2016-02-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Grov vårdslöshet kan jag förstå om dom nu kört om andra som stannat. Men det där med grovt rattfylleri måste väl ändå vara något av en gissning?

http://www.dn.se/sthlm/tre-doda-efte...-i-sodertalje/

Den som satt fastklämd satt troligen bakom ratten då kanske. Och så tog de ett blodprov på denne.
Tror de får fram sådant relativt snabbt.

Var det fyllekörning så tycker jag inget synd om de omkomna. Självsanering.... Bra de for i drickat istället för att krocka med någon stackare.
Citera
2016-02-13, 12:17
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Nja. Ett samtal som anmälde att bommen var trasig inkom först. Efter en kvart kom ett samtal om att nån åkt ner i vattnet. Om det stämmer indikerar det ju att bommen var trasig innan olyckan, ingen skulle rimligtvis dröja en kvart med att anmäla ett fall från en bro?

Fast lyssnar man på vad hon på polisen säger så säger hon ju "... En person som ringt in och sagt att man tror sig sett någon köra genom bommen och utför bron"...
Går ju att tolka som att någon sett nån helt enkelt köra igenom bommen så att den pajar och sen ösa ner över bron.
Citera
2016-02-13, 12:18
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soucu
Största trafikfaran på den bron är främst stressade arbetare på Scania som ligger i vänsterfilen på södergående och kastar sig två filer höger strax efter bron på väg till jobbet.
Men det är södergående och i morgonrusningen, detta skedde i norrgående och natten till lördag...
Citera
2016-02-13, 12:19
Medlem
JustZlatans avatar
Kommer kropparna att obduceras för att visa om de hade droger i kroppen?
Citera
2016-02-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iRosaHelikopter
Varför landade de i vattnet då om hela bron är 60 m?

Förmodligen körde långsamare än 100km/h i ögonblicket då de passerade över kanten. I alla fall inte några 200 blås som några spekulerar i.
Citera
2016-02-13, 12:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Förmodligen körde långsamare än 100km/h i ögonblicket då de passerade över kanten. I alla fall inte några 200 blås som några spekulerar i.
Dom kan ju ha bromsat, men för sent, och kanat över kanten i måttlig hastighet.
Citera
2016-02-13, 12:26
Bannlyst
Kvinnlig förare?
Citera
2016-02-13, 12:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Nu har jag inte läst hela tråden (ursäkta) men är det inte oerhört märkligt att de inte blivit identifierade? Eller, är det månne så att någon av dem ej blivit identifierad och då väntar man hellre med att gå ut med någons identitet, i fall att det tredje offrets anhöriga då kan bli oroliga? Det jag vill få sagt, svårt detta, är att man inte går ut med någons identitet (om man nu har någon fastställd) för att inte skapa oro och kaos i familjer som brukar umgås med de andra - om man nu hade gått ut med identitet.

Nej, jag ger mig - får inte fram vad jag menar...

Citera
2016-02-13, 12:32
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Vad mummlar du om? Har du ens läst mitt inlägg?

Det tar 2.3 sekunder att falla från bron:
Sqrt(2 * 26.5 /9.81) = 2.3s

Har man en hastighet på 100km/h framåt, färdas man ca 60m under den tiden.
2.3 * 100 / 3.6 = 63.9m

Dags att repetera mellanstadiefysiken?
Har du med i beräkningen hastighetsminskningen av att köra igenom bommen, eventuell inbromsning när han inser vad som kommer att ske efter att ha kört igenom bommen + eventuell minskning av hastigheten av att taket eventuellt skalas av mot den nedåtgående bron?
Citera
2016-02-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Fast lyssnar man på vad hon på polisen säger så säger hon ju "... En person som ringt in och sagt att man tror sig sett någon köra genom bommen och utför bron"...
Går ju att tolka som att någon sett nån helt enkelt köra igenom bommen så att den pajar och sen ösa ner över bron.
tidigare stod det att de fått ett samtal om att bommarna var trasiga och att de efter en kvart fått ett samtal från nån som kanske sett nån köra ner i vattnet.
Här står det att de fått samtal om trasig bomm 02.18, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22257041.ab
Och i TV-sändningen här http://www.expressen.se/nyheter/bil-...ner-i-vattnet/ säger de att de fått ett samtal 02.34 att bommarna är trasiga och att de skickat en patrull, strax senare ringer nån och säger att nån nog kört ner i vattnet.
Så det lät som att det enbart var trasig bom som rapporterades först och en lång stund innan olyckan alltså.Men det kanske inte stämmer.
Citera
2016-02-13, 12:35
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ja, och skyltar som varnar för bron förstår du dig inte på?
Ja, och kombinationen av stillastående bilar och blinkande rödljus borde också kunna vara en indikation...
Citera
2016-02-13, 12:35
Medlem
EricBlairs avatar
Tre vuxna personer säger Eva Nilsson på polisen. Står så på Fria Tider. Alltså ingen barnfamilj vilket är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in