Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-15, 20:37
  #1
Medlem
Hörde idag av en insatt person att AFA till stora delar finansieras av Sverok (rollspelsnördarna).

ngn som Vet mer?
Citera
2005-11-15, 20:54
  #2
Medlem
mrbonkerss avatar
såvida AFA inte registrerar rollspelsföreningar under SVEROK och mjölkar föreningspengar som alla andra så tror jag att din så kallade insatta person är full av skit
Citera
2005-11-15, 21:05
  #3
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnice
Hörde idag av en insatt person att AFA till stora delar finansieras av Sverok (rollspelsnördarna).

ngn som Vet mer?

SWEROK ger stöd till de som organiserar sig i föreningar och spelar rollspel. Möjligt att de kombinerar nazibashing med lite gammal hederlig dragonslaying?
Citera
2005-11-15, 21:13
  #4
Medlem
mrbonkerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
SWEROK ger stöd till de som organiserar sig i föreningar och spelar rollspel. Möjligt att de kombinerar nazibashing med lite gammal hederlig dragonslaying?
inte omöjligt - "rulla en T4 för att se hur många av dina stenar som träffar nazister och en T20 för hur många som träffar åskådare"
Citera
2005-11-15, 22:23
  #5
Medlem
a4swes avatar
Citat:
såvida AFA inte registrerar rollspelsföreningar under SVEROK och mjölkar föreningspengar som alla andra så tror jag att din så kallade insatta person är full av skit

Så är det.
Sverok är extremt frikostiga med sina bidrag och har verkligen noll koll på vad som sker med dessa, det torde väl vara bekant för de flesta människor som någonsin involverat sig i föreningar.

Både AFA och SUF har satt detta i system och det finns klubbar som inehåller både två och tre "rollspelsföreningar".
Även om dessa troligen är de två största utnyttjarna av Sverok kan jag garantera att betendet återfinns överallt, ingen tackar väl nej till gratis pengar?
Citera
2005-11-17, 07:48
  #6
Moderator
impieteers avatar
Jag kan gott tänka mig att det är som a4swe säger, eftersom AFA och andra terrorister gärna stjäl bidrag där de hittar dem, men då blir ju ditt förstainlägg lite missvisande. Visserligen stjäl de statliga pengar genom Sverok, men man kan ju inte säga att Sverok finansierar dem, det låter ju som det vore officiella sponsoravtal.
Citera
2005-11-19, 15:50
  #7
Medlem
Anarchist_43v3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag kan gott tänka mig att det är som a4swe säger, eftersom AFA och andra terrorister gärna stjäl bidrag där de hittar dem, men då blir ju ditt förstainlägg lite missvisande. Visserligen stjäl de statliga pengar genom Sverok, men man kan ju inte säga att Sverok finansierar dem, det låter ju som det vore officiella sponsoravtal.

Kallar du AFA Terrorister?
Citera
2005-11-19, 16:53
  #8
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchist_43v3r
Kallar du AFA Terrorister?
De flesta med lite vett i skallen kallar AFA och liknande slödder för terrorister.
Citera
2005-11-19, 19:57
  #9
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Kallar du AFA Terrorister?

En terrorist är definierat som någon som försöker uppnå ett politiskt mål genom att skapa skräck hos sina motståndare.
Det är INTE ett värdebegrepp på något vis, jag själv ställer mig för terrorism som en kampmetod i vissa situationer.
AFA är per definition terrorister då de försöker att skrämma nazister och dylikt, allt annat är befängt att påstå.
Citera
2005-11-19, 23:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
En terrorist är definierat som någon som försöker uppnå ett politiskt mål genom att skapa skräck hos sina motståndare.
Det är INTE ett värdebegrepp på något vis, jag själv ställer mig för terrorism som en kampmetod i vissa situationer.
AFA är per definition terrorister då de försöker att skrämma nazister och dylikt, allt annat är befängt att påstå.

Terrorister enligt min mening. Precis som nassar o andra som ställer sig ovan lagen och tycker att "ändamålen helgar medlen"..

Tydligen skall det finnas starkare band mellan organisationerna.. dvs. : Det handlar inte om uttnyttjande av "0 koll" utan att personer på ledande positioner i Sverok pumpar in pengar i AFA. Detta är andrahands info, vilket är anledningen till att jag frågar.
Citera
2005-11-20, 00:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbonkers
såvida AFA inte registrerar rollspelsföreningar under SVEROK och mjölkar föreningspengar som alla andra så tror jag att din så kallade insatta person är full av skit

Säkert så det går till. Men på ett systematiskt vis.
Citera
2005-11-20, 04:41
  #12
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Terrorister enligt min mening. Precis som nassar o andra som ställer sig ovan lagen och tycker att "ändamålen helgar medlen"..

Det var ju en intressant och anorlunda definition, men visst även enligt den är AFA terrorister.

Citat:
Tydligen skall det finnas starkare band mellan organisationerna.. dvs. : Det handlar inte om uttnyttjande av "0 koll" utan att personer på ledande positioner i Sverok pumpar in pengar i AFA. Detta är andrahands info, vilket är anledningen till att jag frågar.

Du har med stor säkerhet missuppfattat din källa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback