2016-02-20, 04:26
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill

om du aldrig har gått på bidrag så vet du inte detta men, det finns ingen som 'utnyttjar systemet' ... det går inte.

alltså.. tror du på riktigt att timlönen för att 'utnyttja systemet' är högre än minimilönen så har du aldrig levt på bidrag..av samma anledning är det fullkomligt omöjligt för någon att "utnyttja" systemet - använda sig av systemet är mer korrekt - "utnyttja" förespråkar att individen har en mer än dräglig livsstil (eller iaf uppfyller minimilönekrav)

Har redan svarat på hans inlägg, men jag håller med även där.
Jag tror inte att han vet med vad som ens krävs för att få bidrag.

Utskrifter från bankonto varje månad, minst 3 månader tillbaka.
Aktivt aktivitetsplanering via arbetsförmedlingen.
kontrakt på din lägenhet, bevis på att du har betalt varje månad.

Samt x antal sökta jobb per månad, sist men inte minst gratisjobba för att arbetsförmedlingen kräver det.
Citera
2016-02-20, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jag baserar det på att majoriteten (eller näst intill) av de arbetslösa (sysslolösa kanske?) är invandrade. För infödda innebär det kanske 5%. För invandrade innebär det kanske 30%.

Jag tror att det är lättare att få ner dessa 30% till inföddas nivå på 5%, än att låta den infödda nivån på 5% sänka sig ytterligare för att täcka den andra biten.

Ekonomiskt och företagsmässigt är det smart. I ett kort perspektiv. Men vem vill föda barn när man vet att det satsas mer på ekonomiska migranter? Så i ett långt perspektiv är det värdelöst. Men vad spelar det för roll för politiker? De har avskaffat sitt tjänstemanna-ansvar, satt sig själva på höga löner, och sett till att de får livstids pension om de sitter 12 år.

Vad är problemet? Invandrarna eller politikerna? Jag, som SD, och nästan alla andra jag läser på forumet är eniga: politikerna.

Sverige är inte röda korset. Även om röda korset är nästan lika politiskt. Sverige är ett samlingsnamn för oss som bor här och arbetar tillsammans för att skapa en bättre miljö och framtid för oss och våra barn.

ja.. det är alltid lättare att få ned 30% till 5% än 5% till 3% eftersom % är %.

jag tycker att alla ekonomiska/företagsmässiga beslut som gynnar det korta perspektivet men är katastrofalt i det långa - är osmarta investeringar.

dessutom så tycker jag att en investering i en sluten krets inte är en investering, utan mest bara ett sätt att gömma utgifter..

så ja.. det största problemet är politikerna.
moderaterna driver fortfarande Sverige emot ruinernas brant, de räknar med sossarnas "all heart no brain"-politik, så de kan casha in och bli kungar medan svenska medelklassen utplånas
Senast redigerad av Fittsill 2016-02-20 kl. 04:33.
Citera
2016-02-20, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Har redan svarat på hans inlägg, men jag håller med även där.
Jag tror inte att han vet med vad som ens krävs för att få bidrag.

Utskrifter från bankonto varje månad, minst 3 månader tillbaka.
Aktivt aktivitetsplanering via arbetsförmedlingen.
kontrakt på din lägenhet, bevis på att du har betalt varje månad.

Samt x antal sökta jobb per månad, sist men inte minst gratisjobba för att arbetsförmedlingen kräver det.

mm.. finns ingen pardon, missas minsta papper får man avslag(oavsett om det är myndighetsslarv eller kundslarv) - och måste skriva en överklagan och vänta 2-6 månad på att eventuellt få föregångna månadens ranson till mat/hyra ifrån några nämdemän.. men det är ju en ny månad nu!
så du kan ju fet glömma att få ett retroaktivt och ett för att faktiskt leva på inte direkt som man kan betala tillbaka de lån som man var tvungen att ta..
föregångna månaders inkomster är intressanta för dem, som du säger.. medan förra månadens utgifter total nonchaleras..
Senast redigerad av Fittsill 2016-02-20 kl. 04:43.
Citera
2016-02-20, 04:47
Medlem
Lydans avatar
Citat:
ja.. det är alltid lättare att få ned 30% till 5% än 5% till 3% eftersom % är %.

jag tycker att alla ekonomiska/företagsmässiga beslut som gynnar det korta perspektivet men är katastrofalt i det långa - är osmarta investeringar.

dessutom så tycker jag att en investering i en sluten krets inte är en investering, utan mest bara ett sätt att gömma utgifter..

så ja.. det största problemet är politikerna.
moderaterna driver fortfarande Sverige emot ruinernas brant, de räknar med sossarnas "all heart no brain"-politik, så de kan casha in och bli kungar medan svenska medelklassen utplånas

Yup. Och nu 10 000-kronorfrågan. Hur löser vi det?

Hint: Det är väldigt lätt att utföra ett jobb om man inte har något ansvar för det.
Citera
2016-02-20, 04:56
Medlem
Historiks avatar
Citat:
mm.. finns ingen pardon, missas minsta papper får man avslag(oavsett om det är myndighetsslarv eller kundslarv) - och måste skriva en överklagan och vänta 2-6 månad på att eventuellt få föregångna månadens ranson till mat/hyra ifrån några nämdemän.. men det är ju en ny månad nu!
så du kan ju fet glömma att få ett retroaktivt och ett för att faktiskt leva på inte direkt som man kan betala tillbaka de lån som man var tvungen att ta..
föregångna månaders inkomster är intressanta för dem, som du säger.. medan förra månadens utgifter total nonchaleras..

Återigen så instämmer jag.

Minsta lilla fel så åker papperna tillbaka.
Jag vill nämna ett speciellt fall, men riskerar outning.

Men i kort så handlade det om att jag skrev mitt telefonnummer en siffra fel.
- Jag blev utan pengar den månaden.

Jag skickade in mitt korrigerade nummer, men innan allt var klart så var det en ny månad.
Och jag var tvungen att låna av en i min bekantskapskrets.
Även efter det var jag tvungen att strula just i.o.m lånet. Eftersom att det lånet var ju en inkomst.
Så månaden därpå fick jag mer än halva bidraget avdraget i.o.m min "inkomst"
Först när jag verkligen kunde redovisa att det var ett lån för att ens klara hyran denna månaden, så godkände dom det.

Retroaktivt, nej det är bara att glömma.

Näe det finns mycket strul inom att ens söka SoC-bidrag. Vilket många tyvärr inte fattar.
Citera
2016-02-20, 05:22
Medlem
Politice-Rectams avatar
Underligt att ingen ställer denna grundläggande fråga:

Hur är det möjligt att du får bara 58 kr per dag, eller 1 740 kr i månaden, och vilka bidrag får du? Du har antingen inte ansökt om försörjningsstöd eller så lever du med dina föräldrar eller någon annan och betalar inte alls kostnader för boende.

Inte för att jag skulle vara Shakespeare, men om du ansöker aktivt om arbete borde du lära dig att skriva bättre.
Citera
2016-02-20, 05:32
Medlem
Stugsittares avatar
Som ett försiktigt förslag - varför inte bli asylsökande du med?

Hur svårt är det att ta en tripp med färja / tåg, byta namn till Mustafa?

Alla andra i hela världen gör så, bara kör på.

Du tillhör då genast nyadeln, och får kravfri inkomst, i alla fall till ditt ärende prövats, om ett antal år.

Har du några 100 över, kan du köpa ett pass från ett PUT land, med din bild på - jackpot!

Hela Sveriges gemensamma ekonomi kommer att ges till valfria ickesvenskar - så är det bara.

Afrikas befolkning kommer att fördubblas inom ett par år - och det är Sveriges ansvar att försörja alla utan undantag.
Citera
2016-02-20, 06:05
Medlem
andersaanderssonas avatar
Rheinfeldt har besvarat din fråga.

Landet tillhör de som kommer hit mitt i livet.

https://www.youtube.com/watch?v=nE6bXIzaH0I

Detta uttalande har köpts av en majoritet av Sveriges befolkning. Kanske rentav av dig själv om du röstat på ett parti ingående i 7K.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-02-20 kl. 06:07.
Citera
2016-02-20, 07:14
Medlem
Stugsittares avatar
Jag menar - hur svårt är det?

160 000 pers kom hit förra året - och dom tycker inte det är svårt.

Har du lägenhet - hyr ut den svart under tiden du väntar på PUT - naturligvis till minst dubbla hyran.
Googla på falsk skilsmässa, så får du reda på hur invandrare får extra pengar genom att ha två gratis lägenheter, varav den ena lätt kan hyras ut och ge fina inkomster.

Runt 35 år gammal?
Perfekt - säg bara att du är 16 år.
Du är då barn, får ny iphone, bärbar dator och shyssta märkeskäder, gratis.
Bara att köra grundskolan igen, och en gratis gymnasieutbildning på det.
Du är sedan skuldfri, med förhoppningsvis goda betyg från gymnasiet samt straxt över 20 år gammal, på pappret - guldläge för en välavlönad anställning, naturligtvis uppbackad av inkvotering.
Skit samma att du faktiskt är över 40, och då egenligen oanställbar - även där har du en stor fördel.

Vill du veta vad som gäller, och vilka krav du kan ställa - bara googla, använd google translate, från arabiska till svenska.
Finns mängder av sidor där det står hur man får alla fina förmåner.

Och, gnäll inte - du är svensk, du skall bara ha skit för det.
Du har en snart obefintlig sjukvård, pensionen kan du glömma, mera än 60% av din lön går i skatt med 25% moms på allt du köper.
Och du är helt värdelös, fråga bara din regering..
Citera
2016-02-20, 07:16
Bannlyst
mycket enkelt. du är vit och inte värd ett skit....din egen stat vill begå folkmord på dig.
Citera
2016-02-20, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stugsittare
Jag menar - hur svårt är det?

160 000 pers kom hit förra året - och dom tycker inte det är svårt.

Har du lägenhet - hyr ut den svart under tiden du väntar på PUT - naturligvis till minst dubbla hyran.
Googla på falsk skilsmässa, så får du reda på hur invandrare får extra pengar genom att ha två gratis lägenheter, varav den ena lätt kan hyras ut och ge fina inkomster.

Runt 35 år gammal?
Perfekt - säg bara att du är 16 år.
Du är då barn, får ny iphone, bärbar dator och shyssta märkeskäder, gratis.
Bara att köra grundskolan igen, och en gratis gymnasieutbildning på det.
Du är sedan skuldfri, med förhoppningsvis goda betyg från gymnasiet samt straxt över 20 år gammal, på pappret - guldläge för en välavlönad anställning, naturligtvis uppbackad av inkvotering.
Skit samma att du faktiskt är över 40, och då egenligen oanställbar - även där har du en stor fördel.

Vill du veta vad som gäller, och vilka krav du kan ställa - bara googla, använd google translate, från arabiska till svenska.
Finns mängder av sidor där det står hur man får alla fina förmåner.

Och, gnäll inte - du är svensk, du skall bara ha skit för det.
Du har en snart obefintlig sjukvård, pensionen kan du glömma, mera än 60% av din lön går i skatt med 25% moms på allt du köper.
Och du är helt värdelös, fråga bara din regering..

När man frågar regeringen så är det inte svårt att inse att Löfven och MP är värdelösa.

Där Romson står i en klass för sig.
Citera
2016-02-20, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
mycket enkelt. du är vit och inte värd ett skit....din egen stat vill begå folkmord på dig.

Där samtidigt de som begår folkmordet bor i vita reservat.

Så alltså begår man självmord utan att idag vilja märka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in