• 1
  • 2
2016-02-10, 19:51
Bannlyst
Göteborgs Rapé är troligtvis det mest populära portionssnuset. Dom har en version med smak av Lime som är vida omtyckt. Denna vara utgår dock i Februari 2016 - Kan man då som privatperson köpa på sig en hel del (typ 100 stockar?) och sedan sälja dom? Tänker mest i investeringssyfte.

Kommentarer gällande juridik undanbedes. Jag förstår att t.ex. Swedish Match inte skulle bli glada, och att jag inte betalar företagsskatt osv osv. Letar mest andra opinioner som: Kommer folk vara intresserade? Utgångsdatum? Är dosan värd att betala mer för?

Köper in dom för 360kr säger vi, så säljer jag styckesdosor för 75kr eller nåt.
Citera
2016-02-10, 19:54
Medlem
357.Magnums avatar
Skulle nog lägga denna tråden i brott och straff.

OnT: Jag tror absolut att du skulle få iväg några stockar, men 100 st är nog att ta i. När du väl sålt till bekantskapskretsen så kommer det att bli svårare. Vem fan köper portionssnus för 75kr dosan av en obekant? Förkastar inte ditt förslag men det blir nog svårt.

Såvida du inte redan har solida köpare, men då tvivlar jag på att du hade skapat tråden.
Citera
2016-02-10, 19:55
Medlem
Burkbubbas avatar
Hade denna smak varit riktigt populär så hade dom antagligen behållit den i sitt ordinarie sortiment. Om en vara flyger av hyllorna så ser man till att hålla hyllorna välfyllda.

Kan inte i min vildaste fantasi se att folk betalar 75kr/dosan när det finns såpass mycket annat att välja mellan.
Citera
2016-02-10, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Skulle nog lägga denna tråden i brott och straff.

OnT: Jag tror absolut att du skulle få iväg några stockar, men 100 st är nog att ta i. När du väl sålt till bekantskapskretsen så kommer det att bli svårare. Vem fan köper portionssnus för 75kr dosan av en obekant? Förkastar inte ditt förslag men det blir nog svårt.

Såvida du inte redan har solida köpare, men då tvivlar jag på att du hade skapat tråden.
Ja 20 stockar sen sälja 200 styckesdosor kör jag nog på istället. Har inga vänner så säljer nog online.
Citera
2016-02-10, 20:02
Medlem
Har du försäljningstillstånd för tobak, annars kan du råka illa ut. Tänk också på bäst-före-datum, så du inte sitter där med en massa torrt snus....det finns i butikerna nu har producerats för länge sedan med
tanke på att försäljningen snart upphör....
Citera
2016-02-10, 20:32
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarotTV
Göteborgs Rapé är troligtvis det mest populära portionssnuset. Dom har en version med smak av Lime som är vida omtyckt. Denna vara utgår dock i Februari 2016 - Kan man då som privatperson köpa på sig en hel del (typ 100 stockar?) och sedan sälja dom? Tänker mest i investeringssyfte.

Kommentarer gällande juridik undanbedes. Jag förstår att t.ex. Swedish Match inte skulle bli glada, och att jag inte betalar företagsskatt osv osv. Letar mest andra opinioner som: Kommer folk vara intresserade? Utgångsdatum? Är dosan värd att betala mer för?

Köper in dom för 360kr säger vi, så säljer jag styckesdosor för 75kr eller nåt.
För det första, Rapé är inte det populäraste blöjsnuset om du inte bortser från babbar.
För det andra, är man bör och måste ha fruktsmak får man ägna sig åt något annat bruk än snus. Stoppa in rosa bomull i röven är ett alternativ.
Citera
2016-02-11, 00:10
Medlem
TetrisNinjas avatar
Göteborgs Rapé Lime är ju ett vidrigt jävla snus så jag skulle avråda dig från det. Finns väl också en anledning till att de tänker sluta producera det.
Citera
2016-02-11, 00:11
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
För det första, Rapé är inte det populäraste blöjsnuset om du inte bortser från babbar.
För det andra, är man bör och måste ha fruktsmak får man ägna sig åt något annat bruk än snus. Stoppa in rosa bomull i röven är ett alternativ.

Det här är sanningen i en liten ask.

Men jag ska ta det ett steg längre:
Rapé är långt ifrån den mest populära snusen för någon och den som kom på att smaksätta den med Lime bör redan ha fått sparken från företaget. Ingen jag känner snusar snus som är smaksatt med frukt. Jag skulle hellre sluta snusa, trots starkt beroende, än att snusa det.

Jag har otroligt svårt att tänka mig att det finns någon vidare marknad. Till och med dom som gillar det kommer inse att någon gång tar det slut och snabbt börja övergå till annan snus. Catch har ju några äckliga varianter som kanske passar dem.
Citera
2016-02-11, 00:21
Medlem
Arbetarbroders avatar
*räknade fel på priset här, utgick från 500:- stocken*
Här är första frågan: vem är så desperat att man betalar typ norska priser för att just få Göterborgs Rapé Lime?

Sen vill jag också säga en sak, som snusare, som köpte Göteborgs Rapé Portion senast idag (ej lime) så råkade jag först ta fel, tills jag såg "NEW" something på snusdosan. Den såg lite grön ut. Är du helt säker på Swedish Match helst kastar ut Lime-snuset?

EDIT: sen vill jag med säga det självklara att man blandar inte in frukt i snuset. Vodka är ok, men verkligen inte i snus.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-02-11 kl. 00:30.
Citera
2016-02-11, 00:22
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det här är sanningen i en liten ask.

Men jag ska ta det ett steg längre:
Rapé är långt ifrån den mest populära snusen för någon och den som kom på att smaksätta den med Lime bör redan ha fått sparken från företaget. Ingen jag känner snusar snus som är smaksatt med frukt. Jag skulle hellre sluta snusa, trots starkt beroende, än att snusa det.

Jag har otroligt svårt att tänka mig att det finns någon vidare marknad. Till och med dom som gillar det kommer inse att någon gång tar det slut och snabbt börja övergå till annan snus. Catch har ju några äckliga varianter som kanske passar dem.
Du bortser ifrån att smaksatt snus marknadsförs främst till barn/ungdomar, det samma gäller för smaksatta cigarretter.
Citera
2016-02-11, 03:22
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Du bortser ifrån att smaksatt snus marknadsförs främst till barn/ungdomar, det samma gäller för smaksatta cigarretter.

Jo, det har du rätt i men de är inte en alltför köpstark grupp. Om de så snusar lite, två stockar i månaden, så har de inte 1500:- att lägga på fruktsnus då samma antal av ett lågprismärke landar på 400:-.
Citera
2016-02-18, 11:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Sist jag hade själv hade nån märklig form av fruktsnus under läppen var i Sin City of the World, Pattaya, och det var jobbigt när det blev både en äcklig stad och äckligt fruktsnus.
Men köpte två dosor så jag skulle klara mig, under disk i en svenskägd restaurang. Minns inte vad jag betalade men de va säkert de fruktsnuspriserna som TS planerar att landa på.

Tror (som sagt) att det blir svårt i Sverige, om du inge har en stor andel vänner som är helt tossiga i just Göteborgs Portions Lime då.
Annars är länder där många svenskar reser ett bra tips. Thailand drar ju enorm många, men de känns inte Heller rimligt att det inte säljs på på Cran Canaria, London och andra ställen med hög andel svenska turister som gärna betala en slant extra istället för abbsa på planet hem från Sverige.

Men, TS, skulle du hamna på ett sånt flyg så är köp inte fruktsnus, är min stilla vädjan.

Och berätta gärna hur dt går när/om du gör det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in