Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Är jag löjlig och hugger vilt omkring mig för att jag efterfrågar exempel på att polisen talat om misstänkt rattfylla enbart på indicier i andra fall? Det verkar ju gå rätt trögt med sådana exempel så så värst vanligt verkar det inte vara. Jag tycker det är mer löjligt att kalla mig löjlig i så fall.
Nej det finns inget som tyder på att de bara kört sönder en bom, tvärt om säger trafikverket att alla skyddsanordningar funkade som de skulle vilket innebär att alla bommar var nere.
Om du inte tror mig får du leta på polisens händelserapportering, jag tänker inte göra det åt dig så du får tro precis vad du vill. Så tror jag tills vidare precis vad jag vill om att det skedde nån prioriterad kontroll av alkohol i blodet. Hur löjligt du än tycker det eller jag är. Mitt råd är: Släpp det, information lär komma.
Angående bommarna enligt Expressen:
Citat:
Vad man dock ännu inte kan förklara, och vad som ännu är ett mysterium, är varför den första bommen, 100 meter innan bron, gick sönder samtidigt som den andra bommen, precis innan bron, inte gick sönder.
– Vi vet inte om den är gjord av ett annat material eller vad det kan bero på. Kanske har den bara böjts. Det kan också vara så att den slog sönder taket på bilen, det är inget vi kan slå fast i nuläget, säger Johan Sjöholm.
Det finns mycket motsägande information än så länge, föga förvånande imho.