2016-02-19, 12:08
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlintEastwood
När kommer första hen omklädningsrum ?

Den dag nån uppfinner den könsneutrala klädkroken, nu är den alltför lik styva bången...

Skämt o sido, märkligt att en liten elit skall få styra utvecklingen till detta alltmer
perverterade samhälle, fy fan...
Citera
2016-02-19, 12:17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jaha det verkar ju bra på papperet men det är ju fel utfört!!!!

De installerar en WC i rummet för...... tjejer MEN toan ska ju kunna användas av killar också eller hur annars är den inte könsneutral. Hur går killar normalt på toa.... jo de står och kissar i en pissoar och den installeras inte, alltså har man ju ändå misslyckats i sitt uppsåt att göra en toa för transpersoner

Lägg pengarna på en vettig utbildning än att förstöra pengarna på en överflödig toa som inte är könsneutral utan förutsätter att alla ska sitta och kissa.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-02-19 kl. 12:21.
Citera
2016-02-19, 12:18
Medlem
Finskpinnes avatar
Vem vill använda nagellack (jag antar att toagästerna använder samma) och magasin som finns på en offentlig toalett? Riktigt snuskigt ur hygiensynpunkt.
Citera
2016-02-19, 12:21
Medlem
Smatters avatar
Skulle lätt vilja testa den toaletten.

Idag vaknade jag ock kände mig varken som kvinna eller man. Perfekt!
Citera
2016-02-19, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Vilka magasin är det som tillhandahålls?
Bilbörsen och Min häst.
Citera
2016-02-19, 12:25
Ser ut som det pk radikaliserade samhällets utveckling kommer att skicka hela landet rakt ner i avgrunden!
Citera
2016-02-19, 12:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smatter
Skulle lätt vilja testa den toaletten.

Idag vaknade jag ock kände mig varken som kvinna eller man. Perfekt!

Hehehe problemet med det är ju förstås också hur man rent praktiskt ska gå på toan, vilken kroppsdel ska man kissa med om man är en könsneutral varelse?
Citera
2016-02-19, 13:30
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hehehe problemet med det är ju förstås också hur man rent praktiskt ska gå på toan, vilken kroppsdel ska man kissa med om man är en könsneutral varelse?

Ja, det är helt klart ett problem. Det är ju rentav kränkande att toaletter är utformade utifrån vissa antaganden om hur könsdelarna och biologin är konstruerad. Tänk om man upplever och känner att man är en individ med könsorgan utformade på ett helt unikt sätt och med en annan placering än vidrigt cis-folk? Varför kan man inte respektera sådana personers upplevda tillhörighet istället för att kränka dem? Och när någon eventuellt kan tänkas uppleva sig kränkt är det bara en sak som gäller - det är statens fel och pengar ska fram för att åtgärda kränkthetsupplevelsen!
Citera
2016-02-19, 14:00
Medlem
Jag pluggar på ångström och detta är rätt komiskt med tanke på att alla toaletter där redan är könsneutrala.
Citera
2016-02-19, 14:05
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja, det är helt klart ett problem. Det är ju rentav kränkande att toaletter är utformade utifrån vissa antaganden om hur könsdelarna och biologin är konstruerad. Tänk om man upplever och känner att man är en individ med könsorgan utformade på ett helt unikt sätt och med en annan placering än vidrigt cis-folk? Varför kan man inte respektera sådana personers upplevda tillhörighet istället för att kränka dem? Och när någon eventuellt kan tänkas uppleva sig kränkt är det bara en sak som gäller - det är statens fel och pengar ska fram för att åtgärda kränkthetsupplevelsen!

Din tolerans och benägenhet att inte kränka cis-personer är inte särskilt hög.
Hur kan du då förvänta dig något annat tillbaka?
Citera
2016-02-19, 14:33
Medlem
Har absolut inga problem med hen toaletter, men känns lite overkill med nagellack osv. Alla toaletter på ångströms är ju readan unisex, vad skiljer just denna åt?
Citera
2016-02-19, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av midnightmetro
Jag pluggar på ångström och detta är rätt komiskt med tanke på att alla toaletter där redan är könsneutrala.
Det är inte könsneutralt utan helkroppsspegel, nagellack och magasin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in