Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-15, 17:47
  #1201
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det är helt sinnessjukt. Undrar hur mycket ägaren till hamnen tjänar på detta humanexperiment. Han, Pavlic Boris, eller vad han nu heter...

Om jag hade en sunkig övergiven hamn och någon sa till mig att jag får några miljoner om jag åker till Thailand och pillar mig i naveln (går under jorden), ja då vetifan om jag inte hade nappat på det.

Migverket är illa ute och huvuden kommer att rulla hur de än gör. Antingen skiter de i att använda fartyget och dras in i en helvetisk juridisk process eller så använder de fartyget med allt kaos som det innebär.
Citera
2016-06-15, 17:48
  #1202
Medlem
Lawlines avatar
Lasta båten och koppla in autopiloten mot en rysk militärhamn under någon av deras övningar så är problemet ur världen. Hur länge ska det ta innan först våldtäkten har skett? Bara att låsa in alla getter, hundar, höns och katter m.m. Migränverket har haft möjligheten att backa ur med dom gjorde det inte. Detta kommer att sluta illa om det får fortsätta.
Citera
2016-06-15, 17:55
  #1203
Medlem
Det fanns tydliga signaler när väldigt många flyktingar startade sin resa förra hösten för att efter någon eller några månader invadera Sverige. Hade halvfigurerna i regeringen reagerat och inte hemligstämplat denna vetskap och vidtagit åtgärder hade aldrig denna situation uppstått.

Bättre låta det gå åt h-e än att vidta åtgärder och av vissa kallas rasist.

"Vad vi vet nu är att Ocean Galas ägare är helt övertygade om att de inte bara har rätt att lägga till i Utansjö utan även att de har ett avtal med Migrationsverket om att ta emot asylsökande.
Avtalet bekräftas av Migrationsverket – som dock säger att det inte är så sannolikt att någon faktiskt kommer att flytta in på fartyget. Asyltrycket är nämligen inte i närheten av vad det var när avtalet ingicks och i dag finns bättre alternativ. Betala lär de få göra ändå.
Vad vi också vet är att kommunalrådet Fred Nilsson (S) är förbannad. Förbannad på hamnägaren som han och kommunen menar bryter mot lagen som upplåter plats till Ocean Gala trots att tillstånd saknas. Förbannad på Migrationsverket som inte berättat vad som skulle hända."
Citera
2016-06-15, 17:55
  #1204
Medlem
Badios avatar
Är väl bara att förhala tills tillstånden går ut 1:a juli.

Idioterna på migverket som förlängde när första tidfristen gick ut borde få betala ur egen ficka om det nu blir något.

Citat:
Enligt avtalet skulle detsamma upphöra om inte leverantören fått alla tillstånd och påbörjat uppdraget inom två månader, dvs den tredje maj.
Citat:
När så inte var fallet, valde Migrationsverket att förlänga tidsfristen med ytterligare två månader.
Citera
2016-06-15, 17:56
  #1205
Medlem
dacks avatar
Största händelsen i byhelvetet sedan 1975 då cirkus scott kom till högakusten om man skall tro horan marion Andersson som är helt lyrisk och påtänd av godhetsknark när hon går omkring och arbetar ideellt i någon liten sketen kyrklig församling med flyktingar så nu lär hon nog få sprutorgasm när antalet ausländer ökar från 150 till 1850 stycken.
Citera
2016-06-15, 18:02
  #1206
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

@Afrosvensk

Och jag undrade om inte Tandberg (avsiktligt?)missuppfattade frågan om säkerhet?
Jag tror frågan gällde säkerheten ombord. Men det kanske bara är för att jag är skeptisk mot den.
Vakterna på t ex Finlandsfärjorna får ju slänga folk i arresten och polis möter sen upp på kaj.
Men där kanske finsk lag gäller?
Säkerheten för kringboende har jag inte ens hunnit oroa mej för. Men det kommer.
Till sjöss gäller andra regler. Det här fartyget kommer vara ankrat i hamn och således gäller svensk lag 100%. Man kommer inte kunna slänga bångstyriga asylanter i fartygets arrest. Frågan är hur man gör med besökare, många av asylanterna lär vilja ta emot släktingar och annat på besök. Hur ordnar man så att obehöriga inte går in och ställer till problem.

Det hade väl varit lämpligare att ankra fartyget vid en större stad - men det är klart att då hade hamnavgiften varit skyhög.
Citera
2016-06-15, 18:04
  #1207
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Största händelsen i byhelvetet sedan 1975 då cirkus scott kom till högakusten om man skall tro horan marion Andersson som är helt lyrisk och påtänd av godhetsknark när hon går omkring och arbetar ideellt i någon liten sketen kyrklig församling med flyktingar så nu lär hon nog få sprutorgasm när antalet ausländer ökar från 150 till 1850 stycken.

Detta borde vara större än till och med Cirkus Scott.

Det kommer att gå ca 70 kåta arabhannar per svensk tonårsdotter, i det lilla samhället.
Citera
2016-06-15, 18:16
  #1208
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Undrar hur tankarna går hos infödingarna i människobyn, brända jordens taktik kanske vore något.
Jag tror att brända båtens taktik har större förutsättningar till framgång.
Citera
2016-06-15, 18:20
  #1209
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror att brända båtens taktik har större förutsättningar till framgång.


Det är ju inte helt omöjligt att de kommer att tutta på själva, antingen av misstag eller pga diverse konflikter eller rent allmänt missnöje med nåt.
Citera
2016-06-15, 18:22
  #1210
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror att brända båtens taktik har större förutsättningar till framgång.
Det är inte självklart att alla i byn tycker att det är en dålig idé. För det finns några fördelar för dem. Samhällsservicen lär öka. Detta kan leda till att de får en närakut, en polisstation, systembolag, mataffärer, kaféer osv. En rad arbetstillfällen lär också komma med asylanterna. Och i och med att flera kommer att arbeta i den lilla byn så kommer fastighetspriserna att öka, för den i byn som tänkt sälja sitt hus är det rätt bra läge.

Följden blir dock en enormt ökad otrygghet, en by under belägring av kåta arabhannar.
Citera
2016-06-15, 18:25
  #1211
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Det är inte självklart att alla i byn tycker att det är en dålig idé. För det finns några fördelar för dem. Samhällsservicen lär öka. Detta kan leda till att de får en närakut, en polisstation, systembolag, mataffärer, kaféer osv. En rad arbetstillfällen lär också komma med asylanterna. Och i och med att flera kommer att arbeta i den lilla byn så kommer fastighetspriserna att öka, för den i byn som tänkt sälja sitt hus är det rätt bra läge.

Följden blir dock en enormt ökad otrygghet, en by under belägring av kåta arabhannar.
Menar du att det är fler bybor än Maaaarion som uttalat extatisk lycka?
Citera
2016-06-15, 18:28
  #1212
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Menar du att det är fler bybor än Maaaarion som uttalat extatisk lycka?
Nej, bara att det finns vissa aspekter som faktiskt är positiva för byborna. Det finns väl ingen i den där byn som inte skulle bli glad av en mataffär, ett kafé, en kebabgrill osv.

Därmed inte sagt att de flesta i byn inte fattar att de positiva effekterna är ingenting jämför med de negativa konsekvenserna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback