2016-02-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja asylföretagen/asylbaronerna kan ju typ skicka vinsterna till diverse skatteparadis, och undkomma skatter på denna lukrativa verksamhet ?

Det är bara att plundra kassan och konkursa och dra dit pepparn växer ?

Eller ska de deklarera som varande skattefri verksamhet ?

Vart tar kosingen vägen ?

Rätt som det är så kommer skandalerna att dugga tätt om detta, Jag tror att somligas samvete kring denna business är närapå lika dåligt/ytligt som människosmugglarnas ?

Är ju taxfree på en båt, de slipper skatta
Citera
2016-02-18, 23:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Att placera ca 1600 män i åldern 18-30 och resten familjer om man ser till könsfördelningen just nu på en trång båt känns väldigt bra... Känner man till Migrationsverket så skiter de i vilka religioner och kulturer som blandas med andra och det finns många berättelser där personer av ett viss ursprung blivit avkastade ur gummibåtar i Medelhavet av den enkla anledningen att de tror på andra saker. Nu kommer det bli ett mycket högre fall ner i vattnet för kristna
Citera
2016-02-18, 23:14
Medlem
Grävulens avatar
Polisen var rädd för att bli instängda i korridorerna på det andra flyktingboendet där det blev bråk. Då var det tio poliser som fick retirera genom en nödutgång. Hur ska det gå till om det blir upplopp i båten?

Det kommer vara exakt som i Space Hulk där polisen får plöja sig genom aggressiva aliens i trånga korridorer.

http://www.fasebonus.net/old/images/...ndaEdicion.jpg

Citat:
När poliserna trängdes i en trång korridor av en klunga av migranter som skrek hytte med nävarna i luften valde man att retirera ut genom nödutgången. En av poliserna beskriver den situation som uppstod på följande sätt:

Det ansluter även fler människor bakom oss …//… Jag var mentalt förberedd på att slåss för mitt liv …//… Vi är nu tio poliser i den trånga korridoren. Jag hör någon ropa att det finns en nödutgång. Jag kände att vi lätt hade kunnat hamna i ett underläge med tanke på miljön och motpartens antal.

http://avpixlat.info/2016/01/26/poli...k-till-attack/

Kolla videon här så ser ni hur det kommer se ut i skeppets korridorer som är fyllt till bredden med aggressiva alienparasiter.

https://youtu.be/HMHW_cWoeos?t=11s
Senast redigerad av Grävulen 2016-02-18 kl. 23:26.
Citera
2016-02-18, 23:18
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Det här projektet är totalt absurt och feltänkt i mina ögon och många andra håller tydligen med mig.
Enda sättet att förstå hur de ansvariga tänker är att sätta sig in i deras värld. De vill ha in så många muslim migranter som der bara går och fort. Helst sunni araber och afrikaner typ somalier. Det är deras vänner som vill hit, deras klienter och valboskap, deras kusiner och bröder, blodsbröder. Alltså måste de få fram boenden.
De vågar inte ännu konfiskera svenskarnas hus. De vågar inte gå så hårt fram, nu. Så de tänker ut knäppa lösningar som flykting skepp i storformat.
Får duga tillsvidare. Sedan blir det bättre när tiden är mogen att ta svenskarnas och alla andras hus och lägenheter.
Så tänker banditerna på höga hästar.
Kan inte se någon annan förklaring till galenskaperna.
Citera
2016-02-18, 23:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Faktiskt så att utomlands, i exempelvis Tyskland har myndigheterna lärt sig att inte blanda etniciteter och olika religioner på samma asylboenden, det blir för mycket bråk.

Enda sättet att förhindra bråk på båten skulle jag säga är att förbjuda dom boende att prata religion med varandra. Det kommer dock inte gå förbjuda folk något, då dom ska bo tillsammans 24/7. Jag vet för jag varit med om projekt då etniciteter och religioner blandats.

Sverige gör tvärt om och anser det vara "diskriminerande" (eller vilket ord som nu används) att skilja religioner och etniciteter åt. I Sverige ska alla ska samlas på samma ställe, vilket är idiotiskt.

