2016-02-20, 09:20
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Där ser ni! Tillslut kryper den odramatiska sanningen fram, även om olyckan var så långt ifrån odramatisk som det är möjligt. Det finns inget samband mellan spektakuläritetsgrad och storleken på Konspirationen.

Alla missförstånd och alla galna teorier understödda av slaskmedias oprofessionella skitrapportering skingras och upplöses likt stanken av en riktig ärtsoppebrakskit.
På vilket sätt anser du att dessa minst sagt konstiga förklaringar ger någon klarhet.
Du ralejerar och vräker adjektiv om kring dig. Avfärdar vissa uppgifter, för att de kommer från slaskmedia.
Men, när slaskmedia kräker ur sig denna sörja, har du fräckheten hänvisa till den som en absolut sanning.
Krävs nästan en mental slöhet för att gå i land med ett sånt beteende.
Citera
2016-02-20, 10:00
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
när anmälan upprättandes kan du säkert ta reds på själv. Om jag inte är fel ute framkom det vid lunchtid att polisen öppnat en utredning.
Du tycker inte det är egendomligt att polisen inte lyckas få filmen innan den hann raderas?
Hade jag varit chef på trafikverket hade jag varit på plats direkt för att säkra filmen. en sån här olycka är så grymt ovanlig och då vill få en klar bild om man som chef kan bli ansvarig.
Var varningsljusen trasiga? var bommarna öppen? stod det en naken tomte med flaggor och vinkade?
Det finns inget som är egendomligt och du kan inte förklara vem som gjort medvetet fel och vad man försöker dölja. Jag tror inte Lena Erixon skulle åka till Stockholm från Borlänge för att hämta nån film oavsett vad som hänt, eller möjligen för att se den nakna tomten då.
Citera
2016-02-20, 10:20
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20161616
Att filmen inte kom ut förens nu kan ju bero på hur man ställt frågan. Frågar du folk som har hand om bron bryr de sig säkert inte om andra kameror än de som ej spelar in och sitter på bron.

Att taxichauffören inte anmälde direkt (alls?) Kan ju bero på att han hade något att dölja, fel på pappren jobbat för mycket mm. Självrisken kanske var billigare.

Jag tror inte jag själv skulle anmält om jag står vid en broöppning och någon kör rakt genom bommar m.m skulle lita blint på att brovakten hade uppsikt. På samma sätt ifall jag bevittnade en påkörningsolycka av tåg, att tågföraren skulle anmäla.

Var kan man se filmen?
Citera
2016-02-20, 10:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Om det nu stämmer att de raderade filmen, efter ditt inlägg kom det visst fram lite som möjligen pekar på annat men det står "bilderna" vilket låter konstigt om det skulle vara en film. [...]
Min interna kvalitetskontroll larmade om att jag skrev något som inte var riktigt rätt. Det där med "raderade filmen" implicerar en aktiv handling, att någon med akt och mening utförde en radering men det har ju aldrig varit aktuellt. Lät filmen raderas eller underlät att spara den innan den raderades per automatik efter standardtiden 24 h hade varit en bättre formulering.
Citera
2016-02-20, 10:39
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Det finns inget som är egendomligt och du kan inte förklara vem som gjort medvetet fel och vad man försöker dölja. Jag tror inte Lena Erixon skulle åka till Stockholm från Borlänge för att hämta nån film oavsett vad som hänt, eller möjligen för att se den nakna tomten då.
När jag menade chef, åsyftade jag inte nån jävla generaldirektör, utan den som har det verkliga ansvaret för bron i fråga.
Citera
2016-02-20, 10:57
Medlem
bonobonos avatar
"Det står nu klart att hjälp inte var på plats förrän en timme efter olyckan som, enligt Sjöfartsverket, inträffade 02.02."
Då är ju frågan. Vad fick dom att åka dit över huvud taget, trasig bom? Borde ju inte vara räddningstjänsten som fixar bommarna. Och vad fick dom att börja leta nere i vattnet om ingen sett att en bil åkt ner? Dom på fartyget hade ju bara sett snö, så vem visste att en bil åkt ner?

Läste ju nåt tidigare också att man försökt rädda en av de som hittades i vattnet. Hade det kommit tidigare hade den personen kanske klarat sig (eller har jag missförstått allt där?).
Senast redigerad av bonobono 2016-02-20 kl. 11:00.
Citera
2016-02-20, 11:00
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
När jag menade chef, åsyftade jag inte nån jävla generaldirektör, utan den som har det verkliga ansvaret för bron i fråga.
Den som har ansvaret för bron har inte det minsta med filmen att göra.
Kan du nu slutligen beskriva vad det är man försöker dölja och vem som har gjort fel? I annat fall utgår jag från att du är den flaggviftande nakna tomten.
Citera
2016-02-20, 11:13
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
"Det står nu klart att hjälp inte var på plats förrän en timme efter olyckan som, enligt Sjöfartsverket, inträffade 02.02."
Då är ju frågan. Vad fick dom att åka dit över huvud taget, trasig bom? Borde ju inte vara räddningstjänsten som fixar bommarna. Och vad fick dom att börja leta nere i vattnet om ingen sett att en bil åkt ner? Dom på fartyget hade ju bara sett snö, så vem visste att en bil åkt ner?

Läste ju nåt tidigare också att man försökt rädda en av de som hittades i vattnet. Hade det kommit tidigare hade den personen kanske klarat sig (eller har jag missförstått allt där?).
Såvitt jag förstår var det polisen som såg bildelar på bron, lade ihop två och två och fick det till Räddningstjänsten.
Citera
2016-02-20, 11:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono

Så vitt jag vet så åkte polisen dit för att någon anmält att bommen var trasig och inget mer. När de väl var där så såg de lösa bildelar ligga vid broöppningen och då började polisen misstänka att det var värre än bara en avkörd bom och kallade dit räddningstjänsten.

Försökt rädda, ja det gör man väl alltid om det inte är så uppenbart som att huvudet är skilt från kroppen eller liknande, det betyder inte att personen i fråga någonsin hade en chans eller överlevde den initiala kraschen mot bron eller vattenytan.
Citera
2016-02-20, 11:39
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Såvitt jag förstår var det polisen som såg bildelar på bron, lade ihop två och två och fick det till Räddningstjänsten.
Okay. Tyckte att de låter märkligt att det ska ta 1 timme att komma fram till det, om man kommer fram till de över huvud taget på det viset.... Men det är ju också väldigt konstigt att ingen i hela bilkön sett vad som hänt. Har man följt bilen med blicken bör man ju sett vad som hänt.
Hade någon tex kört in i bilen jag satt i så hade jag inte släppt den ur blicken.
Citera
2016-02-20, 13:35
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Bråka med varandra får man göra i PM.

De som fortsätter att förstöra tråden med interna bråk kommer att få en varning, även om man försöker ursäkta bråket med att lägga till en mening eller två som är om topic.

/Moderator
Citera
2016-02-20, 14:01
Medlem
TilleyHats avatar
Flera har redan länkat till artikeln i LT (http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.35...vid-broolyckan). Jag kan ju tycka att det är lite märkligt att förundersökningsledaren "med stor sannolikhet" säger hur de dog innan han ens läst obduktionsrapporten. Förvisso en kvalificerad gissning från hans sida men lite oproffsigt känns det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in