Citat:
Ursprungligen postat av
AussieRedMan
Behver inte ha en permanent plats, kan plocka upp folk tex p stadsgrden o sen ligga ute ca 1-2 veckor innan man mste in till hamn o tanka o fylla p mat.
Citat:
Ursprungligen postat av
morkfromork
D mste det finnas lkare, frisrer, personal frn AF, SIV mm. Ombord. Dessutom maxat med telefonlinjer, tvkanaler och internet, annars fr de tokbryt av tristess i sina tvmanshytter...
Tidigare utgick jag ifrn att bten ska vara frtjd hela tiden men jag har brjat tvivla p detta.
Det hr r frfrgningsunderlaget som man skickade ut i slutet p november frra ret, jag vet inte om det r exakt samma upphandling men jag kan gott tnka mig att bgge upphandlingarna r snarlika varandra.
Citat:
Anlggningen ska vid uppdragets genomfrande vara frtjd i hamn i Sverige. Hamnen ska
vara belgen p fastlandet. Hamnen och kajplatsen ska vara tillgnglig och framkomlig fr rddningstjnstens fordon. Kajen ska tla last frn rddningstjnstens fordon. Kajplatsen ska vara upplyst. Det br finnas parkeringsplatser fr Migrationsverkets personal inom hamnomrdet eller dess omedelbara nrhet.
Vid anlggningen ska det finnas en sker utemilj. Detta innebr bl.a. mellan fartyg/bostadsplattform och kaj ska det finnas staket eller stngsel.
Den asylskande ska med vg-, vatten- eller sprbunden kollektivtrafik kunna ta sig tur och
retur mellan anlggningen och ett av Migrationsverkets mottagningskontor (se bilagd karta,
bilaga 1). Den asylskande ska ven kunna frdas frn anlggningen till allmnna serviceinrttningar, ssom frskola, skola, tandlkare, vrdcentral, bibliotek, affr etc i den omfattning som behvs.
Det ska g att ta sig in och ur anlggningen p ett skert stt.
Landgngen ska vara handikappanpassad, vilket bl.a. innebr att barnvagn och rullstol
ska kunna fras in och ut utan hinder. Landgngen ska vara skyddstckt.
Landgngen och kajplatsen ska hllas fri frn sn och is.
Det str uttryckligen att den asylskande ska kunna ta sig till ett av Migrationsverkets mottagningskontor med ngon form av kollektivtrafik, vilket ven inkluderar bt.
S vad jag frstr finns det mjligheter fr bten att vara ute i vatten s lnge det finns kollektivtrafik ut dit. Men d kommer givetvis nsta fljdfrga, hur mycket kollektivtrafik har vi egentligen som r vattenbunden?
Ni kan lsa upphandlingen i sin helhet hr.
Tillflligt boende p passagerarfartyg/bostadsplattform