• 1
  • 2
2016-05-06, 21:44
Medlem
Här är det jobbiga (många kommer att hata mig, så det inte längre bara är jag):

Jag var smart som in i och köpte 20 dosor när jag fick veta de skulle gå ut (allt jag kunde få tag på i princip).

Efter ca 3 dosor bestämde jag mig för att sluta snusa.

Jag öppnade alla dosor, slängde ut varje prilla.

Slutade helt & hållet trots att jag snusade så mycket att jag ofta hade 3 prillor i munnen samtidigt.
Ja. Jag är seriös. Rapé lime var inte stark, den var ju mild i smaken.

2-3 månader senare började jag snusa igen, och kan inte annat än i princip sluta igen eftersom det enda jag snusade utgått.

Citera
2016-05-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinal.Injury
Här är det jobbiga (många kommer att hata mig, så det inte längre bara är jag):

Jag var smart som in i och köpte 20 dosor när jag fick veta de skulle gå ut (allt jag kunde få tag på i princip).

Efter ca 3 dosor bestämde jag mig för att sluta snusa.

Jag öppnade alla dosor, slängde ut varje prilla.

Slutade helt & hållet trots att jag snusade så mycket att jag ofta hade 3 prillor i munnen samtidigt.
Ja. Jag är seriös. Rapé lime var inte stark, den var ju mild i smaken.

2-3 månader senare började jag snusa igen, och kan inte annat än i princip sluta igen eftersom det enda jag snusade utgått.

Okej inte det enda jag snusade egentligen..

Började snusa med ettan lös när jag först började snusa & älskar den fortfarande..

Men vill inte få äckliga gula tänder.
Citera
2016-05-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
*räknade fel på priset här, utgick från 500:- stocken*
Här är första frågan: vem är så desperat att man betalar typ norska priser för att just få Göterborgs Rapé Lime?

Någon som endast gillade Lime på slutet av sitt snusarvälde. ergo... Me

Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Du bortser ifrån att smaksatt snus marknadsförs främst till barn/ungdomar, det samma gäller för smaksatta cigarretter.

Gud vad jag är trött på folk som er, pojk.
Småpojkar som ska kompensera för sin omanlighet genom att försöka vara "manliga" med sitt "kraftiga" snus. Vad följande er om er "häftiga" (fjantiga) och mycket "ackurata" (bevis på er ointelligens) teori?

Första snuset jag någonsin började med när jag började - när jag däremot de facto VAR en pojk - var ettan LÖS.

Mot slutet när jag slutade att snusa(innan jag börjat igen), snusade jag Lime.

Truten nu, snälla, folk er tar kål på mig min lilla mister.

Man snusar det man tycker smakar gott i käften.

Ni är flashbackare. Inget mer.
Dvs, - verkligen inte någon högre domstol som avgör vem som snusar vad & vad det innebär.
(Om inte det finns en ny gren inom psykologi för snus, vad folk snusar, vilken målgrupp som snusar varje sorts snus & varför. Eller vänta - Det hade varit svårt för en beteendevetare att missa.

Citera
2016-05-07, 22:38
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinal.Injury
Någon som endast gillade Lime på slutet av sitt snusarvälde. ergo... Me

Gud vad jag är trött på folk som er, pojk.
Småpojkar som ska kompensera för sin omanlighet genom att försöka vara "manliga" med sitt "kraftiga" snus. Vad följande er om er "häftiga" (fjantiga) och mycket "ackurata" (bevis på er ointelligens) teori?

Första snuset jag någonsin började med när jag började - när jag däremot de facto VAR en pojk - var ettan LÖS.

Mot slutet när jag slutade att snusa(innan jag börjat igen), snusade jag Lime.

Truten nu, snälla, folk er tar kål på mig min lilla mister.

Man snusar det man tycker smakar gott i käften.

Ni är flashbackare. Inget mer.
Dvs, - verkligen inte någon högre domstol som avgör vem som snusar vad & vad det innebär.
(Om inte det finns en ny gren inom psykologi för snus, vad folk snusar, vilken målgrupp som snusar varje sorts snus & varför. Eller vänta - Det hade varit svårt för en beteendevetare att missa.

Äsch, dom måste kompensera sin lilla penis på något sätt
Citera
2016-05-07, 22:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jo, det har du rätt i men de är inte en alltför köpstark grupp. Om de så snusar lite, två stockar i månaden, så har de inte 1500:- att lägga på fruktsnus då samma antal av ett lågprismärke landar på 400:-.

Jag tror att sådant snus iofs är en stor del av marknaden. (även om just rapé lime är det), men jämför hur det såg ut för 20 år sen, förutom i norrland var det extremt ovanligt att man såg tjejer snusa. Extremt ovanligt .
Idag ät det absolut inte ovanligt och jag skulle säga att ett av de snus som var en stor faktor i att hitta nya snusare var fruktsnus, catch eukalyptus (om vi för enkelhetens skull kallar eukalyptus för frukt).
Citera
2016-05-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness

Citera
2016-05-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness