2016-02-20, 07:54
Medlem
Den här tråden är väll ett ganska bra bevis för den moderna svenskens degenerering. Folk i tråden tycker på allvar att det är rimligt att ta pengar från den svenska befolkningen och ge till utlänningar.

Ush vilka vidriga människor det finns säger jag bara. Jag är inte alls förvånad över den politik som råder i landet.
Citera
2016-02-20, 08:21
Medlem
Man måste ju locka hit dom med någonting
Citera
2016-02-20, 08:30
Moderator
TheLuckys avatar
Politik inrikes -> Privatekonomi. Prövar här istället.

/Mod
Citera
2016-02-20, 08:40
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
men..
vad lever du i för verklighet där alla asylsökandena är analfabetiska somalier..?
de flesta är högskoleutbildade jurister/läkare/osv, men deras utb. blir inte ackrediterade i Sverige som 'giltiga'..

dessutom så var inte min fråga ställd från ett arbetsmarknads-mässigt utgångspunkt.

min fråga är.. VARFÖR FÅR DE MER PENGAR ÄN MIG?
.. "systemet med socialbidrag suger pung".. no shit sherlock?

nää du ska inte komma hit och säga hur jag tänker iaf.

nu ställde jag en enkel fråga, visserligen en fråga med negativ klang på..
men det är helt sjukt att asylsökande får mer pengar än mig - de har inte gjort sverige till ett stortland.. inte någon ur deras familj har någonsin arbetat för sveriges rikes skull.

det har mina släktingar gjort. jag är mer värd än dem (ur en ekonomisk vy)

staten skall finnas för folket.. men svenska staten skall inte finnas för hela världens folk?

Men bu fucking hu, folk ger dig svar på tal och du hyser iväg dem direkt, troligtvis därför du sitter där du sitter

Väx upp!
Citera
2016-02-20, 08:57
Medlem
rolemodels avatar
Smuts som smuts? Vem bryr sig om du är vit eller sand neger nät du ändå går på soc?

Flyktingstatus, färg, skev religion, äcklig kultur, ja även alla dessa saker står högre på listan än folk som dig, svenskar som lever på soc! bittenskrapet av bottenskrapet som aktivt väljer att parasitera på oss andra.
Citera
2016-02-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Rutig
Kan vi få se nån annan än Gina Dirawi på tv?
Börjar tröttna lite på att ha henne på allt från julvärd till gala insamlingar till melodifestivalen, till talkshows till resedokumentärer.

poängen har gått fram på både längden o tvären, araber kan åxå bli stjärnor om all media lyfter fram dom

utmärkt exempel. Dra parallellerna själv

Staten vill vi vänjer oss nu, om 10 år är majoriteten muslimer
Citera
2016-02-20, 09:06
Medlem
mediekratis avatar
Citat:

Varför får asylsökande mer pengar än mig?
nog för att jag går på soc.. lyckligtvis är jag ensam om att leva ett sånt fattigt liv, i min släkt.

alltså missförstå mig inte, jag är inte rasist eller så.. men borde inte jag som arisk svensk med prominenta rötter sedan 1600-talet ha 'rätt' till en större ekonomiskt 'throwback' än människor som kommer ifrån ett samhälle totalt isolerat ifrån Sveriges ekonomi.

känns ju lite som om Sverige belönar fel individ..

Så varför får asylsökande MER pengar än mig.. dessutom så får dem pengarna.. bara för de andas luft i Sverige.. verkar det som?

-* nää har man varit med och byggt upp ett samhälle i 400 års tid

Citat:
topicen är:
Varför får de MER än mig?

yuuuup, undrar så varför alla blir rasister i sverige.

Fyfan vilken pinsam människa du är. Om du nu kommer ifrån så "prominenta" rötter, din ariska vita svenska man, hur kommer det sig att du inte ens kan klara av att ta hand om dig själv? Jag tycker inte ett dugg synd om dig. Du har haft alla möjligheter i världen att utbilda dig och skaffa ett välbetalt jobb, men du har slösat bort din chans. Du förtjänar inte ett skit.

Det är precis sådana som dig som får vanliga människor som är kritiska till invandringen att inse att även svenskar utvecklas till att bli idioter.
Citera
2016-02-20, 09:10
Medlem
sucuks avatar
Citat:
så.. den här 'dolda rasismen' vi har är ett populistiskt svar på politikernas blödande hjärtan?

eller varför har vi svenskar bättre möjligheter till jobb?
jag känner inte av att jag har bättre möjlighet till jobb iaf, de arbeten jag kan få på min utbildning är väldigt dåliga och utan framtidsutsikter. för 3tusen mer / månad..

så njaee, det här med att det finns jobb i sverige är tyvärr en lögn.

Här erkänner TS rakt av att han valt bort arbete för att det inte ger tillräckligt mycket mer i månaden!

Lösningen är att sänka bidragen så att TS motivation att komma i arbete ökar.
Citera
2016-02-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Underligt att ingen ställer denna grundläggande fråga:

Hur är det möjligt att du får bara 58 kr per dag, eller 1 740 kr i månaden, och vilka bidrag får du? Du har antingen inte ansökt om försörjningsstöd eller så lever du med dina föräldrar eller någon annan och betalar inte alls kostnader för boende.

Inte för att jag skulle vara Shakespeare, men om du ansöker aktivt om arbete borde du lära dig att skriva bättre.

Han räknar ju givetvis med 58 kr efter att hyran och räkningarna är betalda!
Citera
2016-02-20, 09:58
Medlem
-benito-s avatar
Du ärcen andraklassens medborgare i ditt eget land "get used to it"...Eller gör något!
Citera
2016-02-20, 10:05
Medlem
Citat:

om du aldrig har gått på bidrag så vet du inte detta men, det finns ingen som 'utnyttjar systemet' ... det går inte.

alltså.. tror du på riktigt att timlönen för att 'utnyttja systemet' är högre än minimilönen så har du aldrig levt på bidrag..av samma anledning är det fullkomligt omöjligt för någon att "utnyttja" systemet - använda sig av systemet är mer korrekt - "utnyttja" förespråkar att individen har en mer än dräglig livsstil (eller iaf uppfyller minimilönekrav)
Du känner till att det inte finns något som heter minimilön i Sverige va?

Men jag undrar fortfarande en sak. Du sa att du förtjänar mer än flyktingar för att dina släktingar har arbetat och slitit. Hade du även tyckt det om hela din släkt var kriminella eller tiggare som aldrig betalat en krona i skatt?
Senast redigerad av RulleRivare 2016-02-20 kl. 10:08.
Citera
2016-02-20, 10:11
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Du ärcen andraklassens medborgare i ditt eget land "get used to it"...Eller gör något!

Nej nej, han är inte ens andraklassen i mina ögon, han är värd mindre än mitt använda toapapper, har du läst hans inlägg? Där han skriver att han väljer att gå på soc, han är en parasit som VÄLJER att sno från arbetande människor och sen har mage att gnälla över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in