2016-03-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Fartyget ligger kvar i Kristianstad i Norge. Kan följas minut för minut på Ocean Gala position. Kan man se när det börjar röra på sig.

Redan nu så kostar väl fartyget kosing för MV tro ?

Segla båtskrället till Colombia med Clark Olofsson som kapten och de får kliva av där och odla kokain och sen lägger de till vid Nybrokajen alldeles vid Stureplan och där kan de sälja kokset och festa loss ordentligt, Det är ju bra om de (raketforskarna) kan känna sig välkomna tro ?

Clark kan väl hålla ordning där på båtskrället tror jag ?

Fast det blir kanske någon islamist-tomte (= Kapten Klänning) som kapar fartyget och håller besättningen och passagerare som gisslan och det blir en internationell sensation tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Detta kommer aldrig realiseras. Både pga tekniska/logistiska problem och för att det säkerhetsmässigt är ett skämt. Det är som upplagt för nattsvarta rubriker om DÖDSBRANDEN och det begriper berörda myndigheter (ja, inte MV tydligen, men de övriga).

Hmm, ja det är extra knepigt att släcka bränder på en stor båt, det finns ju många exempel på båtar som brunnit i flera dagar.

Är det sen vinter och svinkallt så kan hela fartyget bli nedisat av vattnet man släcker med så det kantrar och slår runt ?
Citera
2016-03-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Verkar som det går trögt att få ett ja från någon svensk kommun/hamn. Men när flodvågen av migranter nu i vår når Sverige så lär det gå snabbt att få asylskeppet i hamn.

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/Asyl-skip-blir-liggende-i-Kristiansand-pa-ubestemt-tid-2973776.html

Kommunstyrelsens ordförande har sedan nån vecka eller två tillbaka skrivit ett brev till regeringen och Morgan Johansson om att det är en körd idé som försöker drivas igenom. Det enda man hört sen dess vad jag vet är att Romson inte hade någon susning om vad Ocean Gala var när hon talade med Härnösands MP-groupies häromdagen, vilket kan höja ett ögonbryn när det är är en ny utveckling inom mottagningen i Sverige så vitt jag vet, så brevet och ärendet verkar ju inte ha skickat chockvågor genom ledningen direkt.

Vet inte vart skeppet skulle hamna om det inte hamnar här. Ingen lär vilja ha det, och jag kan ju inbilla mig att de känner att ska man köra över folk så är det väl lika bra att köra över oss direkt och ha det undanstökat.
Citera
2016-03-03, 22:21
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fm8
Kommunstyrelsens ordförande har sedan nån vecka eller två tillbaka skrivit ett brev till regeringen och Morgan Johansson om att det är en körd idé som försöker drivas igenom. Det enda man hört sen dess vad jag vet är att Romson inte hade någon susning om vad Ocean Gala var när hon talade med Härnösands MP-groupies häromdagen, vilket kan höja ett ögonbryn när det är är en ny utveckling inom mottagningen i Sverige så vitt jag vet, så brevet och ärendet verkar ju inte ha skickat chockvågor genom ledningen direkt.

Vet inte vart skeppet skulle hamna om det inte hamnar här. Ingen lär vilja ha det, och jag kan ju inbilla mig att de känner att ska man köra över folk så är det väl lika bra att köra över oss direkt och ha det undanstökat.

Hufvudstaden! Den bör hamna nära slottet för alla att beskåda!!!

Bästa platsen.

Löfven horungen, blobfisken kan få sova med alla andra där inne.
Få se hur länge han klarar sig.
Samma natt hade hans pensionsräddare gjort föda av han.
Citera
2016-03-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Verkar som det går trögt att få ett ja från någon svensk kommun/hamn. Men när flodvågen av migranter nu i vår når Sverige så lär det gå snabbt att få asylskeppet i hamn.

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/Asyl-skip-blir-liggende-i-Kristiansand-pa-ubestemt-tid-2973776.html

Var väl det jag misstänkte. (att det skulle ligga i kaj 2 dygn) att det "sket sig" på grund av redarna och deras skulder, pust, skönt! Nu får vi hoppas att "obestämd tid" betyder för alltid på riktigt
Citera
2016-03-04, 07:54
Medlem
Just nu är det ganska lugnt med asylsökande. Migränverket avverkar fler asylansökningar än antal nya asylsökande. Kommunerna har ju också skyldighet att ta emot sådana som fått asyl så systemet dräneras sakta på asylsökande. Snart ska olika turistanläggningar tömmas inför sommaren och eventuellt kommer asylinvandringen igång när vädret blir bättre. Antagligen kommer behovet av boenden att öka kraftigt om några månader och då blir säkert fartyget aktuellt igen.
Finns väl knappt några andra alternativ? Fartyget kanske används under sommarmånaderna när turistboendena behövs för turister.
Citera
2016-03-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Miljöpartiet borde kanske byta namn?

MiljöFörstörarPartiet.

MFP.
Citera
2016-03-07, 12:53
Bannlyst
Citat:
Den lyxkryssare som Migrationsverket vill använda som jättelikt asylboende i lilla Härnösand borde istället placeras i centrala Stockholm, på gångavstånd till politiker, journalister och politiskt korrekta artister. Det skriver den pensionerade sjökaptenen Lars Johansson.

http://www.friatider.se/l-gg-asylkryssaren-vid-skeppsbron-ist-llet
Citera
2016-03-07, 13:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
http://www.friatider.se/l-gg-asylkryssaren-vid-skeppsbron-ist-llet

Jag kanske blir blåst på min lilla weekendresa till Härnösand då?
Har jag tur kan jag sitta på berget ovanför mitt hus och beskåda jättebrasan när den bryter ut. Undrar hur många dagar det tar?
Jag tror den röd/gröna majoriteten i Stockholm tackar jag till att få hit båten.
Det blir lite trångt när vi får flottbesök från främmande länder förstås. De lägger till vid Skeppsbron och ute på redden.Och tänk så rädda "flyktingarna" ska bli när tungt bestyckade hangarfartyg, jagare mm dyker upp vid horisonten.
Regalskeppet Wasa får nog en konkurrent om turisterna här.
Citera
2016-03-07, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag kanske blir blåst på min lilla weekendresa till Härnösand då?
Har jag tur kan jag sitta på berget ovanför mitt hus och beskåda jättebrasan när den bryter ut. Undrar hur många dagar det tar?
Jag tror den röd/gröna majoriteten i Stockholm tackar jag till att få hit båten.
Det blir lite trångt när vi får flottbesök från främmande länder förstås. De lägger till vid Skeppsbron och ute på redden.Och tänk så rädda "flyktingarna" ska bli när tungt bestyckade hangarfartyg, jagare mm dyker upp vid horisonten.
Regalskeppet Wasa får nog en konkurrent om turisterna här.

Ersta Terass har en fin utkiksplats för sköna sommarnätter. Bara ta med några kalla och se såpan live.
Citera
2016-03-07, 14:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Ersta Terass har en fin utkiksplats för sköna sommarnätter. Bara ta med några kalla och se såpan live.

Jag ska beställa en militär fältkikare. Börjar nästan se fram emot båtens ankomst..
http://www.handladigitalt.se/newcon-8x30-militar-kikare-med-m22-harkors-p-3342.html
Citera
2016-03-11, 12:42
Medlem
Vobblers avatar
Läste att Borgholm har fått en förfrågan men tackat nej. Det hade väl varit mysigt lagom till semestern.

Tiden börjar rinna ut, så nu får väl någon nappa snart.
Citera
2016-03-11, 14:23
Bannlyst
Bolagets representant säger att det råder rökförbud på fartyget. Ja, det råder också rökförbud på samtliga asylboenden, men det struntar de asylsökande i och de kringgår detta förbud på olika sätt, exempelvis genom att sabotera rökdetektorer. Ett antal bränder på asylboenden har också uppkommit genom rökning.

Det roligaste kanske ändå är följande. 2014 redovisade bolaget Accumul8or en årsomsättning på 400 000 kronor. Får de tillåtelse att ankra i någon av våra kommuner, tilldelas de en ersättning på 441 000 kronor per dag. Tacka fan för att Accumul8or är angelägna om att få tillstånd ett godkännande

http://petterssonsblogg.se/2016/03/11/flyktingbatarna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in