2016-03-13, 11:14
Medlem
bulletproofsouls avatar
Är jag nödig så duger vilken toalett som helst, "hen", "han"eller "hon". Toalett som toalett, jag bryr mig inte om symbolen på toaletten om jag saknar valmöjlighet. Det kan skriva "djur" , " kriminell" eller vad som helst, jag använder toan ändå. Kan ändå konstatera att det alltid är fräschast på dam toaletter.
Citera
2016-03-13, 11:24
Medlem
satas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Är jag nödig så duger vilken toalett som helst, "hen", "han"eller "hon". Toalett som toalett, jag bryr mig inte om symbolen på toaletten om jag saknar valmöjlighet. Det kan skriva "djur" , " kriminell" eller vad som helst, jag använder toan ändå. Kan ändå konstatera att det alltid är fräschast på dam toaletter.

Jag kan till viss del hålla med men nu är ju inte alla som dig.
Citera
2017-01-03, 10:22
Medlem
Mosbulles avatar
Sverige vad händer?
Hen toalett? Vad blir nästa sak dårarna skapar?
Citera
2017-01-09, 19:29
Medlem
ursprungsfeminismen (som handlade om lika rättigheter och skyldigheter för båda könen, samt att utrota föreställningen om att tjejer föds till att gilla nagellack) har tyvärr blivit ersatt av dagens identitetspolitiska queer-aktivism/hen-propaganda.

det är synd, tycker jag. att leva i ett samhälle där män och kvinnor anses jämställda på alla sätt är ju eftersträvansvärt. problemet med hen-politiken är att man helt frångår det ursprungliga konceptet feminism - helt plötsligt byter man "bara för att du är tjej måste du inte gilla nagellack" till "om du gillar nagellack måste det innebära att du är tjej", varpå allehanda fetischistmän i trosor helt plötsligt tror att de behöver byta kön för att få ha på sig sagda trosor (sen kan jag tycka vad jag vill om det osunda beteendet att få bonge av att klä ut sig till kvinna men det är ju ännu värre när de ser beteendet som så stereotypiskt "kvinnligt" att de får illusionen att attiraljer och accessoarer är allt som krävs för att vara kvinna).

kort sagt: det finns 2 kön, det ena har XX-kromosomer och det andra har XY-kromosomer. att tycka att alla individer ska utgå ifrån huruvida man gillar nagellack eller boxershorts när man bestämmer vilket kön man har, är direkt antifeministiskt, men det fattar ju inte hen-påstridarna.
Senast redigerad av rftg 2017-01-09 kl. 19:31.
Citera
2017-01-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Får se hur länge det dröjer innan radikalfeministerna och queer-teoretikerna börjar skrika om att män och andra som inte anses tillräckligt hen tar för mycket plats på den toan.

radikalfeminister är notoriskt anti-trans, har du stött på någon som kallar sig radikalfeminist och samtidigt är för hen, då har personen i fråga missförstått vad radikalfeminism är. ordet "radikal" i radikalfeminist är inte synonymt med revolutionär, det är synonymt med "rot", som i att hitta roten till problemet med att kvinnor och män inte är jämställda i samhället. bara upplysningsvis.
Citera
2017-01-09, 19:47
Medlem
Skönt att se att Uppsala universitet inte slösar bort sina resurser på utbildning, forskning och liknande gammalmodiga, troligen patriarkala, idéer!
Citera
2017-01-09, 21:09
Medlem
IncredibleBulks avatar
Frågan är om man kommer att skratta eller gråta åt hen-toaletten i framtiden. Gästdoktoranderna från Iran, Indien etc. måste väl ha undrat när föreställningen skulle ta slut och toaletten återställas till sitt ursprungliga skick.

De befintliga toaletterna på Ångströmslaboratoriet består i huvudsak av en vattenklosett, tvättställ+blandare, spegel, pappersservetter mm. Med andra ord fullt tillräcklig utrustning för att förrätta sitt tarv oavsett fysiologisk eller upplevd könstillhörighet. De uppfyller ALLA krav på att vara könsneutrala.

Hen-toaletten är till yttermera visso försetts med nagellack. Det är inte UU:s uppgift att förse vare sig binära eller ickebinära personer med slika förbrukningsvaror. Det som behövs för fåfänga ska man anskaffa för egen maskin och kassa.

Och så Fi. Fi-medlemmar i allmänhet, och Fi-studenter i synnerhet, torde vara obestridbara mästare i att problematisera, känna kränkthet och kräva inrättning. På något sätt kommer de fram till att könsneutrala toaletter är utformade efter manliga behov, utan närmare förklaring. Och helkroppsspegel verkar inte gå hem i Fi-studenternas sinnesvärld. Nåja, det enda vettiga som möjlighet kommit ur de verklighetsfrånvanda människorna är att det ska stå WC på dörren. Dock kontrar de naturligtvis med att det skall tillhandahållas gratis menstruationsskydd på SAMTLIGA toaletter.

Nä UU, dags lämna den identitetspolitiken för att istället återgå till vetenskapen (allra minst på Ångströmslaboratoriet).

Fråga 1: vem ansvarar (ansvarade?) för påfyllning av nackellack, bindor, rökelse och annat lull-lull?

Fråga 2: är hen-toaletten åtkomlig för vem som helst (vilken institution tillhör den), dvs. kan det förväntas att sk. EU-migranter får nys om detta och kan förse sig av hygienproduktsbuffén?

Edit 1: Ser att UNT:s omröstning gav att 90 personer (5 procent) såg behovet av toaletten, övriga 95 procent ansåg att det var en dålig idé.
Senast redigerad av IncredibleBulk 2017-01-09 kl. 21:13.
Citera
2017-01-09, 21:19
Medlem
Varför byggs en hentoalett på Ångströms? Hör inte den hemma på genusvetenskapliga fakulteten nere på Engelska parken?
Citera
2017-01-09, 21:27
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Varför byggs en hentoalett på Ångströms? Hör inte den hemma på genusvetenskapliga fakulteten nere på Engelska parken?

Det ska såklart inte byggas några hentoaletter alls. I toaletterna skall finnas grundläggande utrustning för att göra nummer 1, nummer 2 och både och. Ska toaletterna skyltas räcker det med "WC" varpå binära, ickebinära, HBTQIA, cispersoner och genusvetare kan uträtta sina behov där utan identitetspolitisk ångest.

Däremot kan genusvetenskapliga fakulteten med fördel utrymmas för att medlåta inflyttning av (riktiga) vetenskapliga studier, utbildning och forskning.

Jag ser nu en möjlighet för kommande årskullar teknologstudenter, om nu det sk. nolleuppdraget finns kvar under nollningen: återställ toaletten, på med WC-skylt. Gratis samkönad WC!

Edit 1: stavfel
Senast redigerad av IncredibleBulk 2017-01-09 kl. 21:47.
Citera
2017-01-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Det ska såklart inte byggas några hentoaletter alls. I toaletterna skall finnas grundläggande utrustning för att göra nummer 1, nummer 2 och både och. Ska toaletterna skyltas räcker det med "WC" varpåbinära, ickebinära, HBTQIA, cispersoner och genusvetare uträtta sina behov där utan identitetspolitisk ångest.

Håller med om att detta egentligen är en ickefråga, en toalett är en toalett. Identitetspolitiken har dock en ytterst osmakligt pervers fascination vid omklädningsrum, badrum och könsorgan.

Egentligen är detta inte ett problem överhuvudtaget, men om det ska åtgärdas är könsneutra,a badrum rätt väg att gå.

Citat:
[.. ]och genusvetare[...].
Skrattade högt åt den meningen. Tack.

Citat:
Däremot kan genusvetenskapliga fakulteten med fördel utrymmas för att medlåta inflyttning av (riktiga) vetenskapliga studier, utbildning och forskning.

Jag ser nu en möjlighet för kommande årskullar teknologstudenter, om nu det sk. nolleuppdraget finns kvar under nollningen: återställ toaletten, på med WC-skylt. Gratis samkönad WC!
Fina idéer.
Citera
2017-01-12, 10:05
Medlem
IEatRussianss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishildur
http://unt.se/uppland/uppsala/hentoa...t-4116137.aspx

Citat: "Förutom en toastol kommer hen-toaletten på Ångströmslaboratoriet att bland annat innehålla en helkroppsspegel, magasin och nagellack. Tanken är att alla personer, oavsett hur de själva vill definiera sin könstillhörighet, ska kunna använda toaletten."

Kanske inte världens mest spännande ämne och hen-toaletter var väl ingen nyhet i dagens fjollSverige..

MEN är detta verkligen rätt väg att gå?

Jag kan tycka att det är extremt bakåtsträvande.. varför väljer man att krångla till saker och skapa problem av saker som i sig inte är problem?
Varför inte låta toaletterna vara som de alltid har varit, det har fungerat i alla år utan att några toalettkrig startats.

Och slutligen, är det verkligen via nagellack och magasin som "hen"-personer identifierar sig? Spelar det verkligen någon roll för könsidentiteten vart man skiter och pissar nånstans?

Nagellack? Mina skattepengar ska alltså gå till någon liten kulturfjolla som inte har råd att pröjsa eget nagellack eller köpa sig en egen tidning. Dessa personer ska bara ha en jävla massa bidrag från staten dag in och dag ut. Avskyr vad detta fjolliga PK-samhälle har gjort med Sverige.

Citera
2017-01-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishildur
http://unt.se/uppland/uppsala/hentoa...t-4116137.aspx

Citat: "Förutom en toastol kommer hen-toaletten på Ångströmslaboratoriet att bland annat innehålla en helkroppsspegel, magasin och nagellack. Tanken är att alla personer, oavsett hur de själva vill definiera sin könstillhörighet, ska kunna använda toaletten."

Kanske inte världens mest spännande ämne och hen-toaletter var väl ingen nyhet i dagens fjollSverige..

MEN är detta verkligen rätt väg att gå?

Jag kan tycka att det är extremt bakåtsträvande.. varför väljer man att krångla till saker och skapa problem av saker som i sig inte är problem?
Varför inte låta toaletterna vara som de alltid har varit, det har fungerat i alla år utan att några toalettkrig startats.

Och slutligen, är det verkligen via nagellack och magasin som "hen"-personer identifierar sig? Spelar det verkligen någon roll för könsidentiteten vart man skiter och pissar nånstans?

Jag tycker beskrivningen skulle passa bättre på en sminkloge. Regelrätta toalettbesök innefattar toalettstol och handfat för att kunna vara unisex eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in