2016-02-14, 23:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
För mig är det osannolikt just på grund av den bristande lokalkännedomen, han visste med största sannolikhet inte vad för bro det var.
Sen känns det väldigt spontant i så fall, passande att det kom en broöppning så slår han till.
Dessutom kunde han inte veta att bron fortfarande var öppen när han drog på, kan inte vara lätt att se.
Så nej det känns väldigt osannolikt tycker jag.

Han visste med största sannolikhet att det innebar fara att passera alla varningssignaler på en bro. En bro visste han nog vad det var för något. Broöppningar är inte unikt för Sverige inte.

Hade inte broöppningen pågått hade han kanske kraschat bilen efter bron ändå. Vem vet.
Det är väl lika osannolikt att han fick plötsligt hjärtstillestånd el. dyl. under en pågående broöppning.

Droger, visst. Jag är inne på det också. Man blir bränd i skallen av droger men frågan är om man blir så bränd att man kör så här ofattbart vårdslöst under en pågående broöppning trots alla varningar.
Citera
2016-02-14, 23:15
Medlem
Men nu lär det väl bli hårdare bommar eller hinder i fortsättningen ??
Citera
2016-02-14, 23:17
Medlem
Knappast, lol.

Trötthet, droger/alkohol. Vi vet i veckan.
Citera
2016-02-14, 23:18
Medlem
Är inte speciellt förtjust i pop och måste erkänna att jag gläds åt nyheten. Hoppas det inte leder till att en massa idioter börjar hylla dessa nollor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardyman
Intressant att se hur kommentarerna ändrat karaktär nu. Var är alla som var så snabba med att skriva kommentarer om berikare, invandrare och allehanda rasistiska kommentarer m.m? Fattar ni inte att ni gör er till åtlöje. Synd, för detta forum skulle kunna vara riktigt bra annars.

Inte för att jag bryr mig om kuksugarna som pekade ut varenda blatte på världskartan men har du aldrig haft fel?
Citera
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Men nu lär det väl bli hårdare bommar eller hinder i fortsättningen ??
Nej, bommarna är inte avsedda som hinder, de ska varna. Om du måste, t.ex. om du är på fel sida, kan du med lätthet köra igenom.
Citera
2016-02-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Nej, bommarna är inte avsedda som hinder, de ska varna. Om du måste, t.ex. om du är på fel sida, kan du med lätthet köra igenom.

Då får det bli något hårt före "stupet". För det lär ju va bättre att krocka än att flyga 26 meter.
Citera
Medlem
Vill minnas att det i början av tråden stod att föraren trots att han var död,var misstänkt för grovt rattfyllerbrott,kanske innefattar även drogfylla?

Får en så läskig känsla att om det var managern som körde,så har han fått en knäpp.
Hatar meningen "utvidgat självmord",skulle det vara något förmildrande?
En idiot vill ta sitt liv och gör det med fyra andra,han tar sitt liv och mördar fyra ungdomar
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det kan vara värt att notera att vägen är 3-filig på den plats där man ska stanna om det är öppning (dvs före den första bommen). Troligvis stod det bilar och väntade i de två högra körfälten och olycksbilen körde förbli i det vänstraste? Tror inte det skulle finnas plats att klämma sig förbi om det stod bilar i alla 3 körfälten.
Citera
2016-02-14, 23:21
Medlem
Om man utesluter självmord och alkohol och droger. Sen natt personen som kör är trött. Han kör med farthållaren i och övriga bandmedlemmar halvsover. Somnar helt enkelt vid ratten bilen går ut till vänster och kommer förbi med en smashad backspegel. De vaknar till och får panik och styr bara rakt fram om de tar tag i ratten. Farthållaren på 100km/h hur lång tid har de på sig innan brokanten för att rädda situationen? Sjukdomsfall så att föraren själv inte vaknar?

Bara spekulationer. Men tror att de har haft maximal otur vid alla omständigheter. Annars återstår ju självmord som förklaring.

Kan han ha gått på egen medicinering hemma i England föraren alltså. Som vid abrubt slut kan ge självmordstankar. Denna effekten kommer efter ett tag iväg.

Är ju en jäkla skillnad om de har varit jagade av typ polisen som vid en annan känd händelse. Men detta beteendet är ju väldigt svårt att förklara och spekulera sig fram till.

Tragiskt i vilket fall som helst
Citera
2016-02-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det är vad jag tror också.
Borde han inte ha vaknat till vid smällen av backspegeln då och typ tvärnitat och hamnat i räcket istället ?
Citera
2016-02-14, 23:24
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det kan vara värt att notera att vägen är 3-filig på den plats där man ska stanna om det är öppning (dvs före den första bommen). Troligvis stod det bilar och väntade i de två högra körfälten och olycksbilen körde förbli i det vänstraste? Tror inte det skulle finnas plats att klämma sig förbi om det stod bilar i alla 3 körfälten.
Det är två körfält i vardera riktningen på bron, fram till öppningen. Det fanns bilar i båda körfälten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in