Citat:
Ursprungligen postat av
Handeldvapen
Vilka belägg det finns? En massa vittnen.
Och om de nu missat varningssignalerna men ser kön - varför minskade de inte farten?
Om de missat kön men ser varningssignalerna - varför minskade de inte farten?
Att de skulle missa både varningssignalerna och kön som de de facto väjde för - hur kan man se det som en olycka då?
"Olyckan" består i att de inte var på det klara med var, när och vilken typ av bro det handlade om.
Det är en tragisk händelse men min empati för dem är noll i nuläget.
definitionen lägger jag mig inte i, vad jag menar är att det finns en logsik anledning till att de tog sig förbi på sidan, då föraren alldelses för sent fattat att bilarna framför står still.
att de inte fattat, eller uppfattat, de blinkande ljusen kan säkert hänföras till möjligen droger eller annat som försigått i bilen som tagit förarens uppmärksamhet. Vi kan väl vara överens om att OM föraren fattat att ljusen var en varningsignal för broöppning, då hade han bromsat. Varför han missar detta kan säkerlige hänföras till att han aldrig kört sträckan innan i kombination med andra orsaker, kanske alkohol, kanske en massa stim i bilen, bråk i bilen, eller pillande på mobilen. Precis som vid flygolyckor är det samverklande faktorer som gör att det går åt helvete. Jag lägger ingen värdering i det hela, jag bara försöker förklara.
och jag tror att föraren drar på då han inser att han smällt en backspegel och fortfarande inte fattar att bron är uppe.
Det finns andra flygolyckor där man i efterhand inte kan begripa hur pilotens hjärna gjort så fel, bla en start i Taiwan från fel startbana som var under lagning. Piloten överlevde och var helt säker på att han stod vi den andra banan och han visste tom att den första var under lagning. Han kunde själv aldrig fatta hur han kunde gjort så fel. och här var inga droger inblandade, mö´jligen stress.
Så det behöver inte vara droger, det kan vara ren ouppmärksamhet där hjärnan i stress bara kan hantera ett problem i taget så att säga.