Båten kommer bli en mångkulturell smältdegel, metaforiskt en radioaktiv flytande sådan - bisarrt, sjukt, fascinerande. Jag tror det blir svårt med segregationen ombord: En passagerarfärja är stor men knutpunkterna ombord inte så många(restauranger, uteplatser, sällskapsrum, butiksområden).

Det fungerar inte i Sverige i stort och kommer således inte heller att fungera på ett fartyg i smått, att vissa människor inte förstår det är skrämmande.
Citera
2016-02-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyclop
Det kostar att ligga på topp ( men det har väl inte skattebetalarna något emot?)

Migrationsverket kommer betala 453 kronor per boende och dygn - totalt runt 800 000 kronor per dygn om fartyget är fullbelagt.

1 vecka 5 600 000
52 veckor 291 200 000
MI kan bjuda oss svenskar på en brakfylla istället. Tänk 800k att festa för. Kan lova att Röfve'n hade fått många röster om han sket i blattar och bjöd svenskarna på en fylla. Bygg om pråmen till en partybåt. Patricia i sthlm var lyckat när det begav sig...
Citera
2016-02-18, 23:27
Medlem
Asså fuck Bigbrother, fuck Paradishotel och fuck Ullared. Släng In ett kamera-team på båten och såpan har hela svenska folket i tv-soffan. Intriger blandat med diverse våld med inslag av sexuella krav kommer förblinda tv-publiken till helt nya nivåer och samtidigt uppmärksamma dessa entreprenörer i sin fulländning.

Först gulli-gull-reportag och sen aktion. Längtar tills båtjäveln är igång så vi kan beskåda årets roligaste och nyttigaste underhållning. Vilket jävla fiasko denna båt kommer bli.
Citera
2016-02-18, 23:28
Medlem
DaddyD2s avatar
Hur länge tror ni den kommer flyta? Flyktingar är ju bra på att sänka båtar.
Citera
2016-02-18, 23:36
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Någonting säger mig att detta projekt kommer sluta lika ödesdigert som Titanic.

Sverige = Titanic

∆∆
Citera
2016-02-18, 23:52
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRYPTONITIFITTAN
Kolla på andra länder som haft stor immigration. USA, Kanada, Mexico.. hela den amerikanska kontinenten. Där har vi några av de rikaste länder i världen.

Tyskland för tusan. De har världens tredje största export efter USA och Kina. De har HÖG invandring och inte alls samma problematik som vi har i Sverige. Vet du skillnaden? De får jobb snabbare i Tyskland. I Sverige uppmuntrar vi passivitet för att behålla ett högt löneläge vilket gör att vi slår ut människor. Folk behöver något att göra.

Så, du förespråkar låglönejobb och att vissa grupper ska behöva två heltidsjobb/person? Det är ju vad USA och Tyskland valt att göra. Dessutom så är inte USA och Tyskland ens i närheten av att ta emot så många som vi gjort de senaste 10 åren, per capita alltså (vilket är det som räknas). När USA tog emot många så gjorde de det genom att säga "åk västerut, någonstans där kan du nog överleva om du klarar av att bygga ditt eget hus". Det hade funkat jättebra även här i Sverige.
Citera
2016-02-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Asså fuck Bigbrother, fuck Paradishotel och fuck Ullared. Släng In ett kamera-team på båten och såpan har hela svenska folket i tv-soffan. Intriger blandat med diverse våld med inslag av sexuella krav kommer förblinda tv-publiken till helt nya nivåer och samtidigt uppmärksamma dessa entreprenörer i sin fulländning.

Först gulli-gull-reportag och sen aktion. Längtar tills båtjäveln är igång så vi kan beskåda årets roligaste och nyttigaste underhållning. Vilket jävla fiasko denna båt kommer bli.

Big Bruschor blir det då, kommer slå Big Brother med hästlängder, live knivmord och våldtäkter
Citera
2016-02-19, 01:01
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Lär bara vara en tidsfråga innan vi hör om folk som "ramlat" över bord.
Sen undrar jag hur fan i helvetet man ska kunna ha personal till denna galenskap? Magkänslan skriker katastrof lång väg om detta.

Jag gissar på ca 144 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in