2016-02-18, 12:33
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Och det verkar inte finnas ngon begrnsning fr dumheten i detta landet..
Vad sgs som att stnga grnserna, typ fr lngesedan?

Det gr ju inte att vnda ryggen till t folk som r p flykt. Svenskarna r s kreativa och kommer p nya lsningar hela tiden. Jag undrar vad nsta lsning blir nr alla kryssningsfartyg har blivit asylboende
Citera
2016-02-18, 12:33
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbemani
Marknadsfring r viktigt

http://imgur.com/H9UUc4o

Haha, helfestligt
Citera
2016-02-18, 12:34
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Det gr ju inte att vnda ryggen till t folk som r p flykt. Svenskarna r s kreativa och kommer p nya lsningar hela tiden. Jag undrar vad nsta lsning blir nr alla kryssningsfartyg har blivit asylboende

Ja, frlt, jag halkade nstan in p rasistlinjen, jag glmde bort, hur kunde jag gra det?

Vi fr vnta och se helt enkelt, som du sa, vi r s phittiga, snart r en ny lsning nra till hands
Citera
2016-02-18, 12:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

n finns det mnga kryssningsfartyg i vrlden som Migrationsverket kan lgga vra rabarber p. Begrnsningen br ligga i hur mnga hamnar som vill ha de hr flytande hotellen i sina hamnbassnger.

Frgan r vilket som tar slut frst, kriget i Syrien eller svensk galenskap, jag har mina aningar.
Citera
2016-02-18, 12:41
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
n finns det mnga kryssningsfartyg i vrlden som Migrationsverket kan lgga vra rabarber p. Begrnsningen br ligga i hur mnga hamnar som vill ha de hr flytande hotellen i sina hamnbassnger.

Har du glmt att vi har obegrnsat med pengar nr det gller flyktingar? Vgrar hamnarna att ta emot s ppnar vi bara plnboken och ger dom mer och mer tills dom r njda och gr med p det.
Citera
2016-02-18, 12:56
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det ryktas om att bten ska slussas in i Mlaren. Vilka hamnar dr kan vara aktuella?

Nu r jag inte expert p vra sjvatten, men jag har jttesvrt att se att du ska lyckas slussa in den jttebten nnstans i Mlaren?. Nu vill jag att bten sjunker helst, och satsa dom pengarna detta jippo kostar p skola skolvrd och vra mnga svltande pensionrer
Citera
2016-02-18, 13:09
Medlem
Man har ju djuphamn fr strre btar nda inne vid mlarens utlopp i kping.. En superfrja klarar nog inte hela vgen men mindre frjor finns vl hur mnga som helst.

Bara att brja fylla upp hamnarna frn kping vsters etc..
Citera
2016-02-18, 13:11
Medlem
Gefjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
r ni skra p att det r klart med Hrnsand?
Jag har hrt att frhandlingar pgr med betydligt fler hamnlsningar. Ett rykte sger att bten ska in i Mlaren. Jag vet inte vilka stder runt Mlaren som har mjlighet att lgga till en sdan jttebt?
Vsters? Strngns?

Kping tar emot stora fartyg regelbundet ocks.

Strngns r jag vldigt tveksam p att dom klarar av det i "hamnen".

Idioti kommer det oavsett bli var den kommer hamna.
Citera
2016-02-18, 13:32
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Man har ju djuphamn fr strre btar nda inne vid mlarens utlopp i kping.. En superfrja klarar nog inte hela vgen men mindre frjor finns vl hur mnga som helst.

Bara att brja fylla upp hamnarna frn kping vsters etc..
Det hr projektet r s underbart korkat att man tror att det r en saga. Nu fattas det bara att de frtjer bten i Kping.
Sommaren rddad i den stan. Bblat(lokaltidning) skulle f fullt upp med att mrka alla otrevliga hndelser nda tills bten sjunker i dyn. S lr det g nr alla smarta migranter stllt sig p samma sida p bten s den kapsejsar. Plupp!
Lite liknande vad som hnde med regalskeppet Wasa.
Citera
2016-02-18, 13:37
Medlem
Anarkhoss avatar
Helt sjukt, aldrig slutar man frvnas ver det hr landet... Har vl redan sagts tusen gnger, men jag sger det igen: Detta kommer p ett eller annat stt sluta i ren katastrof!
Citera
2016-02-18, 13:39
Medlem
Kan inte ngon hugga av frtjningen p natten bara och sen p morgonen s har bten flutit till danskarna s att btmnniskorna blir plundrade p deras tillhrigheter.
Citera
2016-02-18, 13:49
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Frgan r vilket som tar slut frst, kriget i Syrien eller svensk galenskap, jag har mina aningar.

Definitivt kriget i Syrien men det har nog inte s stor betydelse. Kriget i Afghanistan tog vl slut fr 10-15 r sen och de fortstter att flda hit. Och Marocko ska vi inte ens prata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in