• 1
  • 2
2016-02-19, 20:48
Bannlyst
Skulle sälja min från jobbet nyligen vunna dator för ett tag sedan då jag behövde lite stålar inför löningen, men blev av med datorn och valde att inte ta betalt då personen i fråga erbjöd knivhugg.
Nu ska jag knega varje dag från imorgon till löningen 25:e från morgon till kväll, och undrar därför hur jag kan få ihop, säg 100 spänn till mat och kommunaltransport fram till löningen på torsdag. Detta ska jag göra ikväll. Gick och spanade efter pant på vägen från jobbet tidigare ikväll, men ser mörkt ut på den fronten.

De flesta andra trådar handlar om "snabba cash", oavsett kriminalitet, eller om att råna någon eller liknande, ofta på lång sikt. Jag letar efter lagliga, hederliga alternativ, och typ en "engångsgrej".

Lite tips?
Nej, tänker inte utnyttja någon jag känner för en sådan här skitgrej.
Citera
2016-02-19, 20:55
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5373n
Skulle sälja min från jobbet nyligen vunna dator för ett tag sedan då jag behövde lite stålar inför löningen, men blev av med datorn och valde att inte ta betalt då personen i fråga erbjöd knivhugg.
Nu ska jag knega varje dag från imorgon till löningen 25:e från morgon till kväll, och undrar därför hur jag kan få ihop, säg 100 spänn till mat och kommunaltransport fram till löningen på torsdag. Detta ska jag göra ikväll. Gick och spanade efter pant på vägen från jobbet tidigare ikväll, men ser mörkt ut på den fronten.

De flesta andra trådar handlar om "snabba cash", oavsett kriminalitet, eller om att råna någon eller liknande, ofta på lång sikt. Jag letar efter lagliga, hederliga alternativ, och typ en "engångsgrej".

Lite tips?
Nej, tänker inte utnyttja någon jag känner för en sådan här skitgrej.

Så för att summera,

Du har fast jobb men är ändock helt utan pengar?
6 dagar kvar till löning. Har du några pengar/besparingar/övriga tillgångar som du kan tänka dig göras av med?

Får du ihop en hundring så kan du ju alltid (i absolut värsta fall) leva på nudlar tills löningen kommer.
Citera
2016-02-19, 20:57
Bannlyst
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Så för att summera,

Du har fast jobb men är ändock helt utan pengar?
6 dagar kvar till löning. Har du några pengar/besparingar/övriga tillgångar som du kan tänka dig göras av med?

Får du ihop en hundring så kan du ju alltid (i absolut värsta fall) leva på nudlar tills löningen kommer.
Yes, planen är att leva på riktig budgetmat om jag lyckas, ska inte vara några problem
Jag har fast, just nu, deltidsjobb, som jag tjänar tillräckligt på för att kunna plugga samtidigt, men är tight

Edit: Har lite småprylar, men inget tillräckligt attraktivt för att sälja på Blocket på någon timme en fredagkväll klockan 9
Senast redigerad av 5373n 2016-02-19 kl. 20:58. Anledning: Edit
Citera
2016-02-19, 21:47
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Yes, planen är att leva på riktig budgetmat om jag lyckas, ska inte vara några problem
Jag har fast, just nu, deltidsjobb, som jag tjänar tillräckligt på för att kunna plugga samtidigt, men är tight

Edit: Har lite småprylar, men inget tillräckligt attraktivt för att sälja på Blocket på någon timme en fredagkväll klockan 9

Har du verkligen ingen kompis eller kollega att låna någon hundralapp av i en vecka då? Jag vill ytterst ogärna rekommendera SMS-lån (jag har aldrig använt och skulle aldrig använda det själv), men det är väl annars ett alternativ om du nu är kapabel att betala tillbaka när du får lön nästa vecka.

Du har postat i fel delforum förresten - det finns ett delforum för privatekonomi.
Citera
2016-02-19, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Har du verkligen ingen kompis eller kollega att låna någon hundralapp av i en vecka då? Jag vill ytterst ogärna rekommendera SMS-lån (jag har aldrig använt och skulle aldrig använda det själv), men det är väl annars ett alternativ om du nu är kapabel att betala tillbaka när du får lön nästa vecka.

Du har postat i fel delforum förresten - det finns ett delforum för privatekonomi.

I beg to differ - jag är ute efter att arbeta ihop det på något sätt...!
Tyvärr funkar ju SMS-lån sådär, då skulle jag ju inte ha pengarna förrän måndag lunch, och har ingen lust att gå så länge utan mat Nä, måste ordna det här ikväll. Har inte heller den relationen till kollegorna.. Är inte den som pratar så mycket
Citera
2016-02-19, 22:34
Medlem
Dumpsterdivea i natt så har du käket fixat och släng upp något för försäljning på facebook i nån lokal köp sälj grupp, behöver du bara nån hundring för transport och liknande så har du garanterat nått som kan inbringa 1-200 vid snabb affär redan under helgen.
Citera
2016-02-19, 22:44
Bannlyst
Har du något tips på bra dumpsters?
Har inte Facebook, men försökt lägga ut lite grejer jag kan tänka mig göra mig av med. Noll respons än...
Citera
2016-02-19, 22:46
Medlem
sebastian66s avatar
Gör som Rumäner Zigenare bulgarer mm..
Ta 1 kastrull eller mugg sätt dig utanför 1 restaurant skriv 1 lapp.
Ensamstående man i sina bästa år inga barn ingen framtid men gott hopp om att
få ihop 100-300 tills jag får lön
Citera
2016-02-19, 22:47
Medlem
De är väl ärligt bara gå ner och panta burkar? De lär du ju iallafall få ihop för mat för dagen relativt fort iallafall om de handlar om att bara få ihop till mat för dagen i en vecka.
Citera
2016-02-19, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Gör som Rumäner Zigenare bulgarer mm..
Ta 1 kastrull eller mugg sätt dig utanför 1 restaurant skriv 1 lapp.
Ensamstående man i sina bästa år inga barn ingen framtid men gott hopp om att
få ihop 100-300 tills jag får lön

Hehe. Ser nog inte tillräckligt äcklig ut
Fast A for effort!
Citera
2016-02-19, 22:50
Medlem
Citat:
Har du något tips på bra dumpsters?
Har inte Facebook, men försökt lägga ut lite grejer jag kan tänka mig göra mig av med. Noll respons än...

Inte utan att veta var du bor. Men thrashwiki är allt som oftast ens vän, om inte annat ett bra ställe o starta på om man inte ids knalla runt till sina egna butiker i närområdet.

http://trashwiki.org/en/Main_Page
Citera
2016-02-19, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorka44
De är väl ärligt bara gå ner och panta burkar? De lär du ju iallafall få ihop för mat för dagen relativt fort iallafall om de handlar om att bara få ihop till mat för dagen i en vecka.
Har gått i fyra timmar nu, uppe i 8 spänn :/
Tyvärr kommer jag inte ha tid att göra det här fler kvällar, då jag kommer jobba i princip hela tiden fram till 25e.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in