2016-02-18, 18:59
Medlem
Ishildurs avatar
http://unt.se/uppland/uppsala/hentoa...t-4116137.aspx

Citat: "Förutom en toastol kommer hen-toaletten på Ångströmslaboratoriet att bland annat innehålla en helkroppsspegel, magasin och nagellack. Tanken är att alla personer, oavsett hur de själva vill definiera sin könstillhörighet, ska kunna använda toaletten."

Kanske inte världens mest spännande ämne och hen-toaletter var väl ingen nyhet i dagens fjollSverige..

MEN är detta verkligen rätt väg att gå?

Jag kan tycka att det är extremt bakåtsträvande.. varför väljer man att krångla till saker och skapa problem av saker som i sig inte är problem?
Varför inte låta toaletterna vara som de alltid har varit, det har fungerat i alla år utan att några toalettkrig startats.

Och slutligen, är det verkligen via nagellack och magasin som "hen"-personer identifierar sig? Spelar det verkligen någon roll för könsidentiteten vart man skiter och pissar nånstans?
Citera
2016-02-18, 19:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishildur
http://unt.se/uppland/uppsala/hentoa...t-4116137.aspx

Citat: "Förutom en toastol kommer hen-toaletten på Ångströmslaboratoriet att bland annat innehålla en helkroppsspegel, magasin och nagellack. Tanken är att alla personer, oavsett hur de själva vill definiera sin könstillhörighet, ska kunna använda toaletten."

Kanske inte världens mest spännande ämne och hen-toaletter var väl ingen nyhet i dagens fjollSverige..

MEN är detta verkligen rätt väg att gå?

Jag kan tycka att det är extremt bakåtsträvande.. varför väljer man att krångla till saker och skapa problem av saker som i sig inte är problem?
Varför inte låta toaletterna vara som de alltid har varit, det har fungerat i alla år utan att några toalettkrig startats.

Och slutligen, är det verkligen via nagellack och magasin som "hen"-personer identifierar sig? Spelar det verkligen någon roll för könsidentiteten vart man skiter och pissar nånstans?

Om det inte finns en sådan toalett/dusch på något ställe, får jag då gå in på damernas och börja klä av mig där?
Om de slänger mig ut och jag blir polisanmäld, kan inte jag anmäla de då och komma med att de kränker mig eftersom jag inte anser mig att vara varken man eller kvinna?
Citera
2016-02-18, 19:09
Själva idén bakom hen-toan är sprungen ur att det inte finns något rätt och fel när det gäller könsidentifiering. Det finns således ett logiskt stöd för att ingen människa gör fel i besöka toaletten. Jag kan däremot tänka mig att om en uppenbart heterosexuell alfahanne eller en sex-and-the-city-klonad random-brud tar toaletten i anspråk lär kommentarerna inte vänta på sig. De som är "fel" har fått sin egen toalett, och den får de som är "rätt" inte använda för de är det nya "fel". Och vips så har PK-idiotin slutit cirkeln, ännu en tanke som gått full retard.

TRAMS!
Citera
2016-02-18, 19:13
Medlem
Hannsipannsis avatar
Töntigt! Men man får väl se det som ett konstprojekt.
Synd att konstnären tänker sig att hen vill måla naglarna på en offentlig toalett. Vill man det har man väl med sig ett eget nagellack i rätt färg???? Och hen kanske vill läsa motormagasin??? Skulle förvåna mig om det var framlagt där. Hen vill kanske göra mycket på toaletten, men då är det väl bättre att hen gör det hemma på sin egen toalett. På en offentlig toalett går man snabbt ut och in.
Snällt tänkt i och för sig, men töntigt i slutändan.
Citera
2016-02-18, 19:15
Medlem
Utopiantoss avatar
Fruktansvärt töntigt, men tyvärr är jag inte förvånad. Får vem som helst använda toaletten? Då kommer det bli som en vanlig toalett, fast med större spegel och nagellack.
Citat:
Tanken är att alla personer, oavsett hur de själva vill definiera sin könstillhörighet, ska kunna använda toaletten.
Som en vanlig toalett, med andra ord. Är större spegel och nagellack något att skryta med?
Senast redigerad av Utopiantos 2016-02-18 kl. 19:19.
Citera
2016-02-18, 19:23
Medlem
BewilderedHulders avatar
Precis vad Uppsala universitet behövde investera i nu när vi står vid ruinens brant.
En plats att stänga in sig i en stund och glömma den grymma verkligheten. Jag hoppas verkligen det är frågan om cruelty free and vegan nagellack det är frågan om. Annars så kommer jag inom kort anmäla lärosätet för miljöförstöring ...
Citera
2016-02-18, 19:28
Medlem
demonmormors avatar
Nagellacket är en weird touch, men vafan - mer toaletter är ju bara en win.

Fattar inte riktigt vitsen med att uppröras av detta. Den fyller ett syfte för någon, även om den inte är till för undertecknad. Liksom, går ni runt och upprörs över att det finns handikapptoaletter också, eller?
Citera
2016-02-18, 19:31
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Nagellacket är en weird touch, men vafan - mer toaletter är ju bara en win.

Fattar inte riktigt vitsen med att uppröras av detta. Den fyller ett syfte för någon, även om den inte är till för undertecknad. Liksom, går ni runt och upprörs över att det finns handikapptoaletter också, eller?

Vi är inne i en era när vi måste börja montera ned välfärden. Äldreboenden blir asylboenden, gamlingar sitter hemma och gråter av ensamhet och rädsla och barngrupperna på dagis och skolor är förstora. En fantasitoalett är det sista ett lärosäte behöver idag. Däremot bättre utbildningar!
Citera
2016-02-18, 19:35
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Hahahaha! Okej att detta är något jäkla konstprojekt, som vanligt, men hen-förespråkarna lär ju inte se detta som någonting annat än en stor seger för allt det där tramset med hen hit och dit.

Jag måste dit och kolla imorgon.
Citera
2016-02-18, 19:36
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Vi är inne i en era när vi måste börja montera ned välfärden. Äldreboenden blir asylboenden, gamlingar sitter hemma och gråter av ensamhet och rädsla och barngrupperna på dagis och skolor är förstora. En fantasitoalett är det sista ett lärosäte behöver idag. Däremot bättre utbildningar!

Fast det är inte en fantasitoalett. Det är en helt vanlig toalett med en helkroppsspegel. Tror inte att universitets budget blåses av ett sånt drag, och pengar de använder för att uppgradera toaletten är troligtvis öronmärkta hursom.
Citera
2016-02-18, 19:40
Medlem
Katzyns avatar
Om man som hen inte använder nagellack, är det okej att känna sig kränkt av hen-toaletten då?
Citera
2016-02-18, 19:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Typisk feministfråga som kan slå tillbaka mot tjejerna, stackarna ska få erfara vad de grisigaste männen gör utav offentliga toaletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in