2016-02-15, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Alltså...har du körkort själv? Du inser att de hade ett dåligt trafikbeteende flera hundra meter innan flygfärden va? Det du säger, din teori, är helt orimlig och sagt av en mycket oerfaren person.
Det är för mycket sakfel och fantasier i din text.

Det är knappt värt att kalla händelsen för en olycka eftersom de betedde sig märkligt under för lång sträcka. Något de omedelbart fick betalt för.

De buskörde, lekte och satte andras säkerhet på spel med följden att deras bleka, skalliga, överfeta brittiska Gud med fotbollströja kallade hem dem direkt.

jaha, så något jag upplevt själv är fantasier? tro fan jag har körkort. jag skrev att föraren var ouppmärksam innan, såg inte varningssignalerna. Jag förklarar vad som händer efter att de uppfattar kön. och vilka bekägg finns det för att de uppträdde märkligt mer än att de missat eller inte fattat varningssignalerna långt innan? sitter man o pillar med mobilen är det lått hänt och föraren hade ingen aning om denna bro vilket majoriteten av de som färdas här har.

jag förminkar inte deras skuld, föraren är ansvarig för bilen, men det är en förklaring. finns exempel på flygolyckor där två piloter suttit och pillat med något mindre problem i cockpit utan att inse att planet var sjunkande, och när det upptäcks är det försent.
Citera
2016-02-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det varnas för broöppning en kilometer innan bron med ljus på båda sidor av vägen. De ljusen ser du från flera hundra meters håll så du har kanske 2km förvarning innan du når fram till broslutet. Även om du kör i 120 där (vilket du inte får där) så har du kring en minut eller så på dig att inte köra ihjäl dig.
Sen dyker det upp ännu fler lampor som du ser runt 5-600m innan det är för sent och sedan ytterligare en uppsättning när det är 130m kvar till döden, där finns dessutom en uppsättning bommar. Sen kommer det ytterligare ljus och bommar när det är 30m kvar tills vägbanan försvinner ut i tomma intet. Det går helt enkelt inte att missa om man inte är full, påtänd, blind eller sover.

Tack. Då undrar jag vad som hände.
Bommarna öppnades inte och de hade bråttom...?
Citera
2016-02-15, 01:50
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Samma verk säger att en bom var skadad. Hoppade bilen över den andra?
http://www.dn.se/sthlm/inget-antyder...identifierade/

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hm, ja där stod det lite tydligare att det bara var en trasig bom även om jag inte skulle utesluta att det bara är en kommunikationsmiss. Nedanstående pekar dock skarpt på att det bara var en trasig bom och det är ju lite konstigt.

Vet inte om ni (eller jag) missförstått något men enligt en intervju med ett vittne så skadades bommen av de omkomnas bil, den var hel innan.
Citera
2016-02-15, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
70 km/h på vägrenen säger en del uppgifter här....inte så mycket

Tack. Men vad hände då?
Bommarna öppnades inte och hade bråttom.
Citera
2016-02-15, 01:52
Medlem
JackBlacks avatar
Enligt uppgift lämnade de spelningen i Norrköping ungefär kl 21 och var då på bra humör. De skulle då åka till hotellet vid Arlanda för att sedan ta flyget nästa dag. Men att åka från Norrköping till motorvägsbron tar ungefär 1,5 timmar. Olyckan inträffade 02:18 vilket alltså lämnar nästan fyra timmars tidslucka.

Frågan är vad de gjort då. Med tanke på att polisen misstänkte grovt rattfylleri (vilket de inte skulle påstå utan tekniska bevis) så borde de ha konsumerat alkohol under de timmarna. Det betyder visserligen inte att föraren gjort det men man vet ju aldrig...
Senast redigerad av JackBlack 2016-02-15 kl. 01:55.
Citera
2016-02-15, 01:54
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
jaha, så något jag upplevt själv är fantasier? tro fan jag har körkort. jag skrev att föraren var ouppmärksam innan, såg inte varningssignalerna. Jag förklarar vad som händer efter att de uppfattar kön. och vilka bekägg finns det för att de uppträdde märkligt mer än att de missat eller inte fattat varningssignalerna långt innan? sitter man o pillar med mobilen är det lått hänt och föraren hade ingen aning om denna bro vilket majoriteten av de som färdas här har.

jag förminkar inte deras skuld, föraren är ansvarig för bilen, men det är en förklaring. finns exempel på flygolyckor där två piloter suttit och pillat med något mindre problem i cockpit utan att inse att planet var sjunkande, och när det upptäcks är det försent.
Vilka belägg det finns? En massa vittnen.
Och om de nu missat varningssignalerna men ser kön - varför minskade de inte farten?
Om de missat kön men ser varningssignalerna - varför minskade de inte farten?

Att de skulle missa både varningssignalerna och kön som de de facto väjde för - hur kan man se det som en olycka då?
"Olyckan" består i att de inte var på det klara med var, när och vilken typ av bro det handlade om.
Det är en tragisk händelse men min empati för dem är noll i nuläget.
Citera
2016-02-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Enligt uppgift lämnade de spelningen i Norrköping ungefär kl 21 och var då på bra humör. De skulle då åka till hotellet vid Arlanda för att sedan ta flyget nästa dag. Men att åka från Norrköping till motorvägsbron tar ungefär 1,5 timmar. Olyckan inträffade 02:18 vilket alltså lämnar nästan fyra timmars tidslucka.

Frågan är vad de gjort då. Med tanke på att polisen misstänkte grovt rattfylleri (vilket de inte skulle påstå utan tekniska bevis) så borde de ha konsumerat alkohol under de timmarna.

Även managern...? Oansvarigt.
Citera
2016-02-15, 01:55
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Även managern...? Oansvarigt.
Vet inte. Men polisen har ju misstänkt grovt rattfylleri...
Citera
2016-02-15, 01:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Frågan är vad de gjort då. Med tanke på att polisen misstänkte grovt rattfylleri (vilket de inte skulle påstå utan tekniska bevis) så borde de ha konsumerat alkohol under de timmarna.

De har väl varit och klubbat då i ett par timmar vilket gjort de redlösa eller på gränsen åtminstone att en ska varit nykter nog för att ens kunna ratta bilen. Sedan sov de nog i bilen förutom föraren som ävn han var trött och mest ville gå och lägga sig och därmed ville till Arlanda fortast möjligast och gasade på och var inte helt kry i skallen och det gick som det gick.
Citera
2016-02-15, 01:58
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Vet inte om ni (eller jag) missförstått något men enligt en intervju med ett vittne så skadades bommen av de omkomnas bil, den var hel innan.
Ja, en bom. Men det fanns två efter varandra.
Citera
2016-02-15, 02:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Smuggla öl på flygplan? Har du någonsin flugit?

Själv gissar jag på att föraren somnat, kanske i kombination med att han inte var helt nykter.

Men somnat då han kört om fler fordon och bytt fil, kunde han sova och göra allt detta?
Citera
2016-02-15, 02:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Frågan är vad de gjort då. Med tanke på att polisen misstänkte grovt rattfylleri (vilket de inte skulle påstå utan tekniska bevis) så borde de ha konsumerat alkohol under de timmarna. Det betyder visserligen inte att föraren gjort det men man vet ju aldrig...

Deras spelning skulle väl börja kl. 21.30 (började 21.45, har jag för mig att killen som delade loge med dem sa). De spelade 45 min. Då var kl. ca 22.30. Sedan skulle de packa ihop och åka mot hotellet. Kanske käkade de något innan de åkte. Var hittar du fyratimmarsluckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in