Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Går det verkligen inte att spara ihop 50 000:- så menar jag att man inte har råd att låna de heller.
Fast det där är ju en meningslös kommentar kan jag tycka. Det finns många som lånar till både hus, bil, båt, m.m. som skulle kunna spara i hop till det innan. Problemet är att det tar lång tid och man kanske vill kunna köpa saken medans man fortfarande kan stå upprätt.
TS vill nog renovera kök och badrum ganska snart. Eftersom TS skriver att han betar av bolånen så verkar det finnas utrymme i ekonomin. Att låna 50 kkr gör det möjligt att renovera omgående i stället för att vänta x antal månader/år. Det kan jag tycka att det är värt pga att det kanske är i renoveringsbehov eller så vill man få längre tid att njuta av ett nyrenoverat kök/badrum när man själv bor i huset.
Jag tycker du ska prata med banken och förklara situationen. Att du klarar att betala lånen själv är ju superbra och att ni har gift er borde förbättrat situationen för banken. Är ni två som står på lånen ökar bankens säkerhet vilket borde göra att ni både kan låna mer och kanske få lägre ränta.