2016-02-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Sövande mörker och trötthet… tror att föraren slumrat till, i helt fel ögonblick… eventuellt har bromsen hängt sig...

Ganska idiotiskt att boka övernattning på Hotell vid Arlanda, istället för att sova ut i Norrköping och pipa iväg till flyget tidigt nästa morgon istället...? Vem flyger till Sverige, hyr bil och kör en konsert hela kvällen för att sedan sätta dig och köra till ett hotell i många mil, när det finns hotell i varenda avkrok? Man kan ju åtminstone övernatta halvvägs till flyget tycker jag.
Citera
2016-02-14, 18:22
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ganska idiotiskt att boka övernattning på Hotell vid Arlanda, istället för att sova ut i Norrköping och pipa iväg till flyget tidigt nästa morgon istället...? Vem flyger till Sverige, hyr bil och kör en konsert hela kvällen för att sedan sätta dig och köra till ett hotell i många mil, när det finns hotell i varenda avkrok? Man kan ju åtminstone övernatta halvvägs till flyget tycker jag.
Det är bättre att vara klar med allt innan man går och lägger sig, så det bara är att checka in och sätta sig på flyget på morgonen.
Citera
2016-02-14, 18:23
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Mja, så skulle inte jag tänka. Om det skulle hända något på vägen har man marginaler om man åker och sover vid flygplatsen. Och se på fan, nu hände något på vägen så dom missade planet ändå.
Citera
2016-02-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det var en användare några sidor bakåt som sa att hans Qashqai hakar upp sig ibland. Bläddra nån sida bakåt.
Jag hittar att modelltypen har fått flera obligatoriska återkallningar för att åtgärda några saker som gör att man tappar styrningen, även en äldre "recall" för nåt som kan ge "total loss of control over vehicle"

http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/reca...Text=Blank&tx=

Jag kan inte länka de andra, men kolla på qashquai på databasen
http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/reca...hes/search.asp

Kan ju vara ett sådant fel, även om det känns som en högoddsare.
Men OM det är tekniskt fel så kommer Nissan få en total mardröm på halsen.
Citera
2016-02-14, 18:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Mja, så skulle inte jag tänka. Om det skulle hända något på vägen har man marginaler om man åker och sover vid flygplatsen. Och se på fan, nu hände något på vägen så dom missade planet ändå.

Jo de tänkte väl. Spelning där klart kl X sedan bums med bil till flyg och spelning där kl X. För småband finns det inte så mycket marginaler.
Citera
2016-02-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Tror folk fortfarande att bilen slagit i med baken före efter att sett bilderna på bilen? Ni vet tydligen inte hur en bil ser ut .

http://www.aftonbladet.se/

Om du kollar på bilden så mellan bakre däcken så ser man bakre ljuddämparen, det är nog du som inte vet hur en bil är byggd, Bilen har givetvis tippat fram och bron har skalat av från taket och bakåt..
Citera
2016-02-14, 18:31
Medlem
rubin22s avatar
Tycker att det låter mest sannolikt att det berodde på att föraren var britt och van vid vänstertrafik, troligtvis i kombination av någon drog.
Citera
2016-02-14, 18:37
Medlem
tittar man på resterna av bilen, så verkar det otroligt att ngn kommit ut från detta vrak. iaf från baksätet :-(
Citera
2016-02-14, 18:39
Medlem
FruGondols avatar
Teknisk fel på bilen är osannolikt. Däremot anar jag "tekniskt fel" på den som framförde fordonet, vilken enligt rakkniven i detta fall, är betydligt mer sannolikt.
Provtagning på kropparna bör ge en fingervisning. Narkotika i kombination med trötthet (pga. sömnbrist)
samt därtill fartblindhet, skulle till fullo kunna förklara olyckan.
Senast redigerad av FruGondol 2016-02-14 kl. 18:50.
Citera
2016-02-14, 18:41
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Teknisk fel på bilen är osannolikt. Däremot anar jag "tekniskt fel" på den som framförde fordonet, vilken enligt rakkniven i detta fall, är betydligt mer sannolikt.
Provtagning på kropparna bör ge en fingervisning. Denna, i kombination med trötthet (pga. sömnbrist)
samt därav fartblindhet, kan till fullo förklara olyckan.
Med tanke på att polisen relativt tidigt påstod att dom hade en ganska klar bild över vad som hänt men att dom ändå ska utreda så talar det för att det varit förarrelaterat, dom har knappast hunnit göra en teknisk undersökning när dom precis fått upp bilen ur vattnet.
Citera
2016-02-14, 18:44
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzarphungen
Kan så vara, men i alla fall där jag kommer ifrån sitter backspeglarna med glaset bakåt och sista ljuddämparen sitter inte framför motorn under bilen.
Bara att se på bilderna och ta till sig vad man ser.

Av bilderna att döma är det rimliga att tro att bilen voltat och landat upp-och-ner med bakre delen av taket mot stensättningen och sedan glidit ner i Södertälje kanal.
Skadorna i bakpartiet ser inte ut att ha orsakats av en vattenyta. Alldeles för skrynkligt för det.
Hur krasst det än må vara ser det ut som om de i baksätet ljutit ögonblicklig död. Resten drunknat.

Illa illa.
Citera
2016-02-14, 18:46
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Av bilderna att döma är det rimliga att tro att bilen voltat och landat upp-och-ner med bakre delen av taket mot stensättningen och sedan glidit ner i Södertälje kanal.
Skadorna i bakpartiet ser inte ut att ha orsakats av en vattenyta. Alldeles för skrynkligt för det.
Hur krasst det än må vara ser det ut som om de i baksätet ljutit ögonblicklig död. Resten drunknat.

Illa illa.
Har den gått ner med baken före så har den nog slagit i botten med stor kraft. Hade den slagit i stensättning e dyl så hade det nog funnits bilder på märket i betong/marken vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in