• 1
  • 2
2016-02-18, 17:58
Medlem
Ja som rubriken säger, de känns som hjärnan kommer stängas av jag börjar blinka jätte mycket med ögonen o kan inte riktigt hantera det. Får en jätte jobbig känsla i huvudet sen börjar de, känns nästan som hjärnan stängd av o sätts på jätte fort flera gånger på rad, hållt på så i flera månader,
Har tittat mig mot epilepsi men de va de inte, har gjort en DT röntgen på hjärnan o där såg som ingenting så fick åka o göra en magnetröntgen o den har jag inte fått svar på,
Min fråga är kan man framkalla sånna här känslor själv omedvetet? De är sjukt obehagligt och har hållt på i flera månader,
Kan hjärnan bara stänga av sig helt olötsligt eller är de inbillning?
Känns som jag kommer rammla ihop när som helst ibland är de lätta anfall och ibland är dom svår, känns som jag måste kämpa för att hålla hjärnan igång annars dör den, kan hända flera gånger om dagen och har alltid känningar och väntar på att de ska börja... Är de må farligt eller bara panikångest eller så? Snälla hjälp mig jag orkar inge mer nu..
Citera
2016-02-18, 18:16
Medlem
Hört talas om något som heter sjukhus? Jo.. alltså man går dit om man är sjuk. Där får man träffa en läkare som kan hjälpa en.... Ett tips... kontakta sjukhuset.

Citat:
Ursprungligen postat av Mickelele
Ja som rubriken säger, de känns som hjärnan kommer stängas av jag börjar blinka jätte mycket med ögonen o kan inte riktigt hantera det. Får en jätte jobbig känsla i huvudet sen börjar de, känns nästan som hjärnan stängd av o sätts på jätte fort flera gånger på rad, hållt på så i flera månader,
Har tittat mig mot epilepsi men de va de inte, har gjort en DT röntgen på hjärnan o där såg som ingenting så fick åka o göra en magnetröntgen o den har jag inte fått svar på,
Min fråga är kan man framkalla sånna här känslor själv omedvetet? De är sjukt obehagligt och har hållt på i flera månader,
Kan hjärnan bara stänga av sig helt olötsligt eller är de inbillning?
Känns som jag kommer rammla ihop när som helst ibland är de lätta anfall och ibland är dom svår, känns som jag måste kämpa för att hålla hjärnan igång annars dör den, kan hända flera gånger om dagen och har alltid känningar och väntar på att de ska börja... Är de må farligt eller bara panikångest eller så? Snälla hjälp mig jag orkar inge mer nu..
Citera
2016-02-18, 18:16
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Är du fortfarande under utredning? Hade också gissat på epilepsi. Epilepsi går väl knappt detektera när ett anfall inte pågår?
Citera
2016-02-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagarhansdotter
Hört talas om något som heter sjukhus? Jo.. alltså man går dit om man är sjuk. Där får man träffa en läkare som kan hjälpa en.... Ett tips... kontakta sjukhuset.

Om du läser så har jag ju gjort många undersäkningar.
Citera
2016-02-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Är du fortfarande under utredning? Hade också gissat på epilepsi. Epilepsi går väl knappt detektera när ett anfall inte pågår?

Jo tydligen kan man se om man har epilepsi även fast man inte har nått anfall, tyckte oxå de va konstigt :s
Citera
2016-02-18, 18:21
Medlem
Vafan frågar du här för då!!!?? läkarna är inte här utan på sjukhus...

Citat:
Om du läser så har jag ju gjort många undersäkningar.
Citera
2016-02-18, 18:29
Medlem
Citat:

Tänkte om nån annan haft nå liknande?
Citera
2016-02-18, 18:36
Medlem
Citat:
Tänkte om nån annan haft nå liknande?

Mmm fast liknande är ju inte ditt eller hur.. bara för att dom har "liknande" symptom så är det ju inte det du har... Din läkare vet nog vad som är bäst för bara dig och dina problem...

T ex... Jag har huvudvärk dagligen.. känns som så här och så här.. vad kan det vara... Hmmm.... Varje problem är för var och en och inte samma för någon....
Citera
2016-02-18, 18:49
Medlem
Citat:
Jo tydligen kan man se om man har epilepsi även fast man inte har nått anfall, tyckte oxå de va konstigt :s
Visste jag inte. Men är du under utredning fortfarande? Jag skulle vilja föreslå en portabel EKG-mätare eller vad det är man brukar ha. Den mäter hjärtaktiviteten och du bär den under en längre period, t.ex. dygnet runt i en vecka. På det sättet kan läkarna analysera eventuella anfall på ett med mätbart sätt. Då kan man analysera mönster, intensivitet, längd, m.m.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-02-18 kl. 19:08.
Citera
2016-02-18, 18:55
Medlem
Citat:
Håll käft. Läkare har också tillgång till internet. Dessutom är de inte allvetande och vi icke-läkare är inte heller alla totalt obildade.

Han kan få råd här på ett sätt man inte kan få på sjukhus. Dessutom kan det offentliga rummet vara en lättnad för vår redan pressade sjukvård. Om det är något en enda av oss känner till eller själva har erfarenhet av så kan det bespara flera timmars arbete från sjukvården, och de kan behandla andra patienter. Win-win, för både den drabbade och oss andra. Även om vi inte ger lika kompetenta svar så kan man komma med råd som en läkare kanske kan instämma om. Sedan så är det inte helt ovanligt att en läkare missar något. Att gemensamt diskutera problemet kanske kan ge TS en fingervisning kring huruvida han borde begära en till (eller annan) undersökning.

TS gör helt rätt i att fråga offentligt om det är något TS undrar, särskilt om inte ännu kunnat specificera orsaken. TS hade varit en idiot som inte frågat om han kände till vad effekterna kan vara.

Att på ett diskussionsforum kritisera intiativ till diskussion är ju lite konstigt.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-02-18 kl. 19:12.
Citera
2016-02-18, 19:12
Medlem
Tourettes/OCD...kanske?
Citera
2016-02-18, 20:26
Medlem
purpurites avatar
Citat:

Det är väl inte konstigt, utredningar tar tid, först ställs man i en kö och sen måste man även vänta på svaret. Väntetiderna är långa.

Låter som att TS har fått/sökt den hjälp h*n kunnat få och nu måste h*n VÄNTA.

Att vänta är en pina och mycket oro hinner uppstå, under den tiden kanske man behöver lite stöd och lugnande ord, prata av sig. Därav tråden. Hur svårt ska det vara att förstå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in