• 1
  • 2
2016-02-17, 10:25
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-Deed
skulle det lätt höja värdet ordentligt på huset.

Påverkar verkligen ett renoverat badrum och kök värdet på ett hus? Och gör det verkligen det "ordentligt"?

En kompis sålde sin lägenhet nyligen. Fräsht nästan oanvänt kök (kompisen jobbar utomlands) med rostfria vitvaror från tyskland. Allt detta revs ut och kördes till soptippen av den nya ägaren som ville ha nytt och fräsht!
Citera
2016-02-17, 10:29
Medlem
Conceptions avatar
Min erfarenhet säger att ett egenrenoverat badrum för 20k höjer inte huset ett skvatt. Det snarare sänker det så länge du själv inte har en behörighet när det gäller badrum.

Att köpa ett hus där ägaren själv renoverat ett badrum är en stor risk.
Citera
2016-02-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Min erfarenhet säger att ett egenrenoverat badrum för 20k höjer inte huset ett skvatt. Det snarare sänker det så länge du själv inte har en behörighet när det gäller badrum.

Att köpa ett hus där ägaren själv renoverat ett badrum är en stor risk.

Ett nytt kök är ju gammalt om 5 år så skall du inte sälja de närmsta 5 åren så tjänar du inget på detta. Däremot kan bostaden värderas upp kortsiktigt med nytt kök men det har man bara nytta av om man vill låna mer eller har topplån som man vill ha ner till bottenlån. Men om jag förstått svennebanan och kurtan rätt så tillåter inte banker topplån längre så då har man endast nytta av att värdera upp bostaden om man vill låna ännu mer. En del människor vill ju låna så mycket de bara får och andra vill ha så lite lån som möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in