2016-02-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Mste migranterna skta allt ombord p fartyget sjlva eller kommer de 540 besttningsmedlemmarna som det finns plats fr (enligt Wiki) att tillgodose migranternas krav p adekvat service och uppassning, d.v.s. all-inclusive?

Frslaget r att Sven-Ingvars ska st fr underhllningen ombord och hitten "Tv mrka gon" r speciellt efterfrgad.
Citera
2016-02-17, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Det r bisarrt och overkligt dumt. Med minsta lilla insikt om hur mnniskor som lever under stressade livssituationer kan agera och ta sig fr, blir idn att inrtta ett asylboende p en bt som det mest korkade jag hrt i hela mitt liv. Precis allt som kan g fel - kommer att g fel. Denna idiotiska id kommer att utlsa den vrsta humanitra katastrofen i modern tid i Sverige. Jag hoppas givetvis att jag har fel, men det kan faktiskt bli nnu vrre n vad man kan frestlla sig.

Jag tycker det brjar lta som ett riktigt spnnande projekt, som en statlig upphandling (av helikoptrar) ungefr.
Vill inte g miste om vad som kan hnda med denna geniala problemlsning.
Det kan ta asyldebatten till nya hjder.
Citera
2016-02-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbielkes
Jag undrar fortfarande vad det var fr vits med att jag rstade p SD.
Varfr hrs dom inte mer i dessa frgor ?
Ngon mste ju upplysa tokdrarna som genomfr detta hur galet det r.

Desto fler invandrare som S & M importerar ju fler rster fr de och de reducerar SD utan att anstrnga sig.

Invandringen kan stoppas genom att tillgngarna tar slut eller inte lngre finns dr fr politikerna.
Citera
2016-02-17, 21:15
Medlem
Glauciuss avatar
Andra anvndare har redan pekat ut detta men det tl att upprepas.
Vilka ska f de mer exklusive hytterna? Barnfamiljer? Och om det finns fler barnfamiljer n vad det finns hytter, ska man d turas om?

En av anledningarna till att man inte lter asylboende laga mat sjlva r kontrollfaktorn. Det r en statussymbol att laga maten och bestmma vad alla ska f ta. S det knns urbota korkat att ha kryssningsfartyg dr det finns bttre och finare hytter n andra.
Citera
2016-02-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Frgan r om Sverige r ett demokratiskt land? Att inte lyssna p folket utan regeringen sitter och gr saker som de vill och tycker det lter rimligt i deras ron.

Representativ demokrati r en vl avvgd idvrld dr folkliga tokigheter inte skall kunna vnda upp och ner p ett land p kort tid. Direkt demokrati krver en hgutbildad befolkning som fattar rationella beslut. Folk i gemen r inte s upplysta att de kan formulera vettiga sikter om vldigt mnga freteelser som det grs politiska beslut om varje dag utan det riskerar att bli pbelbeslut om mjligheten skulle finnas att fatta dem p direkt basis. Det finns gott om mnniskor som r s pass korkade att de stter sig med en eller flera promille bakom ratten, knappast rtt personlighet fr att fatta vlavvgda lngsiktiga beslut.

Tnk dig den genomsnittligt begvade vnnen du har och inse drefter att statistiken gr gllande att 50% av landets befolkning r dummare n s.

Med det sagt s frsvarar jag inte alls den partipolitiska eliten som fattar helt verklighetsfrmmande beslut baserat p ideologiska grunder snarare n vetenskapliga eller demokratiska. Men man skall vara medveten om att man ofta r som man umgs eller konsumerar media. Bara fr att en viss sak skrivs p webbsidor man gillar eller forumdelar som I&I p Flashback s betyder inte det att det ligger ens i nrheten av den demokratiska opinionens sikter.
Citera
2016-02-17, 21:23
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Frslaget r att Sven-Ingvars ska st fr underhllningen ombord och hitten "Tv mrka gon" r speciellt efterfrgad.

Varfr inte Merkel och Lfven? De kunde kanske kra lite stand-up ihop... De r ju nd de tv strsta stjrnorna i hela denna migrationscirkus
Citera
2016-02-17, 21:25
Medlem
P 90-talet anvndes fartyg som flyktingboenden. Och flyktingarna stdade inte sjlva utan det fanns personal som stdade samtidigt som man har annan personal som ska aktivera flyktingarna.
Antagligen hade vra fackfreningar bestmt att srskild personal skulle stda. Tack fr att Ni valde vr lyxkryssare fr ert boende kra flyktingar.
Vra dumma politiker tvingar oss skattebetalare att betala fr allt.
Citera
2016-02-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
800 000 tusen per dygn, helt galet Hr sitter man och tror att det kommer ta stopp snart fr kommunpolitikerna sger att det r fullt, vi kan inte ta emot fler men vi svenskar r s kreativa och kommer p nya lsningar hela tiden.
Oavsett vad s r vl det hr bttre n Pite havsbad som endast kommer vara ppen fr turister under hgssongen. Hr kan flyktingarna vara ret runt. Ett boende som mste stngas under sommaren kommer bara skapa extra arbete.
Citera
2016-02-17, 21:44
Medlem
shadow666s avatar
Fr bara fler och fler anledningar till att flytta frn det hr jvla landet, det r INTE till en enda stor flyktning bt mina kra skatte pengar ska g till.. norge here i come.
Citera
2016-02-17, 21:45
Medlem
Utopiantoss avatar
Vansinnet har ntt nya hjder. Nr tar det slut?
Citera
2016-02-17, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Vansinnet har ntt nya hjder. Nr tar det slut?
senast 2018
Citera
2016-02-17, 21:46
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Oavsett vad s r vl det hr bttre n Pite havsbad som endast kommer vara ppen fr turister under hgssongen. Hr kan flyktingarna vara ret runt. Ett boende som mste stngas under sommaren kommer bara skapa extra arbete.
Har det framkommit vart hn flyktingarna skall skickas p semester hn nr det r hgssong p pite havsbad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in