Citat:
Ursprungligen postat av
5373n
Ok, du verkar uppenbarligen inte ha provat detta. Du tror inte jag har konkurrenter (visserligen lata, men ändå ett tusental av dem) i form av zigenarna? Varför ska man ha månadskort om man bor centralt och kan ta sig till och från jobbet utan ett? Det är väl rimligare att ha om man bor långt bort, eller det är kanske bara jag som tror det.. Tycker snarare att du verkar halvt efterbliven.
Det ar nog bara du som tycket det.
Antingen sa far du halla dig inom gangavstand/betala tokdyra biljetter/taxi eller ha egen bil med tillhorande kostnader nar du ska nagonstans dit du inte kan ga eller cykla. Eller sa betalar du de 790 spann ett manadskort kostar.
Vill du spara nan spann kan du ju kopa ett arskort direkt for 8300.
Har du sa rutten ekonomi sa du inte ens har en hundring eller tva liggande sa tror jag inte du ager en bil.....och da undrar ilallafall jag var du handlar livsmedel? Lokala narbutiken dar allt kostar dubbelt eller trippelt,eller gar du till narmaste Lidl?
Ang ziggisar..visst finns det horder i Sthlm,men nog bor du klara av att konkurera med dessa for att fa ihop en hundring?
Ga rota i narmaste atervinnigscontainer for metall/atervinnigsrummet i din forening
MvH