2016-02-26, 14:21
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Jag vill kräkas. Förstår heller inte poängen med att göra så här.

Jag med. Samtidigt sitter säkerligen Tobias, performancekonstnär, och käkar semla som du och jag indirekt pröjsat via Tobias kreativa understöd (socialbidrag).

Glöm nu bara inte att tro på alla människors lika värde!!! Det är faktiskt så att vissa är annorlunda och inte kan känna sig bekväma utan tuttplåtharnesk och tillhörande gunmetalvingar, och då är det faktiskt upp till oss andra att acceptera det och att få Tobias att känna sig välkommen och omtyckt!!!!!

Skämt åsido, jag kan varmt rekommendera att ge upp hoppet för det här landet. Det blir så jävla mycket trevligare att genomleva allt det här om man betraktar det som ett intressant spektakel och skådespel. Väldigt få förunnat att få uppleva systemkollaps och total dekadens inifrån. Jag har jobb och utbildning, jag står säkert. Valfritt land i världen skulle välkomna mig som invandrare och är inte mer nationalist än att jag älskar köttbullar och diggar sverige rent generellt, men kan lätt se att jag kan vara lycklig i, låt säga, spanien eller kanske någon bananrepublik på knäna i sydamerika. Sälja bostadsrätten och bli adel i venezuela känns inte som ett så hemskt utfall på att fått uppleva allt det här!
Citera
2016-02-26, 14:24
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det måste brunnit rejält i proppskåpet hos Annika Skoglund....

Exakt vad är det som gör en samkönad toalett manlig, Är det att det finns en lite extra korg för bindor?
Är det att det inte finns en menskoppsautomat? Men för i helvete, det finns ingen rakhyvelsautomat heller. Det finns ju spegel, tydligen ett extremt manligt attribut enligt skoglund. Hon måste vara den mest efterblivna lektorn i universitetes historia..

Haha, den ena ingår i en meningslös PR-kampanj för snällismen, den andra gör inte det. I övrigt så finns ingen skillnad.

Seså Winston, 2 + 2 blir faktiskt 5.
Citera
2016-02-27, 09:21
Medlem
Zilvios avatar
Citat:

Exakt vad är det som gör en samkönad toalett manlig, Är det att det finns en lite extra korg för bindor?
Är det att det inte finns en menskoppsautomat? Men för i helvete, det finns ingen rakhyvelsautomat heller. Det finns ju spegel, tydligen ett extremt manligt attribut enligt skoglund. Hon måste vara den mest efterblivna lektorn i universitetes historia..

Om institutionen har resurser för trams som det här borde deras budget gås igenom av universitetsledningen och nödvändiga nedskärningar vidtas. Till att börja med kan man avskeda de ansvariga för toalettprojektet.

Om pengar ska investeras i toalettbeståndet borde det självklart göras efter den verklighet som råder inte efter Annika Skoglunds drömmar o fantasier. Sen om det handlar om uppfräschning av befintliga toa, handikappanpassningar eller helt enkelt fler toaletter är en annan sak men i verkligheten finns absolut inget behov av "hentoaletter".
Citera
2016-02-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Om institutionen har resurser för trams som det här borde deras budget gås igenom av universitetsledningen och nödvändiga nedskärningar vidtas. Till att börja med kan man avskeda de ansvariga för toalettprojektet.

Om pengar ska investeras i toalettbeståndet borde det självklart göras efter den verklighet som råder inte efter Annika Skoglunds drömmar o fantasier. Sen om det handlar om uppfräschning av befintliga toa, handikappanpassningar eller helt enkelt fler toaletter är en annan sak men i verkligheten finns absolut inget behov av "hentoaletter".
Håller med dig fullständigt.
Många universitet har mer pengar än vad de kan göra av med. Sen förstår inte jag det här feministdravlet, räcker det inte snart? Allt har gått så långt så jag tappat mycket av min respekt för kvinnor. Feminismen, hen-toaletter och annat jävla skit skadar kvinnor som grupp. Deras kamp, får vi hoppas, slår tillbaka mot dem själva. Även ENTP skriver att man ska ge upp hoppet för det här landet och jag är beredd att hålla med.
Citera
2016-02-27, 11:34
Medlem
"Hen"-ställen blir antagligen mötesplatser för transvestiter och smyghalvbögar som har en fetisch för transvestiter. Så ora er inte, riktiga hens får fortsatt inget eget
Citera
2016-02-27, 14:12
Medlem
Vänta bara några år så ska ni snart att se att "hen-toaletter" är ett problem. Med intersektionella villfarelseteorier och paroler som "stoppa segregationen" kommer "hen-toaletten" vara ett uttryck för den vita, heterosexuella, medelåldersmannens makt.
Citera
2016-02-28, 08:40
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Vänta bara några år så ska ni snart att se att "hen-toaletter" är ett problem. Med intersektionella villfarelseteorier och paroler som "stoppa segregationen" kommer "hen-toaletten" vara ett uttryck för den vita, heterosexuella, medelåldersmannens makt.

Hahaha genderqueeraktivisterna kan inte underskattas, en företrädare för FI-studenter har redan påpekat att hentoaletten är "problematisk". Nej, det är inte ett skämt.

Hahaha det är så att man knappt tror det.
Citera
2016-03-05, 03:57
Medlem
Citat:

Ja, efter att låtit saker sjunka in ett tag slås jag fortfarande av att hela idén är så dum att klockorna stannar.

En inte allt för vild gissning är att den där Annika Skoglund börjar närma sig 40 års-åldern, har ett i sammanhanget högst mediokert CV och är singel (?)
Tycker se mig många såna exempel i hen-debatten, med den skeva verklighetsuppfattningen, oviljan att anpassa sig och åldern så kommer bitterheten, uppmärksamhetssökandet och försöken att skapa debatt och störa dom mycket mer framgångsrika kollegorna så dom tappar fart.

Märkligast i sammanhanget är att Universitetet inte har sinnesnärvaro nog att stoppa detta redan på idéstadiet.
Citera
2016-03-05, 10:34
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
En kort video från toaletten:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/upp...la-universitet

text

Jag skulle inte ha surplat på mitt morgonkaffe samtidigt som jag klickade på den där länken. Det gick inte att hålla sig för skratt när jag fick se den där Tobias med sina vingar och spikförsedda bröst.
Fy fan.
Citera
2016-03-05, 11:04
Medlem
Herregud. Vad har hänt med Sverige?
Det finns förfan bara 2 kön. Vad fan är det med dessa individer som håller på fjantar sig. Du är antingen Man eller Kvinna. Acceptera det. Livet är förfan inget Sims-spel.

Detta land är som cancer, det blir bara värre och värre.
Citera
2016-03-05, 20:31
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Tänkte samma sak. Hur jävla många kan det röra sig om i hela Sverige som inte ser sig som man eller kvinna? Vad blir nästa steg, ska vi anpassa allt efter människor som är under 150cm långa också, ha speciella handtag på alla dörrar som är i knähöjd på vanliga människor? Sätta handtag i ögonhöjd också för alla som är +210cm långa?

Jävla trams.

Ja, du får inte bygga uteserveringar som är upphöjda för att funktionshindrade inte kan ta sig dit, oavsett om det finns bord inne i lokalen eller inte. Det har framförts krav på ramper och hissar till tobaksbutiker i k-märkta hus för om en funktionshindrad vill just dit istället för någon av dom andra 10 butikerna i området så ska hen fan få det också.
Citera
2016-03-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Hahaha genderqueeraktivisterna kan inte underskattas, en företrädare för FI-studenter har redan påpekat att hentoaletten är "problematisk". Nej, det är inte ett skämt.

Hahaha det är så att man knappt tror det.

Lmao. Inte en chans att det gick så fort!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in