2016-02-19, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Inte utan att veta var du bor. Men thrashwiki är allt som oftast ens vän, om inte annat ett bra ställe o starta på om man inte ids knalla runt till sina egna butiker i närområdet.

http://trashwiki.org/en/Main_Page
Tack för tipset! Verkar inte finnas något nära mig :/
Citera
2016-02-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5373n
Tack för tipset! Verkar inte finnas något nära mig :/

Det är ju inte världens mest uppdaterade och spridda sida, det bästa är att gå o kolla själv helt enkelt, bor du inte mitt ute i tjottahejti borde du inte bli lottlös.
Citera
2016-02-19, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Det är ju inte världens mest uppdaterade och spridda sida, det bästa är att gå o kolla själv helt enkelt, bor du inte mitt ute i tjottahejti borde du inte bli lottlös.
Haha, misstänker att jag tvärtom bor lite FÖR centralt... Bara råttor i soptunnorna här än så länge!
Citera
2016-02-19, 23:21
Bannlyst
Jag bor alltså i centrala Stockholm.
Citera
2016-02-20, 16:09
Moderator
TheLuckys avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad -> Privatekonomi. Prövar här istället.

/Mod
Citera
2016-02-20, 17:17
Medlem
Citat:
Jag bor alltså i centrala Stockholm.

Bor du i centrala Sthlm och inte grejjar plocka ihop 100spann i pant pa en helgkvall ar du efterbliven eller lat.
Knalla runt och ga in pa varenda T-banestation och kolla i sopkorgarna innan sparrarna om du nu inte har manadskort....ven fan nu inte har det och bor centralt??

MvH
Citera
2016-02-20, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Bor du i centrala Sthlm och inte grejjar plocka ihop 100spann i pant pa en helgkvall ar du efterbliven eller lat.
Knalla runt och ga in pa varenda T-banestation och kolla i sopkorgarna innan sparrarna om du nu inte har manadskort....ven fan nu inte har det och bor centralt??

MvH

Ok, du verkar uppenbarligen inte ha provat detta. Du tror inte jag har konkurrenter (visserligen lata, men ändå ett tusental av dem) i form av zigenarna? Varför ska man ha månadskort om man bor centralt och kan ta sig till och från jobbet utan ett? Det är väl rimligare att ha om man bor långt bort, eller det är kanske bara jag som tror det.. Tycker snarare att du verkar halvt efterbliven.
Citera
2016-02-20, 19:02
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
putsa fönster på kontor/mindre affärslokaler kan ge lite pengar. 20 kr per skyltfönster är rimligt eller 10 kr per vanligt fönster.
Citera
2016-02-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ok, du verkar uppenbarligen inte ha provat detta. Du tror inte jag har konkurrenter (visserligen lata, men ändå ett tusental av dem) i form av zigenarna? Varför ska man ha månadskort om man bor centralt och kan ta sig till och från jobbet utan ett? Det är väl rimligare att ha om man bor långt bort, eller det är kanske bara jag som tror det.. Tycker snarare att du verkar halvt efterbliven.

Det ar nog bara du som tycket det.
Antingen sa far du halla dig inom gangavstand/betala tokdyra biljetter/taxi eller ha egen bil med tillhorande kostnader nar du ska nagonstans dit du inte kan ga eller cykla. Eller sa betalar du de 790 spann ett manadskort kostar.
Vill du spara nan spann kan du ju kopa ett arskort direkt for 8300.

Har du sa rutten ekonomi sa du inte ens har en hundring eller tva liggande sa tror jag inte du ager en bil.....och da undrar ilallafall jag var du handlar livsmedel? Lokala narbutiken dar allt kostar dubbelt eller trippelt,eller gar du till narmaste Lidl?

Ang ziggisar..visst finns det horder i Sthlm,men nog bor du klara av att konkurera med dessa for att fa ihop en hundring?
Ga rota i narmaste atervinnigscontainer for metall/atervinnigsrummet i din forening

MvH
Citera
2016-02-20, 19:15
Medlem
rakarnas avatar
Citat:

Du får lön den 25 säger du varför inte ta ett snabbt lån? t.ex. hos savelend kan du låna gratis ifall du betalar tillbaka inom 14 dagar vilket du kommer göra när du får lön om 5 dagar. finns säkert en massa andra företag troligen. dock har dem inte öppet på helger.
Citera
2016-02-20, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Det ar nog bara du som tycket det.
Antingen sa far du halla dig inom gangavstand/betala tokdyra biljetter/taxi eller ha egen bil med tillhorande kostnader nar du ska nagonstans dit du inte kan ga eller cykla. Eller sa betalar du de 790 spann ett manadskort kostar.
Vill du spara nan spann kan du ju kopa ett arskort direkt for 8300.

Har du sa rutten ekonomi sa du inte ens har en hundring eller tva liggande sa tror jag inte du ager en bil.....och da undrar ilallafall jag var du handlar livsmedel? Lokala narbutiken dar allt kostar dubbelt eller trippelt,eller gar du till narmaste Lidl?

Ang ziggisar..visst finns det horder i Sthlm,men nog bor du klara av att konkurera med dessa for att fa ihop en hundring?
Ga rota i narmaste atervinnigscontainer for metall/atervinnigsrummet i din forening

MvH

Så du tror att alla med en hundralapp eller två över i centrala Stockholm har bil? Är du på riktigt?
Jag går till Lidl och handlar. Varför ger du mig spartips om att köpa ett årskort hos SL när jag
1) startade tråden för att få tips om hur man tjänar snabba små summor
2) inte åker tillräckligt för att spara pengar på ett periodkort?
Citera
2016-02-20, 20:47
Medlem
Citat:
Så du tror att alla med en hundralapp eller två över i centrala Stockholm har bil? Är du på riktigt?
Jag går till Lidl och handlar. Varför ger du mig spartips om att köpa ett årskort hos SL när jag
1) startade tråden för att få tips om hur man tjänar snabba små summor
2) inte åker tillräckligt för att spara pengar på ett periodkort?

Nej precis som jag skrev sa har de flesta (alla?) som inte har en hundring eller tva over INGEN bil.

Om det nu inte funkar att leta burkar/tigga/be grannen om ett litet lan/ringa en kompis och lana/ga in pa valfri turkpizzeria-kiosk och fraga om de behover hjalp nagra timmar etc etc sa far du svalta ihjal.

OffT Det maste vara hemskt att inte ha en enda person i sitt liv sssom kan lana ut en 500lapp eller tva en vecka.
Oh dessutom ha sa dalig ekonomi man inte har det undanstoppat som vuxen centrala-Stockholms-boende..

Nastan sa det luktar troll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in