Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Det är egentligen helt ointressant, han tillhör en grupp som ägnar sig åt grova brott och har inget att göra i Sveroks administration liksom nazister inte har något att göra där. Vidare har personer i en styrelse större påverkan var resurser fördelas än en som är utanför styrelsen!
Det var ett direkt svar för att förtydliga att hans inflytande över pengaflödet från SVEROK var tämligen begränsat. Det är väl inte oväsentligt om man sitter i förbundsstyrelsen eller distriksstyrelsen?
Jag håller förvisso med dig om att det skulle vara trevligare med ett SVEROK fritt från AFA-tomtar på förtroendeposter, men det är samtidigt så att vi lever i ett fritt land. Jag tycker att det är lika fel att utesluta nazister från facket bara för att de är nazister. Och så länge det inte är olagligt för AFA-folk att sitta i styrelser av olika slag så måste de ju få göra det om de får årsmötets förtroende (dvs blir invalda i en demokratisk process).
Citat:
Tycker du att LUF och AFA är lika? Det gör inte jag, de är som natt och dag! Frågan är hur många klubbar som Sverok har där AFA sitter och mjölkar ut pengar…
Nej, givetvis är de inte lika, jag jämförde inte LUF med AFA, jag ifrågasatte om folket här skulle agera annorlunda. För det kan väl inte vara så att man kan anklaga folk för allt möjligt bara de är AFA-tomtar? Själv föraktar jag AFA och allt vad deras metoder innebär, men det är inte samma sak som att man kan börja anklaga dem för alla möjliga saker utan uppbackning.
Nej Sammy, frågan är inte hur många klubbar som AFA mjölkar pengar ur, frågan är var era bevis är någonstans?