Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 01:55
  #1
Medlem
Hej!

Skärmen på min bärbara Asus är trasig så jag använder tillsvidare en extern skärm.
Nu behöver jag verkligen formatera den men problemet är att den extera skärmen
får ingen signal förens windows 7 startar.
Jag har testat med HDMI, VGA samt att gå in via recovery och välja advanced settings
så jag kan boota från dvdn. Det fungerar men som som sagt då visas bilden på den
trasiga skärmen. Börjar bli frusterad!

Tips mottages gärna!
Citera
2016-02-11, 05:26
  #2
Medlem
Meikochans avatar
Funkar det att byta primära skärm till den andra tror du?
har du någon annan dator som du skulle kunna plugga in hårddisken till och sedan formatera?
Citera
2016-02-11, 07:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turboroosen
Jag har testat med HDMI, VGA samt att gå in via recovery och välja advanced settings så jag kan boota från dvdn. Det fungerar men som som sagt då visas bilden på den
trasiga skärmen.
Är det inte i bios som du håller på med recovery och DVD?
På vilken skärm visas bilden när du håller på i recovery?

Kommer du åt bios inställningarna så att du kan kolla om det finns något?
Citera
2016-02-16, 01:47
  #4
Medlem
Har testat att göra den till primär fungerar tyvärr inte :/
Kan man göra det på en bärbar dator?

Det går att komma åt recovery menyn via inställningar.
Tyvärr syns inget fel jag kommer inte åt bios det är ju mitt poblem?! Förutom att externa skärmen bara får signaler när Windows startar verkar allt normalt.
Citera
2016-02-16, 14:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turboroosen
Hej!

Skärmen på min bärbara Asus är trasig så jag använder tillsvidare en extern skärm.
Nu behöver jag verkligen formatera den men problemet är att den extera skärmen
får ingen signal förens windows 7 startar.
Jag har testat med HDMI, VGA samt att gå in via recovery och välja advanced settings
så jag kan boota från dvdn. Det fungerar men som som sagt då visas bilden på den
trasiga skärmen. Börjar bli frusterad!

Tips mottages gärna!

Citat:
Ursprungligen postat av Turboroosen
Har testat att göra den till primär fungerar tyvärr inte :/
Kan man göra det på en bärbar dator?

Det går att komma åt recovery menyn via inställningar.
Tyvärr syns inget fel jag kommer inte åt bios det är ju mitt poblem?! Förutom att externa skärmen bara får signaler när Windows startar verkar allt normalt.

Om den interna bootdisken är bortkopplad eller o-/nyformaterad så kommer din laptop sannolikt att boota från DVDn.

Testa med att koppla ur.

Sedan skulle jag nog byta till en tom hårddisk innan jag ominstallerar (eller åtminstone klona till extern disk). Din nuvarande disk kan ju trots allt göra något med PCn trots att skärmen pajat. (Men det går att "blåsa" disken - Via Datorhantering/Diskhantering eller CMD+Diskpart)

Blåser du den disken och råkar misslyckas sedan, så kanske leken är helt slut...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback