!

P.S. Ej säker om inlägget i rätt forum.

Affiliate marketing?
Citera
2017-09-16, 00:00
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Halloj. Jag tror att UK är enklare eftersom det... är... inom EU tänkte jag säga men nu när jag skrev det här kom jag på hela brexit-grejen. Vet inte om de har hunnit ändra någonting men när jag köpte från Amazon för flera år sedan var det smidigare och billigare genom UK pga. att det tillkommer avgifter mellan EU och USA.
Hej!
Jo jag har tänkt på det en aning också, jag vet dock inte vad det är man betalar för, frakten av varorna?
Citera
2017-09-16, 00:01
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willnersson
Affiliate marketing?
Jag tänkte köpa från alibaba och sedan frakta till deras varuhus om det svarar din fråga!
Citera
2018-07-19, 19:41
Medlem
Hej,

Jag vill sälja en produkt via Amazon (FBA), min produkt finns just nu i Turkiet. Jag undrar om ni har några tips på hur jag lättast kan skicka mina varor från Istanbul till ett Amazon "Warehouse" någonstans i Europa? Min produkt väger ca 15kg/enhet.

Tack på förhand.
Citera
2018-08-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1769
Hej,

Jag vill sälja en produkt via Amazon (FBA), min produkt finns just nu i Turkiet. Jag undrar om ni har några tips på hur jag lättast kan skicka mina varor från Istanbul till ett Amazon "Warehouse" någonstans i Europa? Min produkt väger ca 15kg/enhet.

Tack på förhand.
Hur många enheter har du?
Citera
2018-10-01, 04:54
Medlem
Launchade just min första pl produkt på amazon men har ej får ngt sålt eftersom jag ej verifierat mitt konto :/ dumt misstag av mig, har ni några frågor om hur man går tillväga?
Citera
2018-10-01, 05:00
Medlem
Någon annan som säljer på Amazon?

Tjo, jag launchade just min första pl produkt på Amazon, någon annan här som är säljare? Hur gick eran start till?
Citera
2018-10-01, 07:31
Medlem
80kgProteins avatar
Jag säljer lite kläder, vad är en pl produkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in