Citat:
Ursprungligen postat av
JohanElias
jaha, så något jag upplevt själv är fantasier? tro fan jag har körkort. jag skrev att föraren var ouppmärksam innan, såg inte varningssignalerna. Jag förklarar vad som händer efter att de uppfattar kön. och vilka bekägg finns det för att de uppträdde märkligt mer än att de missat eller inte fattat varningssignalerna långt innan? sitter man o pillar med mobilen är det lått hänt och föraren hade ingen aning om denna bro vilket majoriteten av de som färdas här har.
jag förminkar inte deras skuld, föraren är ansvarig för bilen, men det är en förklaring. finns exempel på flygolyckor där två piloter suttit och pillat med något mindre problem i cockpit utan att inse att planet var sjunkande, och när det upptäcks är det försent.
Vilka belägg det finns? En massa vittnen.
Och om de nu missat varningssignalerna men ser kön - varför minskade de inte farten?
Om de missat kön men ser varningssignalerna - varför minskade de inte farten?
Att de skulle missa både varningssignalerna och kön som de de facto väjde för - hur kan man se det som en olycka då?
"Olyckan" består i att de inte var på det klara med var, när och vilken typ av bro det handlade om.
Det
är en tragisk händelse men min empati för dem är noll i nuläget.