Hej!
Jag rvde fr 1 r sedan 1.5 miljon kr som jag d kpte en bostadsrtt fr som jag ocks renoverade med ommlning, taksnkning med integrerad ledlist runt om hela taket (lyser ner p vggarna), vilket borde ge en del kning p priset.
Lgenheten r en 1a p 28kvm fr de som undrar.
Den r nu vrd minst 2 miljoner kr, detta vet jag fr att grannen bredvid betalade detta pris och den r i smre skick n min.
Jag har nu brjat fundera p om jag ska slja eller ej, r smtt orolig fr hur lnge denna vrdekning kommer att fortg. Hur r eran syn p bostadsbubblan? Nr tar det stopp?
Alternativen om jag nu skulle slja r enligt mig att investera p brsen vilket jag har ftt ett intresse fr p senaste tid, speciellt utdelningsaktier.
1: Borde jag ta ett boln fr en ny bostadsrtt med insatsen frn de 2 miljoner jag har fr att sedan investera resten?
2: Borde jag leta efter en hyresrtt och sedan investera hela summan p 2 miljoner?
3: ????
Jag r i skrivande stund 21 r s min erfarenhet inom brsen r allts i stort sett noll.
Detta blir allts ett stort steg d jag mste stta mig in och lra mig brsen, fr det sista jag vill r att misslyckas med en s pass stor investering.
Skulle vara grymt om det fanns ngon eller ngra som r lite mer erfarna som kunde ge tips
Mvh