2016-02-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad har dom för alkoholregler i England? Min gissning är att chauffören ej var helt nykter! De ses ju dricka något på en av bilderna precis innan spelning. Sen undrar jag varför alla stod på kö i högerfilen?
Var det helt fritt i vänsterfil?
Tror det är fyra gånger högre än i Sverige. Du ska kunna ta ett par pints och ratta hem. Däremot kan brist på nykterhet räknas in i straffet om du orsaker en olycka.

Det jag inte begriper är hur folk tycks tro att omdömet totalt försvinner med alkohol i blodet. Visst blir en mer riskbenägen men är det inte koordination och reaktionstid som tar mest stryk? (För att omdömet ska vara så påverkat att en tror att en kan flyga under en öppnad bro torde det vara tal om en riktig karatefylla. Och då är det en bedrift i sig att ta sig från Peking till Tälje utan att trilla av vägen.)
Senast redigerad av hellcrime 2016-02-14 kl. 22:55.
Citera
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Finns inga. Vore föraren redlös så måste alla andra ha varit det samma eller medvetslösa. Inte ett troligt scenario. Nej, ju mer man tänker på det ju mer lutar det åt en medveten handling.
Olyckan kanske inte går att förklara?
Om alkohol och/eller annat har använts kommer det ut till allmänheten eller tystas det ner?
Citera
Medlem
Managern var ju 33 år, så kanske han blev sjuk?
Hjärtinfarkt tex har ju hänt på så unga.
Citera
2016-02-14, 22:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Förstår inte heller varför utvidgat självmord skulle vara osannolikt just i det här fallet. Det mesta tyder på att föraren beslutsamt ignorerat samtliga varningar och tagit i för kung och fosterland fram tills dödsstöten.
Citera
2016-02-14, 22:56
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Om alkohol och/eller annat har använts kommer det ut till allmänheten eller tystas det ner?
Det kommer att komma ut om så var fallet.
Citera
2016-02-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Det låter på Polisen som de inte utreder särskilt noga eftersom alla är döda. Men det borde de väl göra ändå??
Citera
2016-02-14, 22:59
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Förstår inte heller varför utvidgat självmord skulle vara osannolikt just i det här fallet. Det mesta tyder på att föraren beslutsamt ignorerat samtliga varningar och tagit i för kung och fosterland fram tills dödsstöten.

Droger/sjukdom låter mer sannolikt, men vi får se vad som kommer fram i media.

Citat:
Det mesta tyder på att föraren beslutsamt ignorerat samtliga varningar och tagit i för kung och fosterland fram tills dödsstöten.

Eller så kan föraren har varit på droger eller förlorat medvetandet som orsakade olyckan?
Citera
2016-02-14, 22:59
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Utvidgat självmord med fyra icke anhöriga har visserligen inträffat, men är osannolikt.
Citera
2016-02-14, 23:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Managern var ju 33 år, så kanske han blev sjuk?
Hjärtinfarkt tex har ju hänt på så unga.

Jag tycker att sådana plötsliga händelser (hjärtinfarkt, eller någon form av tekniskt fel på bilen) faller rent statistiskt. De hade kört i drygt 1 timme från Norrköping. För att ett plötslig oväntad händelse ska kunna vara orsaken så måste den i princip inträffa inom några sekunder från brokanten.

Det är helt enkelt för osannolikt.
Citera
2016-02-14, 23:02
Medlem
Citat:

För mig är det osannolikt just på grund av den bristande lokalkännedomen, han visste med största sannolikhet inte vad för bro det var.
Sen känns det väldigt spontant i så fall, passande att det kom en broöppning så slår han till.
Dessutom kunde han inte veta att bron fortfarande var öppen när han drog på, kan inte vara lätt att se.
Så nej det känns väldigt osannolikt tycker jag.
Citera
2016-02-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellcrime
Tror det är fyra gånger högre än i Sverige. Du ska kunna ta ett par pints och ratta hem. Däremot kan brist på nykterhet räknas in i straffet om du orsaker en olycka.

Det jag inte begriper är hur folk tycks tro att omdömet totalt försvinner med alkohol i blodet. Visst blir en mer riskbenägen men är det inte koordination och reaktionstid som tar mest stryk? (För att omdömet ska vara så påverkat att en tror att en kan flyga under en öppnad bro torde det vara tal om en riktig karatefylla. Och då är det en bedrift i sig att ta sig från Peking till Tälje utan att trilla av vägen.)
Ja dom hade ju faktiskt avverkat sträckan Norrköping-Södertälje, 1,5 timmes körning i 13 mil utan problem! Helt obegriplig olycka även om chauffören inte va helt nykter! Helt sjukt!
Citera
2016-02-14, 23:03
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Om bandet i och med att man fått nytt skivkontrakt och såg en underbar framtid, beslutade att sparka managern skulle detta kanske vara möjligt.
Men föräldrarna berättar om hur nära bandmedlemmarna och managern stod varandra och att de verkligen älskade honom, så jag är skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in