2005-11-27, 15:39
Medlem
Bråkmakarns avatar
I Sverok Osts styrelse sitter AFA-iten C. Gerleman som kassör.

http://www.ost.sverok.se/
Citera
2005-11-27, 15:41
Medlem
a4swes avatar
Kod:
I Sverok Osts styrelse sitter AFA-iten C. Gerleman som kassör.

http://www.ost.sverok.se/

Där har han inget inflytande över hur pengarna fördelas så kom inte med några knasiga konspirationsteorier om att Sverok med villje skulle sponsra AFA.
Citera
2005-11-28, 10:59
Medlem
Pads avatar
Nu är det ju så att Herr Gerleman inte bara är AFA-tomte, utan också rollspelare och aktiv i den lokala rollspelsföreningen G&B. Det gör ju inte Sverok (lär er stava till det ni har åsikter om) till AFA-finansiär.

Även om det förekommit att föreningar ibland försökt mjölka ur mer bidrag än de egentligen är berättigade till (något som SVEROK jobbat kontinuerligt med) så bör man nog ha lite mer på fötterna innan man anklagar sverok för att finansiera AFA. Jag känner gott om folk i Sverok som är / har varit styrelsemedlemmar och kan försäkra att:

1) de har alla möjliga olika politiska uppfattningar

2) de skulle inte medverka till att finansiera AFA

Med andra ord, dra fram lite konkreta bevis eller kamma till er.
Citera
2005-11-28, 11:20
Medlem
a4swes avatar
Citat:
2) de skulle inte medverka till att finansiera AFA

Lägg till ett medvetet så har du rätt.
Citera
2005-11-28, 11:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Lägg till ett medvetet så har du rätt.

Förvisso, men då väntar jag också med spänning på lite mer än bara antydningar om att så är fallet. FB är ett jättebra ställe för allehanda rykten, men när man skall backa upp det med lite mer än "kolla, vi hittade en AFA-tomte i en distriktsstyrlelse" så blir det betydligt tystare.
Citera
2005-11-28, 12:11
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Där har han inget inflytande över hur pengarna fördelas så kom inte med några knasiga konspirationsteorier om att Sverok med villje skulle sponsra AFA.
om du på allvar menar att en kassör inte har något inflytande på hur pengar fördelas så har du väldigt lite erfarenhet av hur styrelsearbete fungerar.
Citera
2005-11-28, 12:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
om du på allvar menar att en kassör inte har något inflytande på hur pengar fördelas så har du väldigt lite erfarenhet av hur styrelsearbete fungerar.

Fast nu satt han ju i distriksstyrelsen, inte förbundsstyrelsen. Och även om han bara haft mer än begränsad möjlighet att påverka var pengar skulle gå så tycker jag nog att man kan avkräva lite bevis för att oegentligheter skett. Han sitter faktiskt på posten för att han är rollspelare.

Skulle ni misstänkliggöra en person från liberala ungdomsförbundet på samma sätt och fundera på om sverok läckte pengar till diverse LUF-projekt? Krucket är ju att ganska många medlemmar i ganska många SVEROK-styrelser även har andra förtroendeuppdrag för andra föreningar, politiska partier och liknande.
Citera
2005-11-28, 12:23
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Fast nu satt han ju i distriksstyrelsen, inte förbundsstyrelsen. Och även om han bara haft mer än begränsad möjlighet att påverka var pengar skulle gå så tycker jag nog att man kan avkräva lite bevis för att oegentligheter skett. Han sitter faktiskt på posten för att han är rollspelare.
Det är egentligen helt ointressant, han tillhör en grupp som ägnar sig åt grova brott och har inget att göra i Sveroks administration liksom nazister inte har något att göra där. Vidare har personer i en styrelse större påverkan var resurser fördelas än en som är utanför styrelsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Skulle ni misstänkliggöra en person från liberala ungdomsförbundet på samma sätt och fundera på om sverok läckte pengar till diverse LUF-projekt? Krucket är ju att ganska många medlemmar i ganska många SVEROK-styrelser även har andra förtroendeuppdrag för andra föreningar, politiska partier och liknande.
Tycker du att LUF och AFA är lika? Det gör inte jag, de är som natt och dag! Frågan är hur många klubbar som Sverok har där AFA sitter och mjölkar ut pengar…
Citera
2005-11-28, 12:38
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Det är egentligen helt ointressant, han tillhör en grupp som ägnar sig åt grova brott och har inget att göra i Sveroks administration liksom nazister inte har något att göra där. Vidare har personer i en styrelse större påverkan var resurser fördelas än en som är utanför styrelsen!

Det var ett direkt svar för att förtydliga att hans inflytande över pengaflödet från SVEROK var tämligen begränsat. Det är väl inte oväsentligt om man sitter i förbundsstyrelsen eller distriksstyrelsen?

Jag håller förvisso med dig om att det skulle vara trevligare med ett SVEROK fritt från AFA-tomtar på förtroendeposter, men det är samtidigt så att vi lever i ett fritt land. Jag tycker att det är lika fel att utesluta nazister från facket bara för att de är nazister. Och så länge det inte är olagligt för AFA-folk att sitta i styrelser av olika slag så måste de ju få göra det om de får årsmötets förtroende (dvs blir invalda i en demokratisk process).

Citat:
Tycker du att LUF och AFA är lika? Det gör inte jag, de är som natt och dag! Frågan är hur många klubbar som Sverok har där AFA sitter och mjölkar ut pengar…

Nej, givetvis är de inte lika, jag jämförde inte LUF med AFA, jag ifrågasatte om folket här skulle agera annorlunda. För det kan väl inte vara så att man kan anklaga folk för allt möjligt bara de är AFA-tomtar? Själv föraktar jag AFA och allt vad deras metoder innebär, men det är inte samma sak som att man kan börja anklaga dem för alla möjliga saker utan uppbackning.

Nej Sammy, frågan är inte hur många klubbar som AFA mjölkar pengar ur, frågan är var era bevis är någonstans?
Citera
2005-11-28, 12:42
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Förvisso, men då väntar jag också med spänning på lite mer än bara antydningar om att så är fallet. FB är ett jättebra ställe för allehanda rykten, men när man skall backa upp det med lite mer än "kolla, vi hittade en AFA-tomte i en distriktsstyrlelse" så blir det betydligt tystare.

Jag har förstahandserfarenhet av det, jag har själv startat klubbar (inte med AFA dock) för att få pengar av Sverok till annan verksamhet än rollspel.
Skulle bli väldigt förvånad om AFA inte gjorde det samma.
Citera
2005-11-28, 12:44
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Tycker du att LUF och AFA är lika?

Tycker du Sverok och AFA är lika?

Citat:

Men han sitter i en distriktsstyrelse medan det är förbundsstyrelsen som delar ut alla pengar, alltså har han noll inflytande.
Och att påstå att nazister inte har att göra i Sveroks administration är befängt, ingen politisk tillhörighet skulle kunna hindra ens arbete inom en rollspelsförening.
Citera
2005-11-28, 12:49
Medlem
Men varför tror ni AFA är i ett så stort behov av pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in