2016-02-14, 22:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är en Japansk bil, och inte så liten heller. I övre mellansegmentet vad gäller status/kvalitet så en Qashqai av 2016 års modell är definitivt ingen skitbil.
Säkert inte men jag förstår inte heller hur dom förutom personligt bagage lyckats klämma in trumset, bas, gitarrer, keyboards, förstärkare etc etc. Eller kanske indieband ofta har lånad eller minimalistisk utrustning.
Citera
2016-02-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Inte fasen vet jag. Jag hänger bara upp det på att de inte borde gå ut med att de misstänker rattfylla om de inte har analyserat blodet.
Länka till en olycka, företrädesvis med förolyckad förare där de sagt att de misstänker rattfylla utan att ha analyserat blod eller utandningsluft.

Kan ju varit så att man hittade fullt med ölburkar eller spritflaskor i bilen. Det betyder inte att föraren var onykter men det kan nog göra att polisen åtminstone misstänker rattfylleri. Det eller vittnesmål antingen från spelningen eller kanske något mackbiträde på vägen som meddelat att sällskapet betett sig onyktert. Eller så kan det vara tidigare problematik eller domar från England.
Eller så är det bara lösa antaganden.
Citera
2016-02-14, 22:30
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Säkert inte men jag förstår inte heller hur dom förutom personligt bagage lyckats klämma in trumset, bas, gitarrer, keyboards, förstärkare etc etc. Eller kanske indieband ofta har lånad eller minimalistisk utrustning.
Man har personliga instrument som gitarrer och ev. cymbaler med sig.
Backline och PA finns givetvis på plats.
När turnerade du senast?
Citera
2016-02-14, 22:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Ett band som just har signat med ett bra skivbolag och skall åka till USA i mars.
Självmord, njaa....

Nja, å andra sidan brukar inte självmordsbenägna tänka särskilt rationellt eller framförhållet.

Föraren kan ha tagit tunga droger, fått en psykos eller vad som helst.
Citera
2016-02-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Frågar igen.

Smuggla öl på flygplan? Har du någonsin flugit?

Själv gissar jag på att föraren somnat, kanske i kombination med att han inte var helt nykter.
Citera
2016-02-14, 22:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Man har personliga instrument som gitarrer och ev. cymbaler med sig.
Backline och PA finns givetvis på plats.
När turnerade du senast?
När mina bekanta i olika konstellationer turnerar gör dom det i buss eller med massiv släpvagn. Med alla sina instrument. Som tar gott om plats. Därav min fråga om hur moderna indieband fungerade.

Inte ens ett svenskt dansband får plats med sina prylar och sig själva i en SUV men det är ju skönt att höra att prylfixeringen minskat och att moderna rockband är mer spartanska.
Citera
2016-02-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

EDIT: Tvåa på den pucken...

Antar att backline och PA fanns på plats. Så kanske tre gitarrcase, någon väska och kanske några cymbaler och virvel. (Såg en bild från spelningen och jag tror få engelska band trycker upp studiefrämjandets logotyp på bastrumman.)
Citera
2016-02-14, 22:37
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Smuggla öl på flygplan? Har du någonsin flugit?

Själv gissar jag på att föraren somnat, kanske i kombination med att han inte var helt nykter.
Jag har flugit och det var en ironisk fråga, därav tror du.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellcrime
Antar att backline och PA fanns på plats. Så kanske tre gitarrcase, någon väska och kanske några cymbaler och virvel. (Såg en bild från spelningen och jag tror få engelska band trycker upp studiefrämjandets logotyp på bastrumman.)
Låter bra, så var fordonets storlek utesluten ur ekvationen.
Citera
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nja, å andra sidan brukar inte självmordsbenägna tänka särskilt rationellt eller framförhållet.

Föraren kan ha tagit tunga droger, fått en psykos eller vad som helst.
Han kunde ha druckit alkohol också.
Men det gjorde han inte därför att han skulle köra tillbaka till hotellet efteråt,
enligt vittnesberättelse av bandet de delade loge med.
Citera
2016-02-14, 22:39
Medlem
Har jag uppfattat det rätt att det var endast en av de två bommarna som bilen har åkt igenom? Om så var fallet, hur kan det gå ihop? Borde han inte ha rammat båda?
Citera
2016-02-14, 22:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är märkligt helt enkelt. Självmordsteorin kan nog avfärdas.

Och bilen har utan tvekan styrts de sista km/meterna, dels är det en kurva som upphör bara 400 meter från bron (16 sekunder med deras fart) och dels har de ju gått ut i vänsterfil och kört om bilar som väntade på broöppningen i högerfilen. Ändå syns inga bromsljus!

Detta är Flashback och man kan spekulera, och min spekulation nu går ut på att alla 5 inklusive föraren var höga som hus, och helt felbedömde situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